پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1361
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ دی, ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    جلسه تفکیک دو شهر کتالم و ساداتشهر برگزار شد:

    نماینده مردم رامسر از انتزاع کتالم و سادات شهر حمایت کرد

    بعد از ظهر امروز جلسه ای با عنوان طرح جداسازی شهرهای کتالم و ساداتشهر که با حضور مردم و دکتر شمس ا... شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مسجد پلاسید برگزار شد و حاضرین خواستار ایجاد شهرداری جدید در ساداتشهر شدند.

    به گزارش نیمه پر، بعد از منتشر شدن برگزای چنین جلسه ای در فضای مجازی و اعلام خبر آن طیف های مختلف قشرهای مردمی با این جداسازی مخالفت کردند و نسبت به این امر تحلیل ها و نقدهای خود را داشتند.

    البته برخی موافقین هم با اعلام اینکه هر چه مردم سادات شهر می خواهند برای خودشان باید تصمیم گیری کنند و رای مردم را حائز اهمیت دانستند.

    حال باید منتظر ماند تا در روز های آینده واکنش ها و تحلیل های جداسازی شهر کتالم و ساداتشهر را بررسی کرد و در خصوص نتیجه آن اظهار نظری کارشناسانه و اصولی داشت.

    اما این جلسه مهمان ویژه ای داشته که نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی بوده و اظهاراتی را در خصوص این جداسازی داشته است که در در فضای مجازی توسط یکی از خبرنگاران رامسری منتشر شده است.

    در این اظهار نظر ها  شمس ا… شریعت نژادگفت: استانی شدن غرب مازندران از آرزوهای دیرینه ماست و اعتقاد داریم وقتی استان جدید در غرب مازندران تشکیل شد مشکلاتمان حل خواهد شد.

    وی گفت: وقتی که استان جدید در غرب مازندران تشکیل دادیم هر کدام از دو استان به حق و حقوق خود خواهد رسید و دلیل برای سنگ اندازی برای عدم نتیجه دادن این موضوع ندارد.

    شریعت نژاد افزود: آنهایی که با استان شدن غرب مازندران مخالف هستند باید به این سوال پاسخ دهند که دلیل مخالفتشان چیست؟

    وی ادامه داد: مازندران یک استان متراکم است و در خصوص بیکاری، مهاجرت، مشکل زباله و خیلی از معضلات دیگر در کشور اول است که با کوچک شدن استان می توان درست آن را مدیریت کرد.

    نماینده مردم تنکابن ،رامسر و عباس آباد در خانه ملت در ادامه افزود: در روزهای اول نمایندگی ام دوستانی در خصوص انتزاع ساداتشهر و کتالم به من نامه نوشتند و من موافقت خود را در این خصوص ابراز داشتم .

    وی افزود: هم کتالم شهر ضعیفی است و به جایگاه خود نرسیده است و هم ساداتشهر و نباید وقت و انرژی خود را صرف چیزهای بیهوده نماییم و دیگران از این دعواها سو استفاده نمایند و باید با کمک یکدیگر موانع را از سر راه برداریم.

    وی با طرح این پرسش که چرا شهرستان رامسر تنها یک بخش دارد ادامه داد: من با آقا دکتر عارف پور مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور در خصوص ایجاد شهر و بخش جدید صحبت کردم و وی در این خصوص گفت به علت برخی بلوشه ها در دولت گذشته موقتا دست نگه داشتیم تا ساماندهی مناسب صورت گیرد.

    شریعت نژاد در پایان افزود: من مانعی در سر راه جدایی کتالم و ساداتشهر و ایجاد یک شهرداری مستقل در ساداتشهر نمی بینم و اگر هم مشکلی بود حاضرم کمک نمایم تا این موضوع به سرعت مرتفع گردد.

    در ابتدای این مراسم دکتر محتشم امیری رئیس انجمن حمایت های مردمی ساداتشهر طی سخنانی گفت: ساداتشهر قدمتی ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ ساله دارد و متاسفانه با این تاریخچه از حداقل ها محروم است.

    وی افزود: خوشبختانه ساداتشهر ضمن داشتن پیشینه تاریخی، بار فرهنگی، جاذبه های گردشگری و ویژگی های ممتاز دیگری نیازمند شهر شدن است.

    دکتر محتشم امیری ادامه داد: متاسفانه علی رغم داشتن ویژگی های مثبت و برتر ساداتشهر نسبت به کتالم در سال ۱۳۳۸ که شهرداری در حال تاسیس شدن بود این مکان در کتالم به وجود آمد و به دلیل ارتباطاتی که وجود دارد بودجه و امورات بیشتر در کتالم انجام می شود و خرج میشود و این موضوع روی توسعه ساداتشهر تاثیر می گذارد.

    وی گفت: ایجاد شهرداری در ساداتشهر و کتالم باعث می شود که تمام انرژی ها روی مسائل اصلی و توسعه متمرکز شود و یک نوع رقابت سالم بین دو شهر برای رسیدن به سطح توسعه بالاتر ایجاد گردد

    دکترمحتشم امیری ادامه داد: از سال ۷۵ الی ۸۵ نامه نگاری های متعددی در خصوص ایجاد شهرداری و شهر شدن ساداتشهر با مسئولان مختلف انجام شد ولی متاسفانه هر بار این نامه نگاری ها منتفی شد و حتی در سالهای آخر دولت دهم دستور لازم برای ایجاد شهر جدید را از دریافت کردیم و به استانداری و فرمانداری بیان داشتیم ولی شورای شهر وقت با آن مخالفت کرد و این موجب شد نتوانیم به خواسته مان برسیم.

    وی گفت :صلاح ندیدیم در اوایل کار دولت یازدهم و انتخاب فرماندار و استاندار پیگیری نماییم ولی اکنون قاطبه مردم انتظار دارند موضوع ایجاد شهرداری ساداتشهر در دستور جدی کار مسئولین ذیربط قرار گیرد.

    شایان ذکر است در پایان مراسم برخی از شرکت کنندگان سوالات خود را پیرامون جلسه طرح کردند و به آنها پاسخ داده شد.