برون‌سپاری ۳ خدمت سازمان بازنشستگی به دفاتر پیشخوان دولت

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا بهروز انتظاری ، با بیان اینکه در حال حاضر چهار خدمت را برون سپاری کردیم اظهار کرد: برنامه برون سپاری سه خدمت عصا، عینک و سمعک را نیز تدوین کرده‌ایم و زیرساخت آن آماده شده است.

وی افزود: اکنون منتظر اعلام آمادگی دفاتر پیشخوان دولت هستیم، پس از آن آموزش به نیروهای دفاتر پیشخوان را شروع می کنیم تا بتوانند آن را درکل کشور اجرا کنند. امیدواریم ماه جاری این سه خدمت نیز از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه شود.

انتظاری در پاسخ به اینکه قرار بود ارائه ۱۴ خدمت را به دفاتر پیشخوان دولت بسپارید گفت: برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم برخی از این ۱۴ خدمت را خودمان به صورت الکترونیکی و در قالب تفاهم با دستگاه‌ها انجام دهیم تا دیگر لازم نباشد بازنشستگان به جایی مراجعه کنند و خدمت بگیرند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: به عنوان نمونه بازنشستگان بالای ۹۰ سال باید بر اساس قانون سالی یکبار در قید حیات بودنشان را اعلام کنند، مابا ثبت احوال تعامل کردیم تا از اطلاعات آنها بهره مند شویم و از این پس در قید حیات بودن را از همین طریق استعلام می‌کنیم و دیگر نیاز نیست بازنشسته به جایی مراجعه کند. همچنین پرداخت مشکلات مربوط به هزینه عائله مندی و اولاد را خودمان حل می کنیم. قبلا قرار بر این بود اگر کسی مشکلی در این زمینه دارد به دفاتر پیشخوان برود که آن را هم حذف کردیم و خودمان انجام می دهیم.

وی درباره میزان موفقیت و صرفه جویی برون سپاری برخی خدمات عنوان کرد: قبلا صدور کارت منزلت سه ماه طول می کشید و ۲۵ هزار تومان هزینه داشت اکنون این زمان به ۳ تا ۵ دقیقه رسیده و هزینه آن به ۴۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

انتظاری افزود: حدود ۴۰ هزار کارت منزلت از طریق دفاتر پیشخوان صادر شده و کاهش هزینه قابل توجهی داشته است. نمونه دیگر واگذاری صدور احکام بازنشستگان است. با این طرح عدالت در خدمات ایجاد شده و دورافتاده ترین نقاط کشور می‌توانند به دفاتر پیشخوان بروند در حالی که قبلا این کار سخت بود و همه بازنشستگان به ادارات بازنشستگی نزدیک نبودند و در شهرستان های دور مشکلاتی وجود داشت.