پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14131
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ فروردین, ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تبادل اطلاعات در اینترنت نسل پنجم چگونه است؟

    نسل پنجم شبکه تلفن همراه یا نسل پنجم فناوری انتقال بی‌سیم اطلاعات با هدف افزایش سرعت انتقال اطلاعات همزمان با افزایش تعداد کاربران طراحی شده است. اگرچه فناوری نسل پنجم تلفن‌ همراه هنوز وارد فاز اجرایی نشده، اما آشنایی با روش انتقال دو سویه و همزمان اطلاعات در این نسل برای علاقه‌مندان ضروری به نظر می‌رسد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا، هدف از معرفی اینترنت بی‌سیم نسل پنجم یا ۵G افزایش سرعت اتصال اینترنت اپراتورهای تلفن همراه به میزان ۲۰ گیگابیت همراه با افزایش ظرفیت بیشتر شبکه در مقایسه با نسل چهارم است. این فناوری اجازه می‌دهد که حداقل چند ده هزار کاربر در هر یک کیلومتر مربع به شبکه متصل شوند. حداقل سهم مجاز هر کاربر در شلوغ‌ترین حالت شبکه حداقل ۱۰۰ مگابیت در ثانیه است.

    مهمترین تفاوت اینترنت بی‌سیم نسل پنجم در مقایسه با نسل فعلی، تحول اساسی در نحوه انتقال اطلاعات موسوم به فناوری Full Duplex است. در این فناوری اطلاعات با تاخیر کمتر از یک میلی‌ثانیه منتقل می‌شوند و سرعت دانلود اطلاعات نیز از یک گیگابایت در نسل چهار به ۲۰ گیگابایت در ثانیه افزایش می‌یابد.

    فناوری جدید Full Duplex برای اولین‌بار تبادل همزمان اطلاعات رفت و برگشت را از طریق یک سیگنال امکان‌پذیر می‌سازد. در این فناوری ارسال و دریافت همزمان اطلاعات با استفاده از معماری جدید تراشه‌های گیرنده و فرستنده قابل دستیابی است.

    برای درک بهتر چگونگی انتقال اطلاعات در اینترنت نسل پنجم در نظر بگیرید که دو نفر به طور همزمان از طریق تلفن‌همراه در حال مکالمه هستند و قادرند تا صدای یکدیگر را به صورت واضح و بدون نوسان درک کنند.

    برچسب ها :