پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 14008
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۴ اسفند, ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    رییس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی:

    نفوذ جریان لیبرالیسم در داخل بزرگترین خطر برای انقلاب اسلامی/کدخدا خواندن آمریکا از طرف اشخاص از نشانه های نفوذ است

    رییس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی گفت: نفوذ جریان لیبرالیسم بزرگترین خطر برای انقلاب اسلامی دانست و باید نسبت به نفوذ این تفکر در روحانیت و بدنه گروه های مذهبی هشدار داد.

    به گزارش رامسرنوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی در گفتگویی با اشاره به اهمیت پیروی از راه و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) که سبب ایجاد تحول عظیم در جامعه می شود، گفت: حضرت امام خمینی(ره) نمونه بارز پیروی راستین از آن حضرت بود.

    وی جریان شناسی را مهمترین ویژگی حضرت امام(ره) دانست و با بیان اینکه جریان روشنفکری در قضیه نهضت ملی با وجود خنجر خوردن از آمریکا باز هم آن را حامی توده های آزادی خواه معرفی می کرد، افزود: دید مثبت جریان روشنفکری به آمریکا در زمان حال نیز کم نشده است.

    رییس بنیاد تاریخ پژوهی، جریان لیبرالیسم را بزرگترین خطر برای انقلاب اسلامی دانست و با هشدار نسبت به نفوذ این تفکر در روحانیت و بدنه گروه های مذهبی ادامه داد:امام(ره) زمانی که نهضت خود را در سال ۴۱ شروع کرد، با جریان شناسی خود فهمید که آمریکا دشمن بشریت و شاه معدوم نیز یک عنصر خطرناک است.

    وی با بیان اینکه اگر امروز ما دچار مسئولینی شده ایم که به عزت انقلاب ضربه زده اند، نتیجه وجود اندیشه لیبرالیستی افزود: بحثی که حضرت امام(ره) در نجف مطرح می کرد این بود که برخی می گفتند بزرگترین خطر برای اسلام کمونیسم است ولی امام(ره) لیبرالیسم را بزرگترین خطر می دانست زیرا ایشان اعتقاد داشت که کمونیسم نمی تواند در کشور های مسلمان نفوذ کند ولی لیبرالیسم به اسم مذهب نیز جلو می آید.

    این سخنران با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) در پایان عمر مبارک خود خطر لیبرالیسم را جدی عنوان کردند و فرمودند تا من هستم نخواهم گذاشت لیبرال ها بر این کشور مسلط شوند تصریح کرد: آن کسی به امام راحل نامه می نوشت تا شعار مرگ بر آمریکا حذف شود، اندیشه ای جز لیبرالی نداشت زیرا در مکتب تشیع نفس ابراز انزجار یک ارزش محسوب می شود.

    حجت الاسلام روحانی درس دیگر حضرت امام(ره) را آشتی ناپذیری عنوان کرد و گفت: قرآن به ما می گوید تا با کافر و دشمن اسلام مودت نداشته باشیم و هرکس با کافر پیمان ببندد منافق است و اگر ما در جریان شناسی خود دقت کنیم، امثال این دولت بر ما حاکم نمی شود.

    وی با بیان اینکه این افراد زمانی که به مومنین می رسند، لقب بی شناسنامه و بی سواد را بیان می کنند و در برابر کفار لبخند دیپلماسی می زنند گفت: این افراد اگر منافق نبودند وعده های دروغ نظیر گشایش بانکی و لغو تحریم ها را به مردم نمی دادند و حالا که رسوا شدند با دروغی دیگر نبودن برجام را سبب وقوع جنگ عنوان می کنند.

    سخنران این مراسم یک رنگی و صادق بودن امام(ره) با مردم را مورد تاکید قرار داد و با ابراز تاسف از بی اعتنایی این دولت به مردم اظهار داشت: مشاور رییس جمهور گفته بود باید انقلاب و سیاست را از خیابان ها جمع کرد و به محافل دیپلماسی آورد که این اولین قدم برای بازگرداندن آمریکا بود.

    حجت الاسلام روحانی ادامه داد: مشاور رییس جمهور می گوید کسی می تواند از سیاست حرف بزند که شکم سیر داشته باشد و سوار هواپیما شده باشد که این مصیبت ها بر کشور نشانه تفکر لیبرالی و جدا شدن از راه فاطمه زهرا(س) است.

    وی ساده زیستی را دیگر ویژگی امام راحل دانست و اشرافی گری را مقابله با اسلام و انقلاب عنوان کرد و گفت: امروز بزرگترین ضربه به انقلاب از سوی کسانی است که با اشرافیت خو گرفته اند.

    این سخنران با بیان اینکه تنها چیزی که این افراد می فهمند این بود تا با بیگانگان قرارداد ببندند ادامه داد: این عمل ادامه راه شاه است زیرا شاه مردم را عقب مانده و واپسگرا معرفی می کرد ولی در مقابل بیگانگان خضوع داشت.

    وی راه حضرت فاطمه زهرا(س) را آشتی ناپذیری با دشمنان عنوان کرد و با بیان اینکه دشمنان امروز حضرت زهرا(س) سازش کاران با آمریکا هستند افزود: همین افراد غرب زده با زیر سوال بردن قدرت دفاعی، مدعی از بین رفتن فعالیت های موشکی کشور با زدن یک دکمه از طرف آمریکایی ها می شوند که تزریق این ناامیدی ادامه راه شیطان و دشمنی با حضرت فاطمه زهرا(س) است.

    حجت الاسلام روحانی ادعای دولت مبنی بر شاد کردن مردم از طریق برگزاری کنسرت های مختلط را دنباله روی از حرکت شاه معدوم دانست و گفت: رژیم شاه بعد از شکست طرح های خود نظیر اصلاحات ارضی، مدام جشن برگزار می کرد؛ حالا هم دولت نتوانست مشکل بیکاری و اقتصادی و ازدواج جوانان را حل کند می گوید بگذارید مردم شاد باشند که می خواهند مردم را با این چیزها سرگرم کنند که این راه طاغوت است.

    وی در پایان گفت: معنی نفوذ این نیست که کسی از آمریکا به داخل کشور بیاید بلکه کدخدا خواندن آمریکا از طرف اشخاص از نشانه های نفوذ است.