فردا ساحل‌نشینان می‌خروشند/ تبلور حضور حماسی مردم ولایی رامسر در ۲۲ بهمن

چاپ

به گزارش نیمه پُر رامسر، آهسته آهسته عطری دل‌انگیز تمام کوچه پس کوچه‌‌ها را پر می‌‌کند، غریب اما چه آشنا، تب و تابی که به یاد می‌‌آید، هم به یاد خواهد ماند، راهپیمایی ۲۲ بهمن، شوری دوست داشتنی، تبلوری از همدلی و صمیمیت ملت ایران.

۳۸ سال از خیزش عظیم ملت ایران در نفی وابستگی و احیای اصول مترقی اسلامی می‌‌گذرد و جریان اصیل بازگشت به اسلام و رجوع به کرامت یک ملت، امروز سرمشق خیرش‌‌های ضد استبدادی و ضد استکباری ملت‌‌ها در سراسر عالم شده است.

پیروزی انقلاب اسلامی تلاش ملت مسلمان ایران به رهبری آن پیرفرزانه حضرت امام خمینی(ره) به ثمر نشست و ندای قرآن، اسلام، آزادگی و انسانیت سر داده شد و جریانی پدیدار شد که از برکت و استمرار آن، مستضعفان جهان به خود آمده و برای بازگشت به فطرت الهی خویش به حرکت درآمدند، بی‌شـک این نعمـت عظیـم تنها با رهبـری ممتاز امام راحـل، وحـدت و انسـجام بی‌مثـال مـردم و اسلامیت حرکت انقلابی ایشان حاصـل شد.

خورشید سی و هشتمین بهار پرطراوت آزادی در حالی طلوع می‌‌کند که جهانیان، محو تماشای عظمت و اقتدار خیره‌کننده ملت ایران شده است و در پرتو امواج بیداری‌بخش این انقلاب بزرگ الهی، مناسبات و معادلات ساخت قدرت جهانی، خارج از اراده مستکبران و نظم ادعایی قدرت‌‌های سلطه‌گر به نفع مستضعفین و ملل آزاده و حق‌طلب بر هم ریخته و بشریت در حال گذر از یک پیچ تاریخی مهم و سرنوشت‌ساز قرار گرفته است و بیش از هر مقطع زمانی، بستر تحقق وعده خداوندی برای «حکومت جهانی مستضعفین» و درک ظهور «موعود» مهیا شده است.

هرچه تهدید کنند ملت ایران متحدتر می‌شوند

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه انقلاب اسلامی، منشا بیداری ملت‌‌ها و مروج استکبار ستیزی و سلطه ناپذیری در جهان شده است، ایام دهه فجر را تجلی خاطرات روز‌های شیرین و خاطره‌انگیز پیروزی ملت شجاع، مؤمن و قهرمان ایران بر دیو ظلم و ستم و سرآغاز حیات طیبه و با عزت در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ میراث گرانبهای سال‌ها ایستادگی و مبارزه ملتی بزرگ است که به رهبری حضرت امام خمینی(ره) سلسله طاغوت را بر هم زده و با برافراشتن پرچم لا اله الا الله و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و نثار مظلومانه جان شهیدان در راه این انقلاب باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدند.

حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور با اشاره به اینکه اکنون نیز دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب، سعی در ضربه وارد کردن به این ارزش‌‌ها و آرمان‌‌ها داشته است، افزود: حضور مردم در تمام عرصه‌‌های نظام نشان داد که فشار‌های کشور‌های غربی و استکباری هیچ تأثیری در اداره مردم ایران ندارد بلکه آن‌ها را در مسیرشان استوارتر می‌‌کند.

وی ادامه داد: امیدواریم مسؤولان نظام قدر مردم را بدانند و با ارائه خدمت صادقانه به حمایت‌‌های همه جانبه ملت پاسخ بدهند.

