پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13899
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳ اسفند, ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    تعدد نمایش فیلم در دانشگاه‌ها آفت اکران شهرستان‌

    عضو هیئت مدیره انجمن سینماداران با گلایه از روند رو به رشد اکران فیلم‌ها در دانشگا‌ه‌ها و مراکز دیگر، قبل از برنامه نمایش عمومی فیلم، این نوع اکران را آفت اکران شهرستان دانست و خواستار ساماندهی به این نوع نمایش‌ها شد.

    به گزارش رامسرنوین ، این روزها نمایش‌های دانشگاهی به چرخه نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینما اضافه شده است . این نوع نمایش قبل از اکران عمومی فیلم تاثیراتی بر روند اکران فیلم در زمان نمایش دارد. غلامرضا فرجی عضو هیئت مدیره انجمن سینماداران ایران در یادداشتی به نوع نمایش فیلم‌ها در دانشگاه‌ها و عدم وجود نظارت بر عملکرد این نوع نمایش‌ها در اختیار خبرگزاری فارس قرار دارد.

    متن کامل یادداشت به شرح ذیل است:

    متاسفانه نظارتی بر نمایش آثار سینمایی قبل از ورود به چرخه اکران وجود ندارد. چارچوب و ضوابط مشخص برای این نوع اکران تعریف نشده است. اگر سینما فقط محل نمایش فیلم هست با احترام به تهیه‌کنندگان چرا اکثر آثار قبل از نمایش در سالن سینما به دانشگاه‌ها رفته و در آن مراکز به نمایش در می آید؟

    اگر توجیه اکران فیلم‌ها در دانشگاه‌ها تنها تبلیغ اثر و در نظر گرفتن ابعاد فرهنگی یک فیلم است باید بگویم راه‌های متفاوتی برای تبلیغ یک فیلم فرهنگی وجود دارد. مبالغ هنگفتی که از دانشگا‌ها یا نهادها، ارگان‌ها اخذ می‌شود و زودتر از موعد مقرر اکران عمومی ، فیلم در مراکز مختلف نمایش داده می‌شود سینماهای شهرستان را دچار بحران مخاطب می‌کند.

    در مورد خاص متاسفانه قانون تعریف خاصی برای نمایش قبل از اکران عمومی ندارد . اکثر سالن‌ها گله‌مند از عدم برنامه‌ریزی مناسب قبل از اکران سالن‌های نمایش هستند زیرا مخاطبان سینما که اکثراً قشر جوان و دانشجو هستند با حداقل قیمت بلیت فیلم را در جایی غیر از سالن سینما به تماشا می‌نشینند و این نوع نمایش‌ها تاثیر بسیار منفی به جای گذاشته در صورتی که می‌توانند این نوع برنامه‌ها را در زمان نمایش عمومی اجرا کنند که بتواند به جذب مخاطب فیلم در سالن‌های سینما هم کمک کند.

     

    فارس/

    برچسب ها :