پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13630
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ بهمن, ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    خطر در کمین خط دفاع آبی؛

    استقلال به غیر از ژاوی از این دو ستاره خطرناک غافل نشود +عکس

    سرمربی تیم قطری می گوید حواس استقلالی ها باید در دیدار حساس برابر این تیم به جز ژاوی هرناندز اسپانیایی به نفرات دیگری هم باشد. بازیکنانی که مرور کارنامه آنها موید اظهارات اسوالدو فریراست.

    به گزارش نیمه پر، امروز استقلال در استادیوم آزادی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا میزبان السد قطر است. سرمربی پرتغالی تیم قدرتمند قطری امیدوار است تا با کمک ستاره هایش در برابر تیم جوان شده و با انگیزه آبی ها چهره یک پیروز را به نمایش بگذارد.

    «همه ژاوی را می شناسند و می دانند بازیکن بزرگی است. اما در تیم ما بازیکنان تاپ دیگری داریم که اسم آنها را نمی گویم».
    این ها جملاتی است که اوسوالدو فریرا پرتغالی پیش از تقابل حساس السد با استقلال بر زبان راند.
    سرمربی تیم قطری می گوید حواس استقلالی ها باید در دیدار حساس برابر این تیم به جز ژاوی هرناندز اسپانیایی به نفرات دیگری هم باشد.
    اما مردانی که اوسوالدو از آنها نام می برد چه کسانی هستند. مردانی که از نگاه سرمربی حریف استقلال مانند ژاوی خطرناک و تاثیرگذار خواهند بود؟ البته مرتضی پورعلی گنجی در خط دفاع یکی از بهترین بازیکنان و شناخته شده ترین های آنهاست.
    بغدادِ الجزایری
    بی تردید خطرناک ترین بازیکن السد بغداد بونجاح الجزایری خواهد بود. مهاجمی که در فصل جاری لیگ ستارگان قطر ۱۶ گل زده تا دومین فوروارد موفق فصل لقب بگیرد.
    این مهاجم ملی پوش الجزایری سابقه گل زدن به هندوراس در المپیک ریو را دارد و از نیم فصل دوم فصل گذشته به ترکیب السد اضافه شده است. مهاجمی تنومند که البته ترسی از انجام حرکات ریسکی و زدن ضربات آکروباتیک عجیب و غریب ندارد.
    شماره ۱۱ السد البته کمی زود جوش می آورد. این مهاجم هفته قبل از جمله عوامل ایجاد درگیری آخر دیدار السد با الشحانیه بود. بغداد به خاطر همین هم در دقیقه ۹۶ دیدار تیم های یاد شده مثل دو بازیکن دیگر السد از زمین اخراج شد.
    بغداد در ۱۵ بازی این فصل لیگ قهرمانان وارد ترکیب اصلی تیمش شد تا در عرض ۱۳۲۵ دقیقه ۱۶ گل بزند. گلهایی که ۳ تای آنها از روی نقطه پنالتی درون دروازه رقبا روییده است.
    تازه وارد خطرناک
    دومین بازیکن تاثیرگذار و خطرناک به دروازه استقلال حمزه سنحاجی مراکشی است. جوانی ۲۲ ساله که در نیم فصل اخیر جهت تقویت فاز هجومی تیم از الجیش به السد آمده است.
    این مهاجم متولد شهر کازابلانکا تنها در ۵ بازی وارد ترکیب اصلی السد شده است با این حال ۴ گل به ثمر رسانده است. در واقع راز هماهنگی فوق العاده حمزه با خط هافبک السد بر کسی پوشیده نیست. این بازیکن جوان سال قبل هم برای السد به میدان آمده است و به همین دلیل خوب با جو آن آشناست.
    حمزه همان مهاجمی است که در سال ۲۰۱۶ و بازی پلی آف فصل پیش لیگ قهرمانان هر دو گل السد را وارد دروازه الجزیره امارات کرد. و البته همان بازیکنی که در ضربات پنالتی آخرین ضربه تیمش را به هدر داد تا سند حزف زود هنگام السد و نرسیدنش به مرحله گروهی را امضا کند.
    با تمام این اوصاف شماره ۷ السد که توانایی بازی در هر دو پست گوش چپ و راست را دارد می تواند خطری بزرگ برای مدافعان استقلال باشد. خصوصا که در عین جوانی باتجربه عمل می کند و با پاسهای در عمق ژاوی هرناندز اسپانیایی خوب آشناست.
    بلاغ/