رسانه ها و مساجد ظرفیت های موثری برای مقابله و پیشگیری اعتیاد هستند/ ۷ مرکز متادون تراپی در رامسر فعال است

چاپ

به گزارش رامسرنوین، ابراهیم ناظریان در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: مواد مخدر یکی از روش‌های جنگ نرم دشمنان کشور است که قصد دارند از راه ترویج فرهنگ مصرف مواد، جوانان و سرمایه‌های کشور را به نابودی بکشانند.

وی تصریح کرد: در چهار دهه گذشته ایران در امر مبارزه با مواد مخدر جزء کشورهای پیشتاز بوده و سازمان ملل از ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با این پدیده شوم نام برده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر خاطرنشان کرد: برای مقابله این پدیده‌ شوم اقداماتی در حوزه‌های مقابله، درمان و حمایت‌های اجتماعی، مسائل حقوقی و قضایی، مشارکت‌های مردمی و پیشگیری در قالب کمیته‌های اجرایی در حال انجام است.

ناظریان گفت: در این میان رسانه‌ها، شبکه‌های مجازی، مساجد و مکان‌های مذهبی ظرفیت‌های بسیار تاثیرگذاری در حوزه‌های مقابله و پیشگیری از اعتیاد هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان رامسر، کمیته درمان اعتیاد به عنوان یکی از کمیته های اجرایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این حوزه به فعالیت می پردازد، تصریح کرد: تشکیل کلاس های آموزشی بهورزان و کارکنان شبکه بهداشت در زمینه پیشگیری از اعتیاد، تشکیل جلسه آموزشی و توجیهی بهورزان با حضور نمایندگان N.A ، ارسال پمفلت با عنوان پیشگیری از اعتیاد و پوستر به ادارات و دانشگاه‌های رامسر و غیره بخشی از فعالیت‌های این کمیته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷ مرکز متادون تراپی با حضور مسئول فنی پزشک درمانگر، روانشناس و پرستار خدمت رسانی به مددجویان را در رامسر به عهده دارند.

وی تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که شاید اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ‌گاه بطور کامل ریشه‌کن نشود اما با تدبیر و تلاش می‏توان آن را به کنترل درآورد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر یکى از مهم ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب می شود.