پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13345
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ بهمن, ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > سیاسی
  •   

    نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت‌وگو با 598 مطرح نمود:

    نتیجه برجام تنها گرفتن یک عکس سلفی با هواپیما شد/ ریزش ۲۵ تا ۳۰ درصدی آرای حسن روحانی بدیهی و غیرقابل انکار است

    حجت الاسلام حمید رسایی در خصوص میزان تاثیر برجام بر آرای حسن روحانی اظهار داشت: نکته قابل تامل اینجاست که مردم می دانند که نباید به آقای روحانی رای دهند اما اینکه به چه کسی باید رای دهند هنوز مشخص نشده است. باید دید رقبا چه کسانی هستند و با چه مکانیسمی وارد انتخابات خواهند شد.

    نیمه پر/ حجت الاسلام حمید رسایی ، نماینده مردم تهران در مجلس نهم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه ۵۹۸، در خصوص میزان تاثیر برجام بر آرای حسن روحانی اظهار داشت: همه امید آقای روحانی محصول برجام بود اما با توجه به اینکه برجام نتیجه لازم را نداشت ، همه تلاش خود را به کار گرفته تا برجام را امر مقدسی نشان دهد تا بتواند بخشی از افکار عمومی که به دنبال آثار برجام هستند را قانع کند اما امروز علاوه بر منتقدین سابق برجام، برخی از مدافعان برجام نیز اذعان دارند به این موضوع که برخلاف تبلیغات دولتمردان، برجام نتایجی که بتواند حاصل عملکرد یک دولت محسوب شود نبوده و نتیجه برجام تنها گرفتن یک عکس سلفی با هواپیماست و مردم هیچ احساسی از آن در زندگی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود ندارند.

    وی ادامه داد: آقای روحانی در سال ۹۲ به دلایل مختلفی توانست رای آورد که امروزه هیچکدام از آن دلایل برای ایشان فراهم نیست. در سال ۹۲ ایشان چهره ای سفید بود و سابقه ای در برابر مردم نداشت تا مردم بتوانند وی را قضاوت کنند علاوه بر این خود را شخصیتی مرضی الاطراف نشان داد به این شکل که از مقام معظم رهبری، هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات فیلم هایی را پخش کرد.

    ایشان افزودند: همچنین فیلمی را از تشکر مقام معظم رهبری در مراسم تودیع ایشان در مقام دبیری شورای امنیت ملی پخش نمود و یا از آقای فیروزآبادی و وزیر دولت دهم یعنی آقای صالحی مصاحبه هایی را نشان دادند تا به مردم بفهماند که تمام افراد و جریانات من را قبول دارند.

    رسایی گفت: روحانی بودن ایشان نیز نکته دیگری است که در رای آوری ایشان تاثیر گذار بود چرا که بخشی از مردم این موضوع برایشان مهم تلقی می شود. یکی دیگر از موارد رقبای ایشان در سال ۹۲ بودند که نسبت خود را با دولت وقت مشخص نکرده بودند و در مناظرات انتخاباتی به جز آقای جلیلی هر کدام به نوعی از دولت های نهم و دهم انتقاد می کردند در حالی که می توان ۶ سال را قابل دفاع و دوسال را قابل نقد دانست. بنابراین از نگاه مردم منتقدی که از روز اول انتقاد می کرد آقای روحانی بود.

    نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شعار انتخاباتی آقای روحانی که (چرخش همزمان سانتریفیوژها و چرخ کارخانه ها) برای مردم قابل قبول بود چرا که وقتی دیدند که فردی آمده و ادعا می کند که می تواند در کنار چرخاندن سانتریفیوژها ، به اقتصاد هم رونق دهد باعث چرخش به سمت او شد.

    رسایی افزود: در کنار این موارد آقای روحانی ادعا نمود که تمام محاسن دولت قبل مانند پرداخت یارانه ها و مسکن مهر را ادامه می دهد. تمام این موارد سبب شد که آقای روحانی تنها ۰٫۷ درصد بیشتر از ۵۰ درصد رای آورد. اما امروز وقتی مردم بررسی می کنند می بینند که آقای روحانی دیگر یک چهره سفید نیست؛ روحانی بودنش برای مردم اعتباری ندارد چراکه از یک آخوند انتظار ندارند که بگوید از کربلا درس مذاکره می گیریم.

    وی ادامه داد: شعارهایی همچون مسکن مهر و برگرداندن عزت به پاسپورتها محقق نشده است. ده ها مورد اختلافات مبنایی و فکری بین ایشان و مقام معظم رهبری دیده شده است همچنین نه تنها چرخش سانتریفیوژها متوقف شد بلکه چرخ کارخانه ها هم متوقف شد بنابراین کاهش آرای آقای روحانی تا حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد بدیهی است و قابل انکار نمی باشد. نکته قابل تامل اینجاست که مردم می دانند که نباید به آقای روحانی رای دهند اما اینکه به چه کسی باید رای دهند هنوز مشخص شده است. باید دید رقبا چه کسانی هستند و با چه مکانیسمی وارد انتخابات خواهند شد.