رئیس سازمان فضایی خبر داد :ساخت ماهواره «پارس یک» با همکاری مراکز تحقیقاتی

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، دکتر محسن بهرامی روز سه‌شنبه، ۳ اسفندماه جاری در حاشیه شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضا در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های فضایی در کشور، افزود: ماهواره «دوستی» در مرحله پرتاب قرار دارد و ماهواره‌های «پیام» دانشگاه امیرکبیر و «ناهید یک» نیز مراحل نهایی را طی می‌کنند.

بهرامی خاطرنشان کرد: این ماهواره‌ها در نوبت پرتاب قرار دارند.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه اعتبارات تمام پروژه‌های فضایی تامین شده است، اظهار کرد: هرچند که همواره ما با کمبود منابع مالی مواجه بودیم؛ ولی ساماندهی در زمینه تامین اعتبارات پروژه‌های فضایی صورت گرفته است، از این رو تامین پروژه‌های فضایی نظم خاصی گرفته است.

بهرامی تاکید کرد: بر این اساس اعتبارات پروژه‌های فضایی تامین شده است.

وی، طراحی و ساخت ماهواره «پارس یک» را از دیگر پروژه‌های سازمان فضایی نام برد و گفت: پروژه «پارس یک» به صورت اشتراکی با مراکز علمی و شرکت‌های همکار سازمان فضایی اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اینکه در آینده تحقیقات فضایی ادامه خواهد یافت، افزود: در آینده امیدواریم به سطحی از فناوری برسیم که همواره یک یا چند ماهواره در مدار خواهیم داشت تا از آن بهره‌برداری کنیم.

بهرامی با اشاره به زمان پرتاب ماهواره‌ها با تاکید بر اینکه برای پرتاب ماهواره‌ها زمان مشخصی را نمی‌توان تعیین کرد، اضافه کرد: ماهواره‌های «دوستی» و «پیام» امیرکبیر در نوبت پرتاب قرار دارند، ولی در پرتاب پروژه‌های فضایی عوامل زیادی دخیل هستند؛ از این رو نمی‌توان زمان مشخصی برای پرتاب تعیین کرد.

 

ایسنا/