برانکو: پذیرش قهرمانی پرسپولیس از سوی عبداللهی شاید تظاهر باشد/ فریب این حرف‌ها را نمی‌خوریم

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از خبرگزاری فارس، برانکو ایوانکوویج در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان در هفته ۲۶ لیگ برتر با همه خبرنگاران حاضر در نشست خبری به احوالپرسی پرداخت و سال نو را تبریک گفت. او همچنین در خصوص بازی فردا اظهار داشت: به همه شما سلام می‌گویم و برای شما آرزوی سلامتی در سال جدید دارم. قبل از هر چیزی سلامتی برای خودتان و خانواده‌تان را می‌خواهم و همچنین موفقیت در کار و ادامه راه قاطع پرسپولیس. سال جدید و اولین بازی خانگی ما فردا در تهران انجام خواهد شد و انتظار دارم بازیکنانم برای عید برای هواداران با برد این بازی آنها را خوشحال کنند.

وی ادامه داد: انتظار دارم بازیکنانم عیدی خوبی به هواداران بدهند و آنها را خوشحال کنند. فردا با پیکان بازی داریم، تیمی که واقعا سخت‌کوش است و از مؤثرترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شود. ضدحملات باکیفیت و خوبی هم دارد. پیکان تیمی است که ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه که با کیفیت هم هستند در اختیار دارد. سرمربی آنها هم مجید جلالی است. همکار محترمم هم که تجربه زیادی دارد و مربی خوبی است. خدمات شایانی هم به فوتبال ایران کرده و بازی سختی با این تیم پیش رو داریم.

وی تصریح کرد: از تیم ما فرشاد احمدزاده مصدوم است و او را در ترکیب نخواهیم داشت. بقیه بازیکنان سالم هستند و برای قرار گرفتن در ترکیب ۱۱ نفره با هم رقابت می‌کنند. قطعا مثل همه بازی‌ها با تمام اراده، خواست و میل‌مان تلاش می‌کنیم که بهترین نتیجه را کسب کنیم و از دیدگاه و فلسفه بازی خودمان عدول نخواهیم کرد. البته اشاره کردم که بازی سخت و محکمی با پیکان خواهیم داشت. در نیم فصل اول هم بازی ما صفر صفر شد. فصل گذشته هم در جام حذفی این تیم را به سختی یک بر صفر شکست دادیم. زمانی که این تیم در لیگ یک بود. اکنون پیکان در تلاش است که خودش را به رده چهارم برساند تا بتواند سهمیه آسیایی کسب کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه پرسپولیس همانند رئال مادرید ۳ سال قبل ۲ دروازه‌بان آماده دارد و اینکه با توجه به گل‌هایی که پرسپولیس خورده آیا برانکو قصد دارد که از بوژیدار دیگر دروازه‌بان این تیم استفاده کند، اظهار داشت: قبل از هر چیز باید بگویم خوشحالم که دروازه‌بانان آماده‌ای داریم. بیرانوند ملی‌پوش است و هر سه دروازه‌بان ما به همراه درویش‌وند خوب کار می‌کنند و دیدید که ما در هر بازی ۳ دروازه‌بان‌مان را همراه داریم اما به هر حال بیرانوند اولین دروازه‌بان ما است که روی هیچ گلی مقصر نبوده و همه گل‌هایی که خوردیم کاری از دست او برنمی‌آمد. در همین بازی با نفت آبادان یا الریان قطر همین شرایط بود. در آبادان یک توپ روی دروازه ما آمد و گل شد و یا الریان ۳ گل به ما زد آن هم در حالی که شانس چندانی نداشت.بیرانوند همچنان دروازه‌بان اول ماست اما باید دید تا آخر فصل چه می‌شود. ما ۳ دروازه‌بان خوب داریم و هر کسی که آماده باشد بازی می‌کند.

برانکو در خصوص اینکه کامنت‌های اینستاگرامش را بسته و آیا این موضوع به خاطر اعتراض‌های هواداران بوده یا خیر، تصریح کرد: این موضوع به خاطر هواداران نبود چرا که من اصلا کامنت‌ها را نمی‌خوانم. من حتی نمی‌دانم چطور می‌توانم عکس به اشتراک بگذارم و مارکو در این راه کمکم می‌کند. حتی فیس بوک من توسط دامادم اداره می‌شود و خودم را درگیر این مسائل نمی‌کنم. طاهری هم دیروز صحبت‌هایش را انجام داد و داستان از نظر ما تمام شده است.

