ستاد دائمی کودک و نوجوان در شهرستان رامسر راه اندازی شد

چاپ

به گزارش رامسرنوین، محمد آزاد فرماندار رامسر ستاد کودک و نوجوان را اغاز نگرش و بینش نوین برای همسو نمودن شیوه ها و راهکارهای اجرایی سازمانهای متولی کودک و نوجوان دانست.

وی ضمن دعوت از خانواده ها جهت یاری به ستاد اجرایی و اساتید گفت : برای پرورش نسل بصیر و مدبر برای آینده ای سرشار ا‌ز امید نیازمند اهتمام همگی و گام نهادن تک تک خانواده های رامسری برای حمایت ازفعالیتهای ستاد هستیم.

وی افزود از طریق تجمیع پتانسیل و توان تخصصی سازمانهای توان در تربیت شهروند جهان شهر رامسر، با عمق ‌بخشی به محتوا و ارتقای دانش زندگی بومی گامهای موثر و ماندگار برداشت که تحقق آن با تعامل و تشکیل اتاق فکر توسعه خواهد یافت.

در ادامه فاطمه نعمتی سارخانلو مسئول کانون پرورش فکری رامسر گزارشی از فعالیت مشارکتی سازمانها ، دیدار دانش آشتیانی وزیر اموزش و پرورش از کانون پرورش فکری ، سند چشم انداز تحول کانون ،‌‌ تدوین حقوق کودک ایران و برنامه تربیتی سال اینده بیان نمود.

در بخش دوم معصومه عبدالعلیان نویسنده و مدرس کارگاههای آموزشی پرورش کودک ضمن ابراز خوشحالی از ما شدن مدیریت های فرایند ترییتی گفت : خوشبختانه در رفتار جسمی کودک مانند واکسیناسیون مشکلی نیست اما مشکل اصلی در رفتار روحی کودکان است.

تفاوت در شیوه پرورش ازخانواده ، مدرسه ، موسسات و سازمانها کودکان را چندگانه تربیت نموده است.

تشکیل ستاد کودک گامی بزرگ دریکی شدن روشهای تربیت صحیح کودکان برای رسیدن به یک هدف مشترک از طریق بررسی و مطالعه در رفتار کودک و تدوین یک برنامه مشترک است.

گفتنی ست ستاد در هر فصل یک جلسه برای بررسی فعالیتهای سازمانها و انجمن ها خواهد داشت و کانون پرورش فکری مرکز رامسر برای تدوین اساسنامه و مسئولیت ستاد انتخاب شد.

در این جلسه مقرر شد ریاست دائمی ستاد به عهده فرماندار رامسر بوده و اعضای ستاد امام جمعه ، فرمانده سپاه ، اداره نهاد کتابخانه های عمومی ، آموزش و پرورش ، بهزیستی ، هلال احمر‌ شهرداری ، اداره بهداشت و درمان بعنوان اعضای رسمی و نماینده مدرسین حوزه کودک و نماینده انجمن های مردم نهاد بعنوان مهمان باشند.

در انتهای جلسه اعضای ستاد ضمن ابراز خوشحالی از تشکیل ستاد دائمی کودک و نوجوان ،حمایت خود را از اجرای برنامه های کیفی و کمی در این حوزه ابراز نمودند.