نامه فرزند اولین شهید مدافع حرم کاشمر به آتش‌نشانان حادثه پلاسکو

چاپ

به گزارش نیمه پر به نقل از فارس، در پی حادثه آتش‌سوزی در مرکز تجاری پلاسکو در شهر تهران و فرو ریختن ساختمان که منجر به شهادت آتش‌نشان‌های فداکاری که برای نجات هم‌نوعان خود از جان گذشتند باعث تألم و اندوه اقشار مختلف مردم گردید، فاطمه ۸ ساله فرزند علی زاده اکبر نخستین شهید مدافع حرم در شهر کاشمر با انگشتان کوچک خود دست به قلم شد و نامه‌ای برای آتش‌نشانان فداکار و دل‌سوز نوشت.

فاطمه زاده اکبر که در سن ۵ سالگی پدرش را در دفاع از حریم حرم حضرت زینب(س) تقدیم خدا کرده است در یک برگه کاغذ دفترش که آن را با حاشیه مشکی تزئین کرده پس از نوشتن بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم آورده است: آتش‌نشان فداکار جان خود را به خطر انداختند و مردم را در حادثه پلاسکو نجات دادند، ای شیر مردان شجاع من افتخار می‌کنم که جان مردم را در حادثه پلاسکو نجات دادید، من برایتان دعا می‌کنم و از پدر شهیدم می‌خواهم تا زنده بمانید و از زیر آوار نجات پیدا کنید.

گفتنی است علی­ زاده اکبر متولد چهارم خرداد سال ۱۳۵۵ در روستای اکبرآباد از توابع بخش کوه‌سرخ شهرستان کاشمر بود که پس از اخذ مدرک دیپلم در رشته تجربی در سال فروردین سال ۱۳۷۸ وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

ستوان دوم پاسدار علی زاده اکبر که متخصص تخریب و انفجارات بود و همواره در این راه با جدیت و پشتکار مشغول به خدمت بود و در تمامی مأموریت‌های حساس حضوری فعال داشت و همواره در هر منطقه‌ای که حضور داشت سعی می‌کرد با شناسایی مشکلات فرهنگی برای رفع آن در حد توان تلاش نماید.

وی در ادامه مأموریت‌هایش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شد و در ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۹۲ در شهر حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهر این شهید والامقام با حضور پرشور مردم کاشمر از مسجد جامع این شهر تا مزار شهدای امامزاده سید حمزه(ع) بر دستان مردم ولایت مدار و شهید پرور کاشمر تشییع و در کنار سایر شهدای این شهرستان آرام گرفت.

از شهید علی زاده اکبر یک پسر ۱۳ ساله بنام مهدی و یک دختر ۸ ساله بنام فاطمه به یادگار مانده است و این دو فرزند شهید همواره ضمن مرور خاطرات پدرشان بر این باورند که حضرت زینب(س) پشت و پناه فرزندان شهدا هستند.