پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14159
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۷ فروردین, ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر گفت:

    بداخلاقی ها در تبلیغات و ثبت نام انتخاباتی مایه تاسف است/ کاندیداها باید در مدار قانون حرکت کنند

    امام جمعه رامسر گفت: بداخلاقی ها و رفتارهای دور از فرهنگ در عرصه تبلیغات پنهان و ثبت نام انتخاباتی مایه تاسف است.

    به گزارش رامسرنوین،  حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر رضایی در گفتگویی با اشاره به اینکه افرادی بعنوان کاندیدای شورای شهر ثبت نام کردند گفت: در حالی که تایید صلاحیت ها بررسی نشده افرادی با کاندیداها تماس گرفته و به آنها اعلام می کنند که رد صلاحیت شده اند که دروغ محض است و هر کاندیدایی چنین تماس هایی داشته بداند که صحت ندارد.

    وی افزود: هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات در نهایت دقت و کتمان عمل کرده و اعضای این هیئت ها سیر اتفاقات انتخاباتی را به هیچ وجه عنوان نمی کنند.

    وی بیان کرد: افرادی که با کاندیداها تماس گرفته و اعلام می کنند که رد صلاحیت شده اند قصد وامدار کردن کاندیداها و ادعای کذب دارند که بگویند با تلاش آنها ردصلاحیت آنها رفع شده است.

    امام جمعه رامسر از کاندیداهای شورای شهر خواست تا در صورت دریافت چنین تماس هایی با دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و فرمانداری موارد را گزارش داده و فضای سالم انتخاباتی را ایجاد کنند.

    وی گفت: همه باید تمکین به قانون کرده و در مدار قانون حرکت کنند و تایید صلاحیت و عدم آن توسط مراجع قانونی انجام می شود و اگر ضعفی در مراجع قانونی وجود دارد خوب است تذکر دهیم.

    وی افزود: افرادی با نداشتن وجهه و شخصیت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری با بچه هفت ساله، برادران دوقلو و حتی بصورت خانوادگی شرکت کرده اند که باعث سخیف شدن این جایگاه شده اند.

    وی با اشاره به اینکه افرادی بعنوان کاندیدای ریاست جمهوری شرکت کردند اظهار کرد: کاندیدایی پس از ثبت نام اعلام کرد که تریاک را آزاد اعلام می کند و یک عده خبرنگار بیکار با سوژه کردن آنها باعث شده اند مردم دنیا به ما بخندند و این شیوه ثبت نام غلط است.

    وی افزود: قانون اساسی اعلام می دارد رییس جمهور باید از رجال سیاسی باشد و از همان ثبت نام باید این مورد لحاظ شود و مراکز قانونگذاری، نمایندگان مجلس و دولت چرا فضای انتخابات ریاست جمهوری را آنقدر باز گذاشته اند که هر کسی با تمسخر کردن شان ریاست جمهوری را با این رفتارها پخش کرده و به جایگاه آن خدشه وارد می کنند.

    امام جمعه رامسر گفت : مجلس و شورای نگهبان ساز و کارهایی تعریف کنند که هر کس بخواهد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند از استانداری مربوطه نامه اخذ کند که شاهد این اتفاق ها در جامعه نباشم چرا که زیبنده این کشور نیست که یک عده ثبت نام در وزارت کشور را به تمسخر بگیرند و یک عده هم در خارج از کشور به ما بخندند.

    وی افزود: جایگاه شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر و شخصیت های برازنده ای مثل امام خامنه‌ای باید حفظ شود.

    رضایی با تذکر به هیئت اجرایی و نظارت انتخابات گفت: در رازداری و آبرو داری نهایت دقت را اعمال کرده و آبروی مردم از آبروی خودتان مهم تر باشد و برخی خبرها از هیئت های اجرایی شنیده شده که دور از انتظار بود و مشخص است که اخبار به بیرون درز کرده است.

    وی تصریح کرد: کاندیداها باید صداقت داشته و از اصراف پرهیز کنند و وعده های انتخاباتی پوشالی ندهند و در احساس و عمل به تکلیف صادقانه عمل کنند.

    وی افزود: پولهای کلانی در عرصه انتخابات هزینه میشود که ۷۰ درصد آن بیهوده بوده و تاثیری در آرای انتخاباتی ندارد بلکه امروزه مردم با نگاه به عملکرد، صداقت و سخنان کاندیداها به آنها رای می دهند.

    رضایی گفت: در عرصه انتخابات و تبلیغات انصاف و عدالت در همه جوانب رعایت شود و اظهار نظرها با عقلانیت انجام شود .