محصولات تولیدی اردبیل در حد استانداردهای جهانی

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا، «سیدحامد عاملی» در نشست مشترک مسئولان اتاق اردبیل و ولگاگراد روسیه در اتاق بازرگانی اضافه کرد: ما در تقویت روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه و به مقصد روسیه نیازمند تفاهم و همکاری بخش خصوصی و تجار و بازرگانانی هستیم که از باب اقتصادی به دوام و قوام همکاری‌های مشترک اعتقاد راسخ داشته باشند.

وی گفت: در این میان دولت به‌عنوان مهیاکننده بستر لازم برای تبادلات اقتصادی و تفاهمات فیمابین اقدام می‌کند که ما به‌عنوان بخش دولتی در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنیم تا در راستای تحقق توافقات فیمابین نهایت همکاری را داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: استان اردبیل از نظر صنعت و کشاورزی می‌تواند همکاری مشترکی را با استان ولگاگراد داشته باشد به طوری‌که ما هم‌اکنون در صنایع تولید ماشین‌آلات صنعت غذا، شیرآلات، نفت و گاز، قطعات الکترونیکی خودرو، تولید نخ، پارچه و پوشاک، تجهیزات و توپ‌های ورزشی، مصنوعات پلاستیکی، انواع میوه منجمد و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی از توانمندی بسیار بالایی برخوردار است.

عاملی تصریح کرد: ما هم‌اکنون محصولاتی در حد استاندارد اروپایی تولید و در داخل و خارج از کشور عرضه می‌کنیم و علاقمند همکاری مشترک با بخش خصوصی ولگاگراد برای امضای همکاری و تفاهمات مشترک هستیم.

وی تقویت روابط بین ایران و روسیه به‌ویژه حل مشکل انتقال پول و ایجاد شرکت‌های مشترک حمل و نقل را در سایه همکاری‌های مشترک بسیار حیاتی ضروری برشمرد.