وی در خصوص اینکه ۵ بازیکن یک اخطاره دارد، گفت: این مسائل مهم نیست و ما به این موارد فکر نمی‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در باره اینکه هر گاه تیمش در لیگ برتر از حریفان عقب افتاده نتوانسته بازی‌هایش را جبران کند و آیا این موضوع به دلیل استرس حاکم بر تیم است یا اینکه موضوع دیگری وجود دارد، افزود: طبیعی است که وقتی تیم‌ها در ایران گل می‌خورند شوکه می‌شوند چرا که ایرانی‌ها احساسی هستند و در فوتبال احساس و عاطفه می‌گذارند.اما بازی‌هایی بوده که ما بعد از گل خوردن به بازی برگشته‌ایم، مثل بازی با الوحده در امارات. در آبادان هم شرایط به گونه‌ای بود که ما ۱۷ ضربه به چارچوب داشتیم و حریف ۶ شوت به سمت دروازه داشت. بیش از ۲۷۰ نفوذ به منطقه هجومی حریف داشتیم و حالا ۷۰ درصد مالکیت بازی جای خود دارد اما فوتبال قشنگ است و به این خاطر است که از این مسائل پیش می‌آید. هر چند که شکست هیچ وقت خوب نیست.اما باید بگویم تیم من به گونه‌ای نیست که با یک شکست به هم بریزد. یک زمان شما از حریف ضعیف‌تر هستید و مستحق باخت هستید اما یک زمان از حریف بهتر هستید اما شکست می‌خورید. به طوریکه یک توپ رد می‌شود و به گل تبدیل می‌شود. ما باید کار،‌کار و کار کنیم تا شرایط آنطور که می‌خواهیم باشد.

برانکو در مورد اینکه چرا پرسپولیس زیاد گل می‌خورد، گفت: موافق این مسئله نیستم که زیاد گل می‌خوریم. در لیگ قهرمانان آسیا زیاد گل خورده‌ایم. به هر حال سطح آن مسابقات بالاتر است. در آسیا یک نیم‌بند اشتباه هم مجازات دارد. مقابل الهلال یک اشتباه کوچک در ضربه ایستگاهی مرتکب شده و گل خوردیم. قبل از آن حریف فقط یک شانس گل داشت. مقابل الوحده هم به همین شکل دو اشتباه کرده و گل خوردیم.در دیدار با الریان بدون موقعیت گل حریف سه گل به ما زد. این مسائل به تجربه، تمرکز و .. بستگی دارد. در لیگ برتر به جز از استقلال از هیچ تیمی ۲ گل نخورده‌ایم.خودتان هم دیدید که چگونه گل خوردیم. آنچه مهم است اینکه دفاع ما خیلی خوب کار می‌کند. منظورم از دفاع فقط ۴ مدافع‌مان نیست بلکه ۱۱ نفر تیم را می‌گویم. در فوتبال باید مدام کار کنیم و فوتبال یک پروسه مستمر است. اینگونه نیست که بگویید یک چیزی را یاد گرفتم و دیگر نیازی نیست آن را بیاموزم. مدام باید کار کرد تا اتوماتیزه شود.

وی در مورد دو دستگی احتمالی بین هواداران پرسپولیس به دلیل کنار گذاشتن رامین رضائیان گفت:هر تصمیمی که اتخاذ شود موافقان و مخالفانی دارد و همینطور که وقتی تیم را ارنج می‌کنیم می‌گویند چرا فلانی بازی نکرد یا چرا فلانی بازی می‌کند. این چیزها وجود خواهد داشت اما باید بدانید باشگاه از همه چیز مهمتر است. هیچ فردی از باشگاه مهمتر نیست. هیچ شخصی نه مدیرعامل نه سرمربی نه بازیکن برتر از باشگاه نیستند.باشگاه یک مؤسسه است و هر کسی سهم کاری خودش را در باشگاه ایجاد می‌کند. مثل همین بازیکنان قدیمی که خدمات زیادی به باشگاه ارائه کردند. ستاره‌هایی مثل پروین، دایی،‌کاشانی، کریمی، مهدوی‌کیا و … همه این افراد بیش از ۵ سال به باشگاه خدمت کرده‌اند. کسانی که با این تیم زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند. نسل فعلی هم بخشی از تاریخ فعلی پرسپولیس را رقم می‌زند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه برخی از این پیشکسوتان درخواست بازگشت رضائیان را به باشگاه داده‌اند، گفت: من این را نمی‌دانم. با همه پیشکسوتان هم ارتباط خوبی دارم. کسی به من زنگ نزده است. آنها بازیکن و مربی بوده‌اند و برخی از آنها هم مربی هستند. مثل علی دایی که ارتباط خیلی خوبی با او دارم و قلبش کاملا قرمز است. او اکنون در تیم نفت تهران است و باید کار کند. آنها روحشان قرمز است.

