پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14585
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ تیر, ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    با حضور دبیرستاد هدایت تحصیلی مازندران:

    همایش پروژه مهر در رامسر برگزار شد

    همایش پروژه مهر با حضوردکتر علی خلخالی رئیس واحد رامسر، اسفندیار نظری معاون مدیر کل آموزش و پرورش و دبیرستاد هدایت تحصیلی استان مازندران و همچنین رئیس و معاونین آموزش و پرورش رامسر و مدیران مدارس این شهرستان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.

    به گزارش رامسرنوین، دکتر خلخالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این همایش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر، یکی از معتبرترین دانشگاه های منطقه به لحاظ رشته های فنی مهندسی ، هنر و تعدادی از رشته های علوم انسانی است. ترکیب رشته ها، استادان، فضای عمومی، کارگاه ها و آزمایشگاه ها، یک محیط آموزشی با کیفیت را در شهرستان رامسر رقم زده است.

    رئیس واحد رامسر افزود: ما می خواهیم در نظام آموزش عالی کشور در کیفیت به تعالی برسیم ما می خواهیم در شهرستان رامسر دانشگاهی بسازیم که حداقل در ارائه خدمات و برنامه های آموزشی چیزی کمتر از دانشگاه های مطرح کشور نداشته باشد.

    خلخالی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر آماده ارائه خدماتی مانند در اختیار قرار دادن کارگاه ها و آزمایشگاه ها،فراهم سازی زمینه های بازدید علمی و گردش آموزشی ،برگزاری کلاس های آموزشی خانواده و کلاس های ضمن خدمت معلمان و مدیران بوده و این جزئی از رسالت و مسئولیت های اجتماعی ما می باشد.

    دکتر خلخالی در خصوص نظام آموزشی در کشور گفت : کارآمدترین نهاد آموزشی در کشور ایران نهاد آموزش و پرورش است یعنی نهادی که تمام ماموریت های خود را با وجود کمبود امکانات بطور کامل انجام می دهد.

    منظور از نهاد موفق، تولید محصولی است که بتوان به تمام دنیا عرضه کرد.سیستم آموزش و پرورش ما در کشور ایران درمیان تمام کشورهای منطقه که با چالش های عمیق بحران درونی مواجه هستند یک جامعه معتدل را ایجاد نموده است. و همه اینها بخاطر وجود سیستم آموزشی است که عقلانیت و تصمیم گیری درست را به دانش آموزان یاد می دهد.

    معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران در این همایش ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش گفت: یکی از ویژگی های اصلی هر سیستم دانشگاهی ، نگاه سیستمی بر آن دستگاه است.

     آنچه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر به مدیریت دکتر خلخالی دیده می شود نگاه سیستمی است.در هر فضایی تجهیزات، امکانات و مدیریت بسیارمهم بوده و ما باید بتوانیم با بکارگیری سه استراتژیک کیفیت بخشی ، توسعه متوازن و نگاه پژوهش محور و بهره گیری از ظرفیت های واحد رامسر در تبیین افق ۱۴۰۴ و تربیت دانش آموزان متفکر و خلاق و نوآور گام های موثرتری برداریم.

    اسفندیار نظری افزود: یکی از ویژگی هایی که می تواند یک سازمان را از حالت رخوت و سستی خارج نماید ارتباط برون سازمانی یا رابطه سازی بر اساس اعتماد وعمل است و دراین راستا آموزش و پرورش و دانشگاه مکمل هم بوده و هریک از آنها می توانند به نحو احسنت در پیشبرد اهداف افق چشم انداز نظام جمهوری اسلامی و تربیت دانش آموزان و دانشجویان تأثیر گذار باشند.

    دبیر ستاد هدایت تحصیلی استان مازندران در ادامه در خصوص تاثیرهدایت تحصیلی و انتخاب رشته صحیح دانش آموزان گفت: یکی از اهداف هدایت تحصیلی، انتخاب مسیر روشن زندگی برای دانش آموزان است و اگر این کار بر اساس عقل و منطق صورت نگیرد باعث شده تا کشور با مازاد فارغ التحصیلان روبرو شده و بیکاری افزایش یابد.

    در هدایت تحصیلی سه عامل عملکرد مشاوره ای ، عملکرد تحصیلی و توسعه متوازن بسیار مهم بوده و دانش آموزان باید بر اساس نیاز و امکانات کشور و منطقه راهنمایی شوند.

    نظری در پایان گفت: در سند تحول بنیادی یکی از ابزارهای مهمی که می تواند فرآیند یاددهی و یادگیری را تقویت کند آموزش خارج از کلاس است و یکی از این آموزش ها ، بازدید از مراکز آموزشی مانند دانشگاه است و این فرآیند باید در برنامه سالانه مدارس و آموزش و پرورش تدوین شده تا با بازدید از این مراکز نگاه تغییر و شوق تغییر در دانش آموزان ایجاد گردد.