پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14520
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ تیر, ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    به مناسبت روز عفاف و حجاب:

    عفاف و حجاب در مردان و زنان یک جامعه موجب آرامش و سلامت اجتماعی می شود

    زنان و مردان به ویژه بانوان می‌توانند با حفظ حجاب و رعایت دستورهای اسلامی به عنوان محور بهداشت و سلامت در یک جامعه باشند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، حجاب به عنوان موضوعی است که به صراحت در اسلام از آن نام برده شد و تنها به این نیز محدود نمی‌شود، بلکه حجاب مربوط به تمامی ادیان بوده و در آن مذاهب نیز به رعایت آن تاکید شده است.

    موضوع بسیار مهمی که در مقوله حجاب وجود دارد و امروز کمتر به آن توجه می‌شود این است که این امر تنها مربوط به زنان نیست و مردان نیز باید آن را به بهترین و درست ترین شکل ممکن رعایت کنند.

    رعایت عفاف و حجاب که از دستورات الهی است برای تمامی افراد بشر دارای آثار مهم و مثبتی است که سلامتی روان جامعه تنها بخشی از آن است.

    محمدحسین فرجی دانش‌آموخته روانشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: دستورات الهی تنها برای آرامش و آسایش انسان‌ها از سوی خداوند نازل می‌شود و اگر از موضوعی به نام حجاب سخن به میان می‌آید، آرامش روانی یکی از رهاوردهای آن است.

    وی با بیان اینکه حجاب زنان و مردان موجب کاهش مفاسد اجتماعی و سلامت روانی می‌شود، تصریح کرد: حجاب عامل افزایش اعتماد به نفس در میان مردان و زنان می‌شود و باعث می‌شود موقعیت افراد و شخصیت‌شان حفظ شود.

    این دانش‌آموخته روانشناسی با اشاره به اینکه زنان با توجه به جمعیت خود، نقش تعیین کننده‌ای در افزایش سلامت روانی خانواده‌ها دارند، خاطرنشان کرد: زنان و مردان به ویژه بانوان می‌توانند جامعه را با حفظ حجاب و رعایت دستورهای اسلامی به عنوان محور بهداشت و سلامت جامعه باشند.

    فرجی با بیان اینکه در قرآن کریم نیز بر حفظ حجاب تاکید دارند، افزود: حجاب، یکی از محکم‌ترین آیاتی است که در قرآن و در سوره نور به آن اشاره شده است.

    فاطمه سیاری طلبه حوزه علمیه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با اشاره به لزوم حفظ حجاب، اظهار کرد: حجاب و پوشش تأثیر مهمی بر آرامش روح وروان انسان دارد که موجب عامل ایجاد امنیت، سهولت در زندگی و افزودن بر احترام زن می شود.

    وی با بیان اینکه هر کدام از این موارد بر آرامش زن می افزاید، تصریح کرد: در خانواده نیز رعایت حجاب آثاری از جمله مستحکم شدن پیوند خانوادگی، تحکیم و حفظ بنیان خانواده و موجب تقویت علاقه مرد به همسرخود است.

    این طلبه حوزه گفت: با حجاب پیوند زناشویی زن محکم می شود و احساس آرامش بیشتری در زندگی دارد که این آرامش فرد در خانواده در جامعه نیز تاثیر شگرفی دارد.

    سیاری اظهار کرد: زن به عنوان همسر و مادر نقش مهمی در خانواده خود دارد و سلامت و آرامش خانواده به سلامت و آرامش روان زن بستگی دارد، بنابراین اگر همه افراد جامعه در مقابل سلامت نفس خود مسئول باشند، زنان در این باره مسئولیت بیشتری بردوش دارند.

    به گزارش بلاغ، حالتی درونی و نفسانی است که غرایز را تعدیل و در کنترل خود در می‌آورد، بنابراین می توان گفت «حجاب» نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین ابعاد عفت به کنترل درآوردن و تعدیل غریزه خودنمایی و جلوه گری در زنان است.

    برچسب ها : ,