پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13938
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ اسفند, ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    بازنگری در طرح‌های انتقال آب و تامین حق‌آبه تالاب‌های خوزستان

    رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی‌ گفت: یکی از راهکارهای مبارزه با گرد و غبار بازنگری در طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های دز،‌ کارون و کرخه است. بخشی از نگرانی ما در مورد انتقال آب، امروز خود را نشان می‌دهد و امروز آنچه که در مورد آن صحبت می‌کردیم، مشاهده می‌کنیم.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا، فریدون حسنوند در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری استان که امروز، ۵ اسفندماه در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم با برگزاری این جلسه بخشی از دغدغه مردم خوزستان و ملت ایران برطرف شود.

    وی افزود: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی کمیسیون انرژی ‌جلسات متعددی برگزار کرده است که در این خصوص لازم است از اعضای هیات دولت و نمایندگان استان تشکر کرد.

    وی تصریح کرد:‌ برای حل معضل ریزگردها باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا شود. بخشی از این برنامه‌ها با مصوبات هیات دولت و به دستور رییس جمهور امکانپذیر است و بخش دیگر نیز با تصویب مجلس و تامین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه امکانپذیر است.

    رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی‌ اظهار کرد:‌ یکی دیگر از راهکارهای مبارزه با گرد و غبار، تامین حق‌آبه تالاب‌ها و تسریع در اجرای پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان است. رهاسازی آب در دشت‌ها و زمین‌های فاقد آب یکی از راهکارهای اساسی برای حل این مشکل در خوزستان است.

    نماینده اندیمشک با اشاره به پیشنهاد اختصاص ۲ درصد از محل درآمد تولید نفت به استان خوزستان عنوان کرد: ‌در طرح اختصاص سه درصد از درآمد نفتی مناطق محروم عملا چیزی به خوزستان نمی‌رسد. با این حال ما پیشنهاد اختصاص دو درصد از درآمد تولید نفت به استان خوزستان را ارایه دادیم که رییس مجلس، رییس کمیسیون بودجه و همچنین ۱۲ استان آن را تایید کرده‌اند. رییس جمهور همچنین این موضوع را دنبال می‌کند و امیدواریم در این خصوص به سرانجام برسیم.

    حسنوند گفت: پیشنهاد دیگر ما این است که ۱۰۰ میلیون دلار در تبصره ۴ بودجه سال ۹۶ در نظر گرفته شود. همچنین باید یک جدول شامل زمانبندی و شرح وظایف دستگاه‌ها برای مقابله با ریزگردها در خوزستان تدوین و یک ستاد اجرایی نیز تشکیل شود.

    وی اظهار داشت: ‌خوزستان اولین سد در مقابل تهدیدات دشمن است و خوزستان ۸ سال ایستادگی کرد تا نظام و انقلاب بماند و امروز نیز ایستادگی می‌کند تا به کشور در مقابل تهدیدها و خطرات آسیبی نرسد و خوزستان امروز برای تمام کشور فریاد می‌زند.

    برچسب ها :