رامسر در حد نام و آوازه خود رشد نکرده است/ خبرنگاران دقت را فدای سرعت نکنند

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، اولین نشست صمیمی محمد آزاد به عنوان فرماندار رامسر با اصحاب رسانه شب گذشته در محل سالن اجلاس فرمانداری رامسر برگزار شد.

محمد آزاد در این نشست اظهار کرد: سعیم بر این بود همان روزهای اول جلسه تشکیل شود ولی مدیری که تازه وارد میشود شرایطی بوجود می آید که فرصت فراهم نیست.

وی افزود: خوشحالم که بعد از یک ماه از شرایطی که پیش آمده در خدمت شما عزیزان باشم و چند سالی است که ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارم و چهره ای نا آشنا نیستیم.

فرماندار رامسر بیان کرد: ارتحال یکی از استوانه های کشور و هیئت امنای انقلاب اسلامی ایران کسی که شاگرد و مرید بنیانگذار انقلاب اسلامی و یار و یاور رهبر و پشتیبان ملت قبل و بعد پیروزی انقلاب بوده و مدافع نظام جمهوری اسلامی ایران آیت اله هاشمی رفسنجانی را تسلیت عرض می کنم و حادثه ساختمان پلاسکو را که سبب جان باختن جمعی از آتش نشانان از جان گذشته شده را نیز عرض تسلیت دارم.

وی با تبریک فرار رسیدن ایام دهه فجر تصریح کرد: نیاز اصلی رامسر اقدامات در حوزه های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، و آموزشی است که باید در این حوزه اقداماتی داشته باشیم تا سبب رضایت نظام جمهوری اسلامی و مردم باشیم.

وی تاکید کرد: مسئولیتی که بر عهده داریم خدمات  باید در راه مردم باشد و اصحاب رسانه با این نگاه داریم که شما هم می توانید به رشد و توسعه و آبادانی و پیشرفت شهرستان در ابعاد مختلف کمک کنید و چرخه خدمت را با اطلاع رسانی درست و ارسال بموقع اخبار و رویداها باشید.

آزاد اظهار کرد: باید در کنار هم قرار گرفته و دست همدیگر را بگیریم و در همه موارد به شهرستان برای توسعه کمک کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید از تجربیات و دانش شما بهره گیری کرده و با  انتقادات و پیشنهادات در حوزه های مختلف با استفاده از تجربه  و دانش نکات زیادی را عنوان کنید که ما بهره گیری کنیم.

وی اذعان داشت: حمایت از خبرنگاران بخشی از وظایف ما بوده و در دستور کار ما قرار دارد و آنجایی که حداقل کار یک خبرنگار انجام می شود از او پشتیبانی می کنیم.

فرماندار رامسر با بیان اینکه نکته ای که برای من در مسئولیت های قبلی و در این جایگاه مد نظر است رعایت عدالت بین خبرنگاران است گفت:  نگاه ما به همه شما یکسان است ولی به این معنی نیست آن کسی که تلاش می کند با کسی که فعالیت آنچنانی ندارد یکسان باشد.

وی تصریح کرد: باید خودتان را غنی کرده و با بهره گیری از دانش روز و تکنولوژی موفق عمل کنید.

وی اظهار کرد: خبرنگاران باید سرعت و دقت داشته باشند و دقت را فدای سرعت نکنند و خبر را بررسی و کار کنند و با اطلاع رسانی دقیق به سمع نظر برسانند.

محمد آزاد در ادامه بیان کرد: انتظار دارم از خبرنگاران در این حوزه دقت کافی داشته باشند و در جامعه ای که شایعات سریع تکثیر پیدا می کند، نباید مطالبی که از درجه صحت و اعتبار خارج است اشاعه داده شود.

وی تاکید کرد: نوع و نحوه نگارش خبر امروزه بسیار مهم است و تیتر بعضی خبرها با متن خبر مغایرت دارد که به هم مربوط نمی شود که باید رعایت شود.

وی افزود: دو انتخابات مهم در پیش داریم و از حساسیت های زیادی برخوردار بوده و انتخابات ریاست جمهوری حساسیت بزرگی دارد و در انتخابات شورای شهر نیز شور و شوق زیادی نیز وجود دارد که می بابیست خبرنگاران در زمان انتخابات به دنبال مشارکت حداکثری مردم باشند که بهترین انتخاب را همراه خواهد داشت و باید در آماده سازی مردم برای حضور در انتخابات تلاش کنید.

فرماندار رامسر تصریح کرد: امیدوار باشید، خودتان را از وضعیت آماتوری به حرفه ای برسانید و مصاحبه های وزین و غنی با افراد مطرح ملی و بین المللی داشته باشید.

وی اضافه کرد: خبرنگاران با بالا بردن امید و نشاط در جامعه که جزء اهداف نظام و دولت است کوشا باشند و باید بدانید که ضعف های کلان و کوچک در همه دستگاه های اجرایی وجود دارد ولی انعکاس ضعف ها با ظرافت خاصی باید انجام شود.

وی گفت: افرادی در جامعه هستند که از دانش شما سوء استفاده می کنند که باید با آگاهی عمل کنید.

محمد آزاد اذعان کرد: در خبرها، تحلیل داشته باشید و تجزیه درستی انجام داده و بعد اطلاع رسانی کنید.

وی افزود: رامسر شهره بین المللی دارد ولی در حد نام و آوازه خود رشد نکرده است و شما باید در جهت توسعه این شهر کمک کنید.

وی در پایان بیان کرد: با توسعه موقعیت گردشگری در رامسر شاهد رشد در حوزه های فرهنگی خواهیم بود و باید با نگاه به نیمه پر لیوان و هنجارهای درستی که گردشگر دارد نگاه کنیم و بخش عمده ای از مشکلات و توریست را انجام دهیم.