حضور مردم در راهپیمایی پاسخ دندانشکن به یاوه گویی‌‌های ترامپ و دولت آمریکا

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز ۲۲ بهمن را به عنوان روز نمایش همبستگی ملی مردم ایران در پشتیبانی از آرمان‌‌های انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار دوشادوش ملت ایران با حضور خود در قالب اقیانوسی از امواج انسانی، اتحاد و همبستگی و اقتدار خودشان را در دفاع از آرمان‌های امام راحل، ارزش‌های انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری برای جهانیان به نمایش خواهند گذاشت.

ولی‌الله نانواکناری با بیان اینکه تمام تهدید‌ها و تحریم‌‌های آمریکا در برابر ملت ایران توخالی بوده است، گفت: استقامت برای پیگیری اهداف و آرمان‌های مقدس حضرت امام خمینی(ره) و در پی آن تبعیت جدی از رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رشد و تعالی همه جانبه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و زمینه‌سازی برای اقتصادی شکوفا را موجب گشته است و با فضل الهی متضمن حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌شک ملت مسلمان و انقلابی ایران با درک شرایط حساس منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای حفظ صیانت از نظام مردم سالاری دینی و پاسداشت خون شهدا و فریاد‌های الله‌اکبر ملت در بهمن ۵۷ و ایثارگری‌‌های هشت سال دفاع مقدس خروشان و طوفنده به میدان آمده و یوم الله ۲۲ بهمن را به نماد وحدت و تجلی عزت و افتخار ایرانیان جلوه‌گر خواهند ساخت و بار دیگر با آرمان‌‌های بلند امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید پیمان می‌کنند.

مردم بهنمیر همچنان نسبت به انقلاب و آرمان‌‌های آن وفادارند

امام جمعه بهنمیر نیز یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را اتحاد و همبستگی ملت بیان کرد و گفت: مردم ایران همیشه برای حفظ و پایداری انقلاب اسلامی تلاش می‌‌کنند و تمام وجود و هستی خود را برای حفظ دست آورد‌های انقلاب تاکنون گذاشته و خواهند گذاشت.

حجت‌الاسلام محمدحسن شریف‌تبار به نقش مهم مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تاثیرگذاری امام موجب شد تا حکومت اسلامی ایران به درستی استقرار یابد و با رهبری فرزانه انقلاب این درخت نوپا مستحکم‌تر و استوارتر شود.

امام جمعه بهنمیر در پایان با تاکید بر اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش اقتدار ملت ایران در حمایت از آرمان‌‌ها و اهداف انقلاب است، افزود: مردم غیور و ولایی بهنمیر در این روز، بار دیگر به صحنه خواهند آمد تا به دشمنان ثابت کنند، همچنان نسبت به انقلاب و آرمان‌‌های آن وفادار هستند و هیچ‌گاه دست از نظام و انقلاب خود نخواهدکشید.

مردم هادیشهر با حضور پرشور، بصیرت خویش را به نمایش خواهند گذاشت

امام جمعه هادیشهر نیز با بیان اینکه مردم ایران ابرقدرت‌‌های دنیا را به ذلت کشانده و ولایت الله را به متجلی کردند، گفت: باید دانست که دشمن هرگز از پای ننشسته است و هر روز در لباسی دام‌‌های بی‌شماری را بر سر راه انقلاب می‌‌گستراند.

حجت‌الاسلام حسین آزادی کناری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با درایت معمار کبیر و وحدت و همدلی این مردم به ثمر رسیده و با نثار خون شهدا ریشه‌‌های تنومند آن رشد کرده است، افزود: این ملت مؤمن و انقلابی، پرشور‌تر از همیشه و با چشمانی لبریز از بصیرت، با حضور پرشور خود اقتدار خویش را به نمایش خواهد گذاشت.

امام جمعه هادیشهر تاکید کرد: حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر میثاق جاودانه خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌‌های امام راحل عظیم‌الشان و رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) مستحکم و تجدید کنند.

