دین و معنویت متاسفانه در برخی مسئولین کم رنگ شده است/ برخی می گویند نباید حرفی زد اما مگر می شود سکوت کرد؟

چاپ

به گزارش رامسرنوین، حجت الاسلام والمسلمین تسخیری در مراسم هفتگی هیات رزمندگان اسلام رامسر ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با ادامه موضوع بحث هفته گذشته در رابطه با علت انحراف مردم از فرمان الهی و فرمان رسول الله (ص) بعد از ارتحال آن حضرت، به بخش دیگری از مجموعه سخنان حضرت زهرا(س) در خطبه ی مسجد النبی و در زمان بستری ایشان پرداخت.

مسئول هیات رزمندگان اسلام شهرستان رامسر گفت: به فرموده حضرت زهرا (س)، یکی از دلایل انحراف، ایجاد ضعف و سستی در میان مردم بود که حضرت زهرا (س) خطاب به زنانی که برای عیادت ایشان می آمدند می فرماید مردان شما بعد از قضیه غم بار سقیفه سست شدند.

سخنران این مراسم با اشاره به دیگر نکته حضرت زهرا(س) یعنی ایجاد تفرقه و اختلاف از طرف دشمن در اجتماع مسلمین افزود: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در اجلاس مربوط به فلسطین، حاوی تذکراتی خطاب به مردم این کشور و مسلمانان بود که از تفرقه و اختلاف پرهیز کنند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه در غدیر خم صدهزار نفر با حضرت علی (ع) بیعت کردند، افزود: دشمن کاری کرد که این همدلی از میان مردم برداشته شد.

مسئول هیات رزمندگان اسلام رامسر سومین دلیل از نگاه حضرت زهرا (س) را ناامید کردن مردم عنوان کرد و گفت: در زمان بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) این ذهنیت ایجاد شد که برخی گفتند مقاومت و اقدام علیه دشمن فایده ای ندارد و کار اسلام تمام شده است که نشان از ورود دقیق دشمن به جامعه ی منسجم اسلامی بود.

سخنران هیات هفتگی با اشاره به دیگر نکته بیان شده حضرت زهرا (س) یعنی بی حرمتی به حریم نبی اکرم (ص) تاکید کرد: باید دقت کنیم تمامی کارهای دشمن به صورت گام به گام صورت می گیرد یعنی ابتدا دشمن جامعه را متفرق و بعد ایجاد ناامیدی را تزریق و بعد از اینها به هدف اصلی یعنی ولایت، بی رحمی می کند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه دشمن می داند اگر به طور مستقیم بخواهد با ولایت مقابله کند، شکست خواهد خورد، تصریح کرد: دشمن قبل از برخورد مستقیم با امیرالمؤمنین(ع)، سقیفه را ایجاد کرد و در بین مردم زمینه چینی انجام داد و بعد به حضرت علی (ع) هجوم برد.

حجت الاسلام تسخیری در ادامه به اتهام زنی های رییس جمهور جدید آمریکا اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه رییس جمهور گذشته آمریکا از ایجاد تغییر سیاست های این کشور در رابطه با ایران سخن می گفت، رهبر معظم انقلاب به دولت و مردم هشدار داده بودند که در زیر این دستکش مخملی دستی چدنی وجود دارد و حتی یکبار هم از اوباما تشکر نکردند ولی رهبر معظم انقلاب با وجود تهدیدات ترامپ از وی تشکر کرد که این تشکر حاوی پیام مهمی یعنی آشکار شدن چهره واقعی آمریکا بود.

این سخنران ادامه داد: بارها در داخل کشور از طرف دلسوزان انقلاب گفته می شد که به غرب نباید خوشبین بود ولی برخی در جواب می گفتند مگر در جامعه بین المللی خوش بینی و بد بینی وجود دارد.

مسئول هیات رزمندگان اسلام رامسر دیگر نکته ای که حضرت زهرا(س) به اشاره داشت را کم رنگ شدن دین و معنویت عنوان کرد و با ابزار نگرانی از این موضوع گفت: آن استانداری که فهم و شعور احکام فقهی را ندارد می گوید رقاصی و اختلاط بین زن و مرد اشکالی ندارد و ضربه ای به اسلام وارد نمی کند! که عده ای هم در این بین می گویند نباید معترض این حرف ها شد که بنده هشدار می دهم مگر می شود سکوت کرد؟

وی با ابراز تشکر از مردمی که غیرتمندانه در برابر آن استاندار ایستادند افزود: برای برخی ها کنسرت و امثالهم یک ارزش تلقی می شود اما یک مجلس محبت اهل بیت (ع) برایشان درد آور است.

این سخنران دلیل دیگری از انحراف مردم از زبان حضرت زهرا(س) را گفتار باطل در بین مردم عنوان کرد و ادامه داد: نکته بعدی و مهم تر، رویید شدن نطفه مظاهر فساد بود که حضرت زهرا (س) می فرمایند این نطفه در سقیفه بسته شد و برخی به سوی قدرت رفتند که باعث به وجود آمدن طمع در بین مردم شد و در آینده سبب از پای در آمدن جامعه اسلامی می شود.

حجت الاسلام تسخیری در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج از فقه در رابطه با لزوم رسیدگی به مردم خوزستان گفت: در سالی که اقدام و عمل نام دارد، مسئولین بجای اینکه بهانه را به گردن گذشتگان بیندازند، باید پاسخگوی عملکرد خود به مردم باشند که در این یک سال چه عملکرد مفیدی داشته اند.