حمایت قاطع رهبری از منافع ملی در عرصه بین المللی نشان از شایستگیش در انتخاب رهبری است

چاپ

به گزارش رامسر نوین، پس از رحلت بنیانگذار انقلاب امام خمینی (ره)، در جلسه‌ فوق‌العاده‌ مجلس خبرگان رهبری که در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸۸ برگزار شد، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای را به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند.

انتخابات رهبری پیش از تدفین امام خمینی(ره) انجام شد و با نوجه به اینکه امام خامنه‌ای در آن دوران رئیس‌جمهور وقت بود اماسرانجام با کسب بیش از ۷۲ درصد کل

اعضاء به این مقام رسید و پیش از برگزیدگی و رأی‌گیری وصیت‌نامه سید روح‌الله خمینی (ره) در جمع خوانده شد.

بنابر روایت آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی هدف آن بود که رهبری شورایی شود اما این موضوع مورد اجماع واقع نشد و نهایتاً رهبری به صورت فردی به اجماع اعضاء رسید.

مجلس خبرگان رهبری بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی وظیفه تعیین رهبر را بر عهده داشت و آیت‌الله خامنه‌ای علی‌رغم عدم تمایل و در حالی که خود به انتخاب احمد آذری قمی به عنوان رهبر را در نظر گرفته بود اما به وسیله اکثریت بالای آراء اعضاء مجلس خبرگان به این سمت منصوب شد.

تصدی رهبری نظام اسلامی نیازمند شرایط، صلاحیت‌ها و توانمندی‌هایی است که باید شایستگی و صلاحیت افراد را براساس آنها مورد ارزیابی و سنجش قرار داد و مقام معظم رهبری این شرایط، صلاحیت و توانمندی لازم برای عهده‌دار شدن این مسئولیت دارا بود بنابراین حمایت، اطاعت و پیروی جامعه از مقام معظم رهبری براساس صلاحیت و توانایی‌های ایشان در رهبری و هدایت کشور لازم است.

حجت‌الاسلام رضا کریمی طلبه حوزه علمیه درباره انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ما، گفت: مقام معظم رهبرى از نظر صلاحیت اخلاقى از عدالت و تقواى لازم برخوردار بوده و نیز بینش صحیح سیاسى و اجتماعى، تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافى براى رهبرى ایران را داشتند و انتخاب ایشان نقطه عطفی در تاریخ پیروزی انقلاب پس از رحلت امام بود.

کریمی افزود: رهبری انقلاب دارای مدیریت و تدبیر بودند که این عامل در انتخاب ایشان برای رهبری موثر بود چراکه مدیریت از مجموعه استعدادهایى است که در شرایط خاص، در رهبرى وی را در اجراى وظایف سنگین خود یارى مى‏کند.

وی تصریح کرد: رهبر، آن چنان از مسائل و موضوعات و قضایاى سیاسى آگاه باشد که بر آن اساس، هم قادر به اداره امور جامعه باشد و هم در جهت‏گیرى‏هاى ظریف بین‏المللى، تصمیمات بجا، شایسته و مفید به حال جامعه اتخاذ کند.

این روحانی یادآور شد: از نظر صلاحیت علمى‏، اجتهاد مقام معظم رهبری برای بسیارى از مراجع و بزرگان و جامعه مدرسان که متشکل از چندین مرجع تقلید و مجتهد بود و به ویژه مرحوم امام مورد تصدیق و تایید بود.

احمد عابدی دانشجوی دکتری علوم سیاسی درباره آغاز زعامت رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، گفت: نگاهی به دوران پر برکت رهبری و زعامت ایشان تاکنون و ارزیابی عملکردش در این مدت خود بهترین شاهد برای اثبات صلاحیت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر است.

عابدی افزود: رهبری انقلاب پس از برعهده گرفتن کشور در عرصه داخلی تلاش زیادی انجام داد و راهکارهای درست برای حرکت کلی نظام در مسیر پیشرفت را ارائه کردند و این رهنمودها همیشه کارساز بود.

وی با بیان اینکه رهبری به حقوق و مطالبات و نیازهای حقیقی کشور توجه می‌کرد، تصریح کرد: رهبری اهتمام ویژه به پیشرفت کشور و کاهش وابستگی به سایر کشورها، طرح اهداف بنیادینی همچون نهضت نرم افزاری و تاکید بر تولید علم و دانش و رسیدن کشور به مدارج علمی عالی و تاثیر‌گذار در سطح بین المللی و توجه ویژه به نخبگان توجه به مشکلات کشور و مطالبه از دولت برای به برطرف کردن آن، مدیریت صحیح بحران در حوادث مختلف و بحران‌های داخلی کشور در هنگام حادثه کوی دانشگاه و حوادث پس از انتخابات همگی بیانگر توانایی و شایستگی ایشان در عهده‌دار شدن این مسئولیت خطیر است.

این کارشناس با اشاره به تلاش‌های گسترده رهبری در عرصه خارجی و تبیین اصل حکمت، عزت، مصلحت به عنوان چارچوب سیاست خارجی مطرح کردند، گفت: رهبری در برخورد با قدرت در برابر دخالت‌های بیگانگان به ویژه آمریکا و دشمن‌شناسی ایشان و نیز حمایت قاطع از منافع ملی در عرصه بین المللی که جلوه‌هایی از آن را در مساله پرونده هسته‌ای شاهد بوده و دفاع و حمایت از مسلمانان مظلوم در کشورهای اسلامی به ویژه لبنان و فلسطین همگی گواهی روشنی بر شایستگی و صلاحی‌هایش برای رهبری نظام است.

به گزارش رامسر نوین، دشمنی با ولایت فقیه برای تضعیف ایشان از جانب قدرت‌های بزرگ ناشی از این است که این عضو مهم از نظام را صد راه رسیدن به اهداف شوم خود دیده از این رو نوک پیکان تهاجم همه جانبه خود را به آن نشانه رفته تا آنچه عامل وحدت و انسجام ملت است را متزلزل کنند و زمینه تسلط بر کشور را فراهم کرده اما اندیشه حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری در این زمینه نقش بسزایی را در رفع این تهاجم‌ها داشت.

از این رو نگاه منصفانه به عملکرد مقام معظم رهبری در طول مدت رهبری و خطوط کلی ترسیم شده در عرصه‌های داخلی و خارجی توسط ایشان، گویای صلاحیت و شایستگی ایشان در هدایت و رهبری جامعه است.