زنان بیش از مردان احساس درد را تجربه می‌کنند

چاپ

نیمه پر/ محققان بر اساس بررسی‌های علمی خود به این نتیجه رسیده‌اند که خانم‌ها بیش از آقایان درد را احساس می‌کنند و به عبارت دیگر اگر یک فشار مشابه وارد شود، زن‌ها درد بیشتری را تجربه می‌کنند.

در این بررسی که نتایج آن در نشریه بین‌المللی «جراحی پلاستیک و ترمیمی» به چاپ رسیده است مشخص شد تعداد گیرنده‌های عصبی در بدن زن‌ها بیشتر است و همین مسئله باعث می‌شود آنها نسبت به مردان درد بیشتری را احساس کنند.

به طور میانگین هر سانتی‌متر مربع از پوست صورت زن‌ها ۳۴ فیبر عصبی را شامل می‌شود و این در حالی است که مردان در هر سانتی‌متر مربع از پوست صورت خود تنها ۱۷ فیبر عصبی دارند.

«برادون ویلهلم» از اعضای انجمن جراحان پلاستیک آمریکا که گزارش نهایی این بررسی را منتشر کرد توضیح داد: «این مطالعه پیامدهای جدی در مورد جراحی‌های صورت گرفته روی زنان را نشان می‌دهد و برای ما مشخص شده است که در هر عمل جراحی می‌بایست مراقبت‌های بیشتری را برای کاهش درد در زنان به کار بریم».

دکتر ویلهلم می‌گوید با توجه به اینکه تعداد گیرنده‌های عصبی در زدن زنان بیشتر است، شدت درد در بدن آنها قوی‌تر است و به همین خاطر روش‌های جراحی، مقدار داروهای مسکن، روش‌های درمانی و … برای زنان باید متفاوت باشد.

پیش از این در یک بررسی دیگر مشخص شده بود زنان در طول زندگی خود بیش از مردان احساس درد را تجربه می‌کنند و بسته به نقاط مختلف بدن، طول زمانی که درد در بدن آنها باقی می‌ماند بیشتر است.

بلاغ/