برانکو در مورد اینکه نظرسنجی برنامه نود در مورد رامین رضائیان را حرفه‌ای می‌داند یا خیر،‌گفت: این مسئله بیزنس آنهاست. شغلشان است. می‌خواهند درآمد داشته باشند. این پیامک‌ها درآمد دارد.

وی در مورد اینکه نظرسنجی از طریق تلگرام بوده نه پیامک، گفت: فکر می‌کنید من از پشت کوه آمده‌ام. این کار قانونی است و غیرقانونی هم نیست. تمام تلویزیون‌ها دنیا هم این کار را می‌کنند تا بینندگانشان زیاد شود. آنها برنامه خودشان را دارند و تجاری‌سازی می‌کنند. دمشان هم گرم. عادل فردوسی‌پور هم ۲۷-۲۸ سال است که این کار را انجام می‌دهد و باید کلاه‌مان را به احترامش برداریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه نقطه ضعف پرسپولیس در دفاع چپ است، گفت: هر کسی بخش کاری خودش را نگاه می‌کند. من باید بگویم موافق نظر شما نیستم. مقابل نفت آبادان این اتفاق بعد از ارسال رخ داد و ما گل خوردیم و نه ربیع‌خواه و نه انصاری مقصر نبودند. توپ را از کمال گرفتند. حالا خطا بود کاری ندارم. توپ ارسالی هم گل شد. شما می‌گویید انصاری به خاطر دو گل مقابل استقلال مقصر بوده است؟ او در این پست ملی‌پوش شده است. به نظرم او بهترین فرد برای این پست است. هر مربی هم نظر خاص خودش را دارد البته باید بگویم ما مربیان عجیب هم هستیم.

برانکو درباره اینکه نصرالله عبداللهی سرپرست تیم استقلال قهرمانی پرسپولیس را قطعی دانسته و به نظر شما سرخپوشان چه زمانی قهرمان می‌شوند، اظهار داشت: ما بازی به بازی پیش می‌رویم هر چند که اختلاف امتیاز خوبی با تیم‌های پایین‌تر داریم اما موقعی قهرمان می‌شویم که این موضوع قطعی شود. اینکه سرپرست استقلال قهرمانی ما را قبول کرده شاید یک تظاهر باشد. چون آنها به دنبال رسیدن به ما هستند و ما گول این حرف‌ها را نمی‌خوریم. ما ضرب‌المثلی داریم که می‌گوییم برعکس اره می‌کنند. آنها یک چیزی می‌گویند اما فکرشان چیز دیگری است.

وی درباره اینکه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی ۲ نظرسنجی انجام شد که در یکی از آن نظرسنجی‌ها مخاطبان به مقابله با بازیکن‌سالاری رای دادند که این موضوع مربوط به تیم ملی بود و در یک نظرسنجی دیگر که به پرسپولیس اختصاص داشت مخاطبان علیه مقابله با بازیکن‌سالاری رای دادند و نظر شما در خصوص این تضاد چیست،‌گفت: این را بگویم که ما به هواداران‌مان خیلی افتخار می‌کنیم و آنها در همه بازی‌ها و بازی فردا یار دوازدهم ما هستند و همه ما تلاش می‌کنیم تا برای شادی آنها موفقیت کسب کنیم. افرادی که در باشگاه کار می‌کنند به همراه مربیان و بازیکنان به دنبال آن هستیم تا با کسب نتایجی دل هواداران را شاد کنیم. اما این عملکرد اخیر ما نشان دهنده این است که مدیریت باشگاه را اداره می‌کند نه بازیکن سالاری.با این همه از همین جا دوباره به تیم ملی، کادر فنی، مدیریت و بازیکنان آن تبریک می‌گویم که قدم بزرگی را برای صعود به جام جهانی برداشته‌اند.

در پایان این نشست خبری از سوی روابط عمومی باشگاه پرسپولیس عنوان شد نشست خبری بازی با الریان یا در سالن روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود و یا باشگاه پرسپولیس میزبانی این نشست خبری را بر عهده خواهد داشت.