پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13894
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳ اسفند, ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    قره‌شیخلو مطرح کرد: ویژگی‌های افراد واجد صلاحیت راه‌اندازی مؤسسات فرهنگی قرآنی

    نایب رئیس هیات رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآنی با اشاره به اهمیت کمیته مصاحبه، ویژگی‌های افراد واجد صلاحیت تأسیس مؤسسات قرآنی را تشریح کرد.

    به گزارش  رامسرنوین به نقل از فارس، مهدی قره‌شیخلو نایب رئیس هیات رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآنی در همایش تبیین شاخص‌های ارزیابی و احراز صلاحیت متقاضیان تأسیس موسسات قرآن و عترت با بیان اینکه یکی از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر واگذاری کارها به مردم بوده است، اظهار داشت: در حوزه قرآن هم بیش از یک دهه واگذاری فعالیت‌ها به مردم اتفاق افتاده که یکی از این امور بحث تاسیس موسسات است.

    وی با اشاره به اینکه باید ویژگی‌های هیات موسس موسسات قرآنی به درستی تبیین شود، خاطرنشان کرد: متقاضیان تاسیس موسسات قرآنی باید به این نکته توجه کنند که شاید حمایتی از نهاد و دستگاهی وجود ندارد اگر توانایی اداره موسسه بدون حمایت‌های دولتی و نهادها را دارند دست به کار شده و به تاسیس و اداره موسسه بپردازند.

    قره‌شیخلو با بیان اینکه عدم حمایت‌های دولتی به معنای بی‌توجهی نهادها به جذب بودجه نیست، افزود: ما تلاش می‌کنیم تا در جذب بودجه و حمایت از موسسات گام‌های موثری برداریم. علاوه بر این کمیته مصاحبه نیز باید در بررسی‌ها صلاحیت متقاضیان راه‌اندازی موسسات قرآنی را به خوبی احصا کنند.

    نایب رئیس هیات رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآنی با اشاره به اینکه ما به نظر کمیته مصاحبه احترام می‌گذاریم، گفت: ما در مرکز ۵۰ جلسه برگزار کردیم و آیین‌نامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را تعیین و منعکس کردیم که امیدواریم در استان‌ها تمامی همکاران به درستی به آنها عمل کنند.

    وی به ویژگی‌های هیات موسس و مدیران موسسات قرآنی اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های مدیران موسسات قرآنی تسلط کافی آنها در امور قرآنی و دانش آنها در این زمینه است.

    قره‌شیخلو مهارت و مدیریت قرآنی را از دیگر ویژگی‌های افراد حائز صلاحیت راه‌اندازی موسسات قرآنی عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد مشکلات مالی موسسات به خاطر عدم آگاهی مدیران آنها از مقررات و وظایف قانونی است. هم اکنون ۵ هزار موسسه دارای مجوز در کشور فعالیت دارد که تنها یک پنجم این موسسات از این ویژگی‌ برخوردار هستند.

    نایب رئیس هیات رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآنی با بیان اینکه مدیر موسسه باید انگیزه و دغدغه فعالیت‌های قرآنی داشته باشد خاطرنشان کرد: با تبیین این ویژگی‌ و صلاحیت‌ها نقش موثر کمیته‌های مصاحبه مشخص می‌شود. اگر سخت‌گیری‌های لازم در کار لحاظ شود به طور حتم شاهد کاهش مشکلات نیز خواهیم بود.

    وی با اشاره به ذهنیت قدیمی افراد درباره سخت بودن اخذ مجوز موسسات قرآنی، گفت: در گذشته افراد این ذهنیت را داشتند که برای اخذ مجوز باید چندین سال تلاش کرد اما ما باید در هیات رسیدگی با همکاری کمیته مصاحبه کار متقاضیان را حداکثر در سه ماه انجام دهیم تا این ذهنیت دیگر در بین افراد وجود نداشته باشد.

    برچسب ها :