پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1354
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ دی, ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر گفت:

    هنوز فتنه آتش زیر خاکستر است!/درخواست ها از ولایت برای آزادی سران فتنه ظلم و خیانت است/ نباید حماسه ۹ دی فراموش و به کار سیاسی تبدیل شود

    امام جمعه رامسر گفت: برای فتنه ۸۸، قوه قضاییه، شورای امنیت ملی و دست اندر کاران نظام بایستی تصمیم بگیرند و اگر بخواهیم همه هجمه ها، خواسته ها و درخواست ها را به ولایت نسبت دهیم بزرگترین ظلم و خیانت را به مردم و ولایت کرده ایم.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه شهرستان رامسر در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن گرامی داشت یاد شهدا و امام شهدا گفت: با توجه به اینکه حماسه ۹ دی ماه را در  پیش رو داریم توسط ستاد نماز جمعه و سپاه ناحیه و هیئت رزمندگان برنامه ای را تدارک دیده ایم تا مراسم بزرگداشت این روز بزرگ را به نحو احسن برگزار کنیم.

    وی افزود: نباید حماسه ۹ دی فراموش و یا به تعبیری به کار سیاسی تبدیل شود بلکه باید این روز را به واسطه حضور مردم در تجدید بیعت با ولایت گرامی داشت.

    وی اظهار داشت: برخی ها هنوز از ۹ دی به سختی یاد می کنند و از این حماسه بزرگ به راحتی عبور می کنند که این خیانت است.

    خطیب نماز جمعه شهرستان رامسر در ادامه بیان داشت: فتنه و دسیسه دشمنان اشکال مختلف دارد و اگر در حال حاضر هم میدان بگیرند، کوتاه نمی آیند.

    وی تصریح کرد: این روزها بعضی ها دم از آزادی سران فتنه می زنند و می خواهند پای ولایت را به میان بکشند که این خیانت و ظلم به ولایت است.

    وی با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی خاطر نشان کرد: برای فتنه ۸۸، قوه قضاییه، شورای امنیت ملی و دست اندر کاران نظام بایستی تصمیم بگیرند و اگر بخواهیم همه هجمه ها، خواسته ها و درخواست ها را به ولایت نسبت دهیم بزرگترین ظلم و خیانت را به مردم و ولایت کرده ایم.

    حجت الاسلام مرتضوی در ادامه با بیان اینکه هنوز فتنه آتش زیر خاکستر است عنوان داشت: خالق حماسه ۹ دی و بصیرت داشتن به رهنمود های ولی امر مسلمین امام خامنه ای از طرف مردم فهیم و بصیر ما بود و با حضور خود در ۹ دی به حول و قوه الهی بساط فتنه را برچیدند.

    وی اضافه کرد: ما سرباز حضرت آقا هستیم و فرامین ایشان را به دیده منت می گذاریم و به توصیه ایشان بر همدلی، وحدت و همراهی عمل می کنیم اما خیلی از مسایل را می دانیم که برخی آقایان چه می کنند.

    وی ابراز داشت: بعضی ها سکوت اختیار کرده اند که این هم خیانت و در صف اصحاب فتنه بودن است و هیچ فرقی نمی کند.

    امام جمعه رامسر خاطر نشان کرد: در زمان امام حسین (ع)  مگر همه آن کسانی که به روی امام حسین شمشیر کشیدند دشمن امام حسین بودند؟ نه! بلکه آنهایی هم که در خانه هاشان نشسته بودند دشمن امام حسین بودند که حق طلبی امام حسین را شنیدند اما دم نزدند و حمایت نکردند.

    وی اظهار داشت: در فتنه ۸۸ برخی ها می گویند که بعضی کارنامه درخشانی داشتند، مگر یزید که سر مبارک امام حسین (ع) را برید جانباز جنگ صفین نبود!؟ و یا از یاران نزدیک امیرالمونین نبود!؟

    وی گفت: امروز اگر ولی امر مسلمین از بصیرت صحبت می کنند از همین نگاه است و می فرمایند که عاشورا ملت را نگه داشت و پویایی ملت ما به برکت عاشورا است.

    مرتضوی ادامه داد و بیان داشت: مردم ما مردم فهیم و با بصیرتی هستند و همیشه در صحنه بودند و ما بدهکار به این مردم هستیم.

    خطیب نماز جمعه رامسر در پایان با اشاره به هفته وقف نیز اظهار داشت: وقف کار خدا پسندانه و کاری با حسنات جاری در دنیا و آخرت است.