پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14269
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ خرداد, ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    آمام جمعه رامسر گفت:

    اتفاقات تروریستی تهران محصول سیاسی کردن امنیت برای جلب رأی برخی ها بود/ حادثه تروریستی تهران ارزش ایستادگی و مقاومت مدافعان حرم را نشان داد

    امام جمعه رامسر گفت: متاسفانه علارفغم اینکه امنیت مسئله ای عمومی بوده است اما برخی ها این موارد را دستمایه ای برای جلب رای قرار دادند و امنیت را در مناظره ها و احزاب زیر سئوال بردند و سیاسی کردند که این اتفاقات تروریستی محصول همان اقدامات و سخنرانی ها است که باید گفت در بحث امنیت ملی باید همه با هم وحدت نظر داشته باشیم.

    حجت الاسلام سید جعفر رضایی در خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان رامسر در جمع نمازگزاران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: با توجه به فصل گرما و حضور گردشگران ضروری است که همه شهروندان و روستاییان در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی کنند تا مشکلی برای تامین منابع دچار مشکل نشویم.

    وی افزود: در هفته محیط زیست هستیم و با توجه به اینکه در شهرهای شمالی حفظ محیط زیست یکی از اولویت های اصلی است می طلبد تا همه بکوشیم تا این منبع عظیم خدادای را حفظ کنیم.

    امام جمعه رامسر بیان کرد: با توجه به حضور میلیونی گردشگر در امر جمع آوری و بازیافت زباله مشکل داریم و در این بین نیز برخی گردشگران مناسفانه بدون در نظر گرفتن اهمیت حفظ محیط زیست در کنار خیابان ها و جنگل ها زباله های خود را راها می کنند که طبیعت ما را مخدوش می کند و می طلبد شهروندان و بومیان با امر به معروف و نهی از منکر جلوی این کار را بگیرند.

    وی تصریح کرد: امروز محیط زیست و حفظ محیط زیست لازمه زندگی بشری است و اگر به آن توجه نکنیم زندگی همه انسان ها به خطر می افتد.

    وی با اشاره حادثه تروریستی روز دوازدهم ماه رمضان در مرقد امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی گفت: این نوع حرکات و اقدامات نوعی برنامه های کورکورانه و بی هدفی است که فقط معاندین می خواهند با انجام چنین اقداماتی کشور را دچار نا امنی کنند اما دیدیم که با هوشیاری نیروهای امنیتی، حفاظتی از جمله وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در کمترین زمان این حادثه در نطفه خفه شد و با توجه به تبلیغاتی که گروه داعش می کرد اتفاق خاصی رخ نداد.

    حجت الاسلام سید جعفر رضایی با بیان اینکه در ظرف دو سال اخیر در کشور بیش از ۱۰۰ گروه تروریستی که هدف اقدام علیه امنیت ملی داشتند کشف و دستگیر شدند اظهار  کرد: در ماه ها و هفته های اخیر با هوشیاری نیروهای سربازان گمنام امام زمان (عج) چندین گروه تروریستی که قصد انجام عملیات در مراسم رحلت امام و برخی مکان ها را داشتند کشف و منحدم شدن اما بقایایی از آن تیم ها مانده بودند که بی هدف و کورکورانه دست به چنین اقدامی در دو نقطه استان تهران زدند.

    وی به تشریح برخی از عبرت ها و درس هایی که باید از این حادثه تروریستی گرفت، پرداخت و در ادامه بیان کرد: اولین چیزی که از این حادثه تروریستی کوچک در تهران درس می گیریم این است که ارابان داعشی ها مستاصل شدند و در طول سالهای متمادی قبل از داعش هم هر چقدر منطقه را نا امن کرده بودند و در این سالها با عنوان داعش بنای به نا امن نشان دادن جمهوری اسلامی داشتند اما نتوانستند قشه های شوم خود را تحقق ببخشند.

    وی با اشاره به سفر ترامپ به ریاض عبرستان تصریح کرد: کشوری که خود را مهد حقوق بشر و دموکراسی می داند و به همین بهانه ها کشورهای مختلف در جهان را آماج تحریم و جنگ می کند رئیس جمهورش با حضور در عربستانی که قبیله ای اداره می شود و دموکراسی و مردم سالاری دینی در آنجا وجودی ندارد اظهار می کند که ما ایران را منزوی کردیم که جای تعجب و تاسف دارد.

