پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13536
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۸ بهمن, ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    نماینده مردم شرق مازندران در مجلس:

    دولت هیچ‌گونه حساسیتی بر واردات محصولات تراریخته ندارد

    نماینده مردم شرق مازندران در مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت و گمرک هیچ‌گونه حساسیتی بر واردات محصولات تراریخته ندارند.

    به گزارش نیمه پر رامسر به نقل از بلاغ، علی‌محمد شاعری در هفدهمین همایش ملی برنج اظهار کرد: با توجه به اینکه کشاورزان در آستانه تصمیم‌گیری برای کشت برنج هستند با کاهش تعرفه تیر خلاص به تولید داخل زده شد و گرایش و میل تصمیم‌گیران به سمت واردات است.

    وی با بیان اینکه ممنوع‌سازی محصولات تراریخته بدون ضابطه است، ادامه داد: میلیون‌ها تن محصول تراریخته بدون هیچ‌گونه برچسب‌گذاری وارد می‌شود.

    رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات محصولات تراریخته بدون هیچ‌گونه آزمایش در گمرکات انجام می‌شود و نمونه‌برداری بر خطرپذیری آنها نمی‌شود، خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی، بهداشت و گمرک هیچ‌گونه حساسیتی بر واردات محصولات تراریخته ندارند.

    وی با اشاره به ممنوعیت بهره‌برداری صنعتی و تجاری، گفت: مقاومت‌های زیادی در این زمینه انجام شد و اعتقاد ما بر این است منابع جنگلی در شمال کشور تنگ شد و کیفیت و مساحت جنگل از دست رفت.

    نماینده مردم شرق مازندران در مجلس ادامه داد: از سال سوم برنامه ششم توسعه، هیچ‌گونه مزایده‌ای در طرح جنگل‌داری کشور نخواهیم داشت و طرح‌های جنگل‌داری که اکنون وجود دارد به پایان برسد به دولت اجازه تمدید نخواهد داد.

    شاعری اظهار کرد: وقتی‌که صادرات واردات و جنگل‌ها حساب شده نباشد یقیناً تولید فلج کننده‌ای خواهیم داشت.

    وی با بیان اینکه هر کشور و شهر و روستای پایدار نشان‌دهنده مدیریت خوب است گفت: دچار سوء مدیریت مفرط شدیم.

    رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هویت برنج خارجی را از دست دادیم و اگر بحث صادرات داشته باشیم همه می‌لنگند و زمانی‌که بحث صادرات باشد همه می‌آیند.

    شاعری در پایان خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سه ماه از خسارت سنگینی که به باغداران وارد شده خبری از اختصاص پول برای جبران خسارت مرکبات به کشاورزان داده نشده است.