پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13185
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۳ دی, ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر:

    در وفات آیت الله هاشمی همه جریان ها و سلایق فکری عزادار شدند/ اصولگرا و اصلاح طلب برای دشمن فرقی ندارد

    امام جمعه رامسر گفت: وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی همه احزاب و سلایق را عزادار کرد و این یعنی ظرفیت هاشمی ظرفیت بالایی است که همانند انقلاب تمام سلایق را در بر می گیرد.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت الاسلام رضایی در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت اله هاشمی رفسنجانی در مسجد پیامبر اعظم (ص) بازار رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره امام و شهدا و همچنین تسلیت به مناسبت وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: در این چند روز فضای کشور را غم رحلت سیاستمداری هوشیار و یار وفادار انقلاب فراگرفته است.

    وی افزود: روح هاشمی در کنار امام حتماً شاد است اما اندوه مردم به ویژه رهبر انقلاب که نزدیک به شصت سال با این یار دیرین انقلاب رفاقت و مجاهدت کرد در جامعه اسلامی ما مشهود است.

    امام جمعه رامسر با اشاره به اینکه جامعه اسلامی ما شهامت ها، تدبیرها و جهادهای این شخصیت بزرگوار انقلاب را فراموش نمی کند تصریح کرد: شخصیت هاشمی رفسنجانی به مصداق آیه ۱۰۰ سوره توبه است که می فرماید” آن پیشگامان نخستین در اسلام از مهاجرین و انصار وجودهای نازنینی هستند که ضمن اینکه آنها از خدا راضی هستند خدا نیز از آنها راضی است و خدای متعال برای مجاهدان در راه دین بهشت برین را وعده داده است.

    وی خاطر نشان کرد: اینکه باید اسقامت داشته باشیم و در طول مسیر اهداف و آرمان ها را فراموش نکنیم بسیار مهم است اما نکته آغازین همواره تضمین کننده رسیدن به مقصد نهایی است.

    وی تصریح کرد: آن کسانی که از اول حرکت و نهضت اسلامی و قبل از اعلام رسمی امام درسال ۴۲ در کنار امام بودند و راه امام را راه پیروزی اسلام می دانستند انسان های مخلصی بودند که آیت الله هاشمی رفسنجانی از همان کسانی است که در نکته آغازین نهضت در کنار امام بود.

    رضایی یادآور شد: امام خمینی (ره) معجزه ولایت فقیه را از دل حوزه ها بیرون آورد و تمام جهانیان را به تعجب و شگفتی وا داشت.

    امام جمعه رامسر