وی یاد آور شد: مردم هادیشهر نیز دوشادوش ملت ایران با شکوه و انسجام هرچه تمام‌تر در صحنه حاضر می‌شوند تا وحدت و همدلی خود را به رخ جهانیان بکشند

بابلسری‌ها در ۲۲ بهمن وحدت، انسجام وهمدلی خود را به نمایش خواهند گذاشت

فرماندار  : دهه فجر بهانه‌ای‌ست برای گرامیداشت بنیانگذار کبیر انقلاب که احساس استقلال و آزادی را همچون خونی تازه و در قالب طراحی حکومتی مبتنی بر آرمان‌های تشیع یعنی ولایت فقیه در رگهایمان به حرکت درآورد و روحی تازه در کالبد کشور عزیز ما دمید.

سیدعلی اسد ۲۲ بهمن را اوج افتخارات نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و با دعوت از همه اقشار مردم شهرستان بابلسر جهت شرکت در این روز، گفت: امسال نیز مردم بابلسر با حضوری هوشیارانه، ‌ تجدید میثاق با آرمان‌‌های والای حضرت امام خمینی(ره) و بیعت مجدد با مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری، عزم، عزت و عظمت ملت سرافراز ایران اسلامی را به نمایش درمی‌‌آورند.

باید تلاش کنیم دنباله‌رو و گوش به‌فرمان رهبری و مردم باشیم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بابلسر نیز گفت: شور و شعور مردم ولایت مدار از یک سو و شوق رهایی از بند و ستم حکومت ظالمانه جباران سر سپرده از سوی دیگر موجبات فراگیر شدن انقلاب اسلامی در اقصی نقاط کشور شد و روز‌‌ها یکی پس ازدیگری سقـوط حکومت ستمکاران ظلم و طلـوع فجـر را مژده می‌‌داد، تا آنکه سرانجام در ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی به پیروزی نهایی خود رسید و عزم و اراده امت اسلامی بر توطئه‌‌ها ونفاق افکنی‌‌ها و انواع سلاح‌‌های دشمنان غالب شد.

سرهنگ پاسدار سیدموسی حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه ما باید تلاش کنیم دنباله‌رو و گوش به‌فرمان رهبری و مردم باشیم، افزود: ۲۲ بهمن یادآور روزی است که تمامی مردم ایران سرآغاز پیشروی به سوی هدفی مقدس را جشن گرفتند. هدفی که همه در آن مشترک بودند و فارغ از هرگونه سلیقه سیاسی و قومی در کنار یکدیگر با مشت‌هایی گره کرده جهانیان را به حیرت وا داشتند.

وی با اعلام اینکه پیام حضور ملت ایران ایستادگی، عزت و دفاع از آرمان‌‌های است، ادامه داد: علیرغم توطئه‌‌های گوناگون دشمنان نظام، حضور مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه، به جهانیان ثابت کرد که تا پای جان در دفاع از کیان نظام اسلامی و آرمان‌‌های والای انقلاب ایستاده‌اند.

ملت ایران در تمام عرصه‌‌های نظام حضوری پرشور بابصیرت دارند

معاون فرماندار نیز با بیان اینکه در چند سال اخیر تحریم‌‌های ظالمانه غرب فشار‌های اقتصادی زیادی را به مردم وارد کرد اما شاهد هستیم که ملت ایران همیشه در تمام عرصه‌‌های نظام حضوری پرشور با بصیرت دارند، گفت: مردم ایران از ابتدای انقلاب تاکنون نشان دادند که از نظام و آرمان‌‌های انقلاب مانند جان و مال خود محافظت می‌‌کنند و هرگاه دشمنی‌‌ها با انقلاب اسلامی بیشتر شود حضور مردم پررنگتر می‌‌شود و برای نشان دادن عـزت و عظمـت ایران اسـلامی و حفظ ثبات و امنیت نظام اسلامی از هیچ گونه کوششی دریغ نخواهد کرد.