    امام جمعه رامسر در همین زمینه افزود: بیش از ۴۱ میلیون نفر از مردم ایران پای صندوق رای آمدند و با امنیت کامل این انتخابات برگزار شد در حالی که این انتخابات اخیر به لحاظ کنش ها و واکنش های سیاسی داخلی در شدیدترین وجه وجود داشت اما در امنیت و آرامش کامل مردم رای خود را دادند و چقدر برخی ها مشتاقانه در پشت درهای بسته بعد از اتمام ساعات رسمی رای گیری موفق نشدند که رای خود را بدهند و در این سو دشمنان این ملت از روی شکست و نفهمی خودشان خواستند در کشور سر و صدایی بکنند که این استیصال ارابان داعشی ها را نشان می دهد.

    وی تاکید کرد: از حادثه تروریستی دو روز گذشته همه متوجه شدند و اگر کسی سر سوزنی شکی داشت و یا تحت تاثیر القاعات دشمن و تبلیغات رسانه ای مسموم قرار گرفته بود و فکر می کرد مدافعان حرم کاری بیهوده ای می کنند و در این بین برخی ها هم با کلام زهرآگین خود مدافعان حرم را زیر سوال می بردند، اما این حاثه نشان داد که ارزش جهاد و دفاع مدافعان حرم چقدر بالا بوده است و اگر این عزیزان نبودند چه بسا در سال های اخیر شاهد اتفاقات از این دست در جای جای کشورمان بودیم که با مجاهدت این عزیزان امنیت پایدار در کشور حکم فرما بود.

    وی اظهار کرد: در دفاع مقدس رزمندگان با حضور در محافل مختلف با دسته روی، مداحی و ایجاد فضاهای استقبال و بدرقه به جهاد می رفتند اما مدافعان حرم و رزمندگان امروز ما با مظلومیت و بدون هیچ سر و صدایی اعزام می شوند و جان خود را کف دست می گیرند و در مقابل داعشی های پلید ایستادگی می کنند اما متاسفانه در داخل کشور برخی به آن ها کنایه می زنند اما حادثه تروریستی تهران ارزش ایستادگی و مقاومت مدافعان حرم را نشان داد.

    خطیب نماز جمعه شهرستان رامسر با اشاره به اقتدار نیروهای امنیتی در برخورد با تروریست های تفکیری برای حفظ امنیت ملی گفت: همه ما باید سپاسگزار مجاهدت ها و تلاش های شبانه روزی نیروهای امنیتی، سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی باشیم.

    وی با بیان اینکه مهمترین درس حادثه تروریستی روز چهارشنبه این بوده است که در بین احزاب و گروه های سیاسی در مورد مسئوله امنیت وحدت نظری شکل پیدا کند خاطر نشان کرد: این جادثه نشان داد که دشمن ما کیست و چه اهداف و روشهای را استفاده می کنند و هیچ گاه سرسازش با مردم و کشور ما ندارد.

    وی ادامه داد: متاسفانه یکی از دلایل درز امنیتی که اتفاقاتی همچون روز چهارشنبه را رقم می زند این است که گروه های سیاسی و احزاب نسنجیده و نفهمیده مسئله امنیت را سیاسی می کنند زیرا سیاسی کردن مسئله امنیت کاری خطا و اشتباه است که بعضی از مصاحبه ها، تریبون ها و برخی از مسئولین و متاسفانه در مناظره ها دیدیم که رسماً به بعضی از رفتارهای امنیتی کشور ما برخی ها خرده گرفتند و خدشه وارد کردند در حالی که نباید مسئله امنیت را به جناح بندی ها ربط می دادند.

    حجت الاسلام رضایی گفت: امنیت برای همه مردم است و سربازان جان برکف سپاه و امنیتی و انتظامی که در مرزهای این کشور برای امنیت مردم تلاش می کنند و ایستادگی دارند کاری به این حرف های ندارند زیرا شاید در عین حال در این مملکت کسانی باشند که انقلاب را قبول نداشته باشند اما امنیت مسئله ای است که برای همه است.

    وی در پایان گفت: متاسفانه علارفغم اینکه امنیت مسئله ای عمومی بوده است اما برخی ها این موارد را دستمایه ای برای جلب رای قرار دادند و امنیت را در مناظره ها و احزاب زیر سئوال بردند و سیاسی کردند که این اتفاقات تروریستی محصول همان اقدامات و سخنرانی ها است که باید گفت در بحث امنیت ملی باید همه با هم وحدت نظر داشته باشیم.