پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13496
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ بهمن, ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر:

    هراس دشمن از انقلابی ماندن است/ مراقب باشیم روحیه جهادی و انقلابی را از ما نگیرند

    امام جمعه رامسر گفت: دشمن از شخصی که انقلابی باشد و انقلابی نماند هیچ هراسی ندارد بلکه تمام هراس دشمن از انقلابی ماندن است و این در دل دشمن رعب ایجاد می کند.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت الاسلام سید جعفر رضایی در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام و شهدا و همچنین تبریک میلاد حضرت زینب (س) گفت: در روزهای اخیر سرمای هوا و بارش باران برف در استان های شمالی موجب افت فشار گاز در برخی از مناطق شده است که می طلبد مردم و مسئولان ادارات در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا همه بتوانند در این شرایط سخت از این نعمت و انرژی استفاده داشته باشند.

    وی افزود: در ایام مبارک دهه فجر و سالروز فرا رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و این ایام را به همه جهادگران و انقلابیون و خانواده های معظم شهدا تبریک می گویم.

    امام جمعه رامسر با اشاره به تغییر وازه ها در ادبیات انقلابی و اجتماعی مردم در گذر زمان گفت: به مرور زمان برخی ها تلاش می کنند تا برخی واژه را از ادبیات سیاسی جامعه اسلامی کم کنند و می طلبد که ما هوشیار باشیم و آن ادبیات را حفظ کنیم.

    وی در همین زمینه تصریح کرد: برخی در همین راستا واژه قشر مستضعف جامعه را به قشر آسیب پذیر تغییر دادند که افکار پلیدی پشت این تغییر واژه بود و هست که باید جلوگیری شود و ما همان گفتمان و همان ادبیات که برگرفته از انقلاب اسلامی است را باید حفظ کنیم.

    وی یادآور شد: برخی ها در این مدت از واژه جمهوری اسلامی استفاده می کنند در عین حالی که این واژه زاییده انقلاب اسلامی است و در جمهوری اسلامی هر کار شود باید مدیون انقلاب اسلمی بود.

    حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: برخی ها که از انقلابی گری گریزانند از واژه جممهوری اسلامی استفاده می کنند و حضرت آقا را رهبر جمهوری اسلامی نام می برند در حالی که حضرت آقا رهبر انقلاب اسلامی هستند و آنچه که جمهوری اسلامی را نگه داشته است انقلاب اسلامی است.

    وی تاکید کرد: تفاوت این دو واژه این است که جمهوری اسلامی یک سیتم و نوعی حکومت است و دولت بر اساس جمهوری و دموکراسی تشکیل می شود و ارکان حکومت با توجه به این سسییتم تعریف می شوند اما انقلاب اسلامی یک تفکر است و نوع نگرش به حکومت، جامعه و جهان پیرامونی است.

    وی اضافه کرد: ما در سال ۵۷ و قبل از آن در نهضت اسلامی انقلاب کردیم  و بر اساس اسلام و اموزه های اسلامی در پشت سر مرجع بیدار اسلامی وشیعی حضرت امام خمینی (ره) ماندیم و هزاران شهید تقدیم این راه کردیم تا این که انقلابی بمانیم.

    امام جمعه رامسر با بیان اینکه برخی خیال نکنند که دیگر باید دست از انقلابی گری شست اظهار کرد: برخی ها فکر می کنند که چون چند دهه از انقلاب اسلامی گذشته دیگر باید دست از انقلابی گری شست در حالی که این تفکر غلطی است و باید این راه همیشه ادامه داشته باشد و روحیه انقلابی ترویج داده شود.

    وی تصریح کرد: دشمن از شخصی که انقلابی باشد و انقلابی نماند هیچ هراسی ندارد بلکه تمام هراس دشمن از انقلابی ماندن است و این در دل دشمن رعب ایجاد می کند.

    وی ادامه داد: مراقب باشیم روحیه جهادی و انقلابی را از ما نگیرند و برخی واژه ها را تغییر ندهند زیرا انقلاب اسلامی زنده است و زنده خواهد بود و مقتدرانه راهش را ادامه می دهد و رمز اقتدارش انقلابی ماندن است و اگر ذره ای از این اصول و راهبرد کوتاه بیاییم دشمن بهترین استفاده را می کند.

    نماینده ولی فقیه در شهرستان رامسر گفت: امسال در کشور شاهد هستیم که غیر از کمبود منابع و بودجه و همچنین تحریم های که برداشته نشده است حوادث سختی به طور طبیعی بر کشور ما وارد شده است که اگر همراهی مسئولین و مردم نباشد بسیار شکننده است.

    وی ادامه داد: در روزهای اخیر برف و کولاک شدید جاده های مواصلاتی را بسته و مردم در برخی مسیرها مانده اند و راهداری، هلال احمر و آتش نشان ها و نیروهای زحمت کشر خمدماتی دست به دست هم دادند و بسیاری از مشکلات حل شد اما این ها نشان داد که با تغییر اکوسیستم و آب و هوایی که در تمام دنیا اتفاق می افتد و با نازک شدن لایه ازون و تغییرات در فصول باعث شده که حوادث طبیعی پیش بیاید و در ایران عزیز ما که در بحث بلایای طبیعی نا امن است برخی حوادث پیش بیاید.

    وی اضافه کرد: در همین راستا در مدیریت بحرانمی بایست بازنگری شود و بسیاری از منابع و برنامه ریزی ها به سمت کنترل و مدیریت بحران سوق پیدا کند.

    حجت الاسلام سید جعفر رضایی بیان کرد: ما از لحاظ امکانات کنترل و مدیریت بحران هنوز عقب هستیم و این در عین حالی است که همه زحمت می کشند اما ما باید در پیش بینی ها و هم استفاده از امکانات بروز شویم و موضوع پدافند غیر عامل در مدیریت و برنامه ریزی بحران که بسیار ضروری است باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی در پایان با اشاره به برخی از مناسبت ها از جمله روز ملی فناوری فضایی و انتظار پیگری و پیشرفت بیشتر و روز جهانی کنوانسیون رامسر و همچنین روز پرستار گفت:روز پرستا را به همه پرستاران تبریک می گویمو  تناسب صبر و متنات و عفت است که پرستاران عزیر باید در نگهداری از بیماران این روحیه را الگوی خود قرار بدهند و همانند زینب کبری صبورانه دنبال می کنند و این صبر عامل گره زدن این روز به روز پرستار است.

    بلاغ/