مهدی محمودی چراتی با بیان اینکه حماسه بهمن در تداوم حماسه‌‌های خوش شیعه در طول تاریخ، یادآور معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان گلگون کفن راه آزادی است، افزود: یوم‌الله ۲۲ بهمن یادمان حماسه پیروزی، روز استحکام پایه‌‌های انقلاب، روز تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام(ره)، روز بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب و روز ادای احترام به مقام شهدای سرافراز و همه ایثارگرانی است که در پیروزی انقلاب و حفظ دستاورد‌های آن، مشارکت داشته‌اند.

پیام انقلاب اسلامی به قلب تمام آزادی‌خواهان جهان نفوذ کرده است

بخشدار مرکزی بابلسر با بیان اینکه امروز شاهد هستیم پیام انقلاب اسلامی به قلب تمام آزادی‌خواهان جهان نفوذ کرده است، گفت: انقلاب ایران اسلامی زمینه‌ای شد تا بسیاری از ملت‌‌ها و آزدی‌خواهان جهان دریابند که با تمسک به‌ اندیشه‌‌های ناب اسلامی و تکیه بر ایمان و قدرت مردم، می‌‌توان در برابر ظلم و ستم مستکبران جهان ایستادگی کرده و افق‌‌های روشن خودکفایی و خوداتکایی و استقلال و آزادی را پیش روی خود دید.

علی‌اصغر قلی‌پور با بیان اینکه انقلاب اسلامی با مدیریت رهبری فرزانه و با همراهی رادمردانی فداکار و مردمی ایثارگر و از خودگذشته در جغرافیای ایران به ظهور پیوست، افزود: خوشبختانه مردم ایران همواره در صحنه بوده و از نظام و انقلاب اسلامی و آرمان‌‌های امام و رهبری و شهدا حمایت کردند و حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت ایران را دوباره به تمام جهانیان نشان خواهد داد.

فشار‌ها و تحریم‌‌ها دشمنان راه به جایی نخواهند برد

مسؤول دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بابلسر نیز با با بیان اینکه با فشار‌ها و تحریم‌‌ها دشمنان راه به جایی نخواهند برد، گفت: هیچ قدرتی، قدرت شکست دادن مردم را ندارد؛ چراکه پای انقلاب و ارزش‌‌های انقلابی ایستاده‌اند.

سیدباقر طاهری با اشاره به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بر سایر کشور‌ها، ادامه مسیر انقلاب را نیازمند پیروی و تبعیت از رهبری معظم انقلاب دانست و افزود: انقلاب اسلامی با وجود مواجه شدن با توطئه‌‌های کوچک و بزرگ استکبار در سال‌‌های پس از پیروزی انقلاب، بر خلاف پیش‌بینی‌‌های دشمنان نظام، ضمن غلبه بر بحران‌‌های داخلی و مهار دسیسه‌ها، از چنان جایگاهی برخوردار شده که چشم جهانیان را به‌دنبال خود دارد و امید ملت‌‌های مظلوم است.

وی تصریح کرد: ملت ایران با حضور پرشور و شعور و با بصیرت خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن تداوم ایستادگی در سایه غیرت و مردانگی را از این خطه سرافراز دوباره به سراسر دنیا مخابره می‌کنند.

کلام آخر: مگر از یاد می‌‌رود دسیسه‌‌های بدخواهان، مگر دور می‌‌شود از پیش چشمانمان آن همه مکر، اما فراموشکارند دشمنان و بداندیشان از آن همه تو دهنی که از ملت ایران خورده‌اند؛ امروز هم که اتحاد، همدلی و صمیمیت در میان اقشار مردم وجود دارد باید تبلور خود را در چنین مراسمی نشان دهد و مردم ایران اسلامی دوباره ثابت خواهند کرد که هر چه دشمنان ایران اسلامی، مردم را تحت فشار قرار دهند، مردم در عزم و اراده و وفاداریشان نسبت به آرمان‌‌های انقلاب و رهبری هیچ خللی وارد نمی‌‌شود.

وعده دیدارمان راهپیمایی ۲۲ بهمن

جشن پیروزی انقلاب بر شما مبارک

بلاغ/ میثم پوریوسف