احدی: برای رسیدن به پاداشم ناچار شدم شکایت کنم/ “آیبا” باید پاسخگو باشد

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از خبرگزاری فارس اکبر احدی  در مورد تمرین بوکسورهای سابق تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات APB و WSP، گفت: اواسط اردیبهشت ماه یک دوره مسابقات لیگ حرفه‌ای (این رقابت‌ها زیر نظر سازمان آیبا نیست) قرار است برگزار شود و در این رقابت‌ها پنج نفر از ملی‌پوشان سابق تیم ملی قرار است وارد رینگ شوند. این نفرات در گذشته سال‌ها عضو تیم ملی ایران بوده‌‌‌اند و به صورت آزاد می‌خواهند در این مسابقات شرکت کنند. تمرینات آنها زیر نظر من پیگیری می‌شود و اواسط فروردین‌ماه آنها وارد رینگ خواهند شد.

وی در ادامه افزود: فعلا بنا به صلاحدید این بوکسورها اسامی آنها اعلام نمی‌شود تا اینکه زمان و مکان دقیق این مسابقات اعلام شود و پس از‌ آن اسامی را اعلام خواهیم کرد. آنها به طور منظم تمرینات خود را آرام آرام پیگیری می‌کنند و در سبک وزن، میان‌وزن و سنگین وزن قرار است در این مسابقات نماینده داشته باشیم.

احدی در واکنش به این سوال که آیا از زمان برگزاری مسابقات لیگ‌حرفه‌ای که زیر نظر آیبا برگزار می‌شود اطلاع دارید یا خیر گفت: هیچ اطلاعی از برگزاری این رقابت‌ها ندارم. من در مسابقات APB کنار ملی‌پوشان کشورمان حضور داشتم و در ۵ رویداد به عنوان سرمربی مسئولیت آنها را بر عهده داشتم. طبق قانون فدراسیون جهانی ۳۰ درصد از پاداش آنها سهم سرمربی تیم ملی است، اما متأسفانه تا به این لحظه حتی یک ریال از آن پاداش که حق قانونی‌ام است پرداخت نشده است. طبق قانون فدراسیون جهانی مبلغ به حساب فدراسیون ایران باید واریز شود و پس از آن مسئولان فدراسیون کشورمان باید به حساب سرمربی واریز کنند، اما به هیچ عنوان این اتفاق صورت نگرفته‌ است.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد یک شکایت‌نامه‌ای تنظیم و به فدراسیون جهانی ارسال کرده‌ام تا آنها تکلیف پاداشم را روشن کنند. این پول باید به حساب مستقیم فدراسیون ایران واریز شود و حالا نمی‌دانم که پول را فدراسیون جهانی پرداخت کرده یا خیر. به هر حال مسئولان فدراسیون جهانی مسئول برگزاری مسابقات هستند و باید به فکر پرداخت حق و حقوق مربیانی باشند که در آن مسابقات حضور داشته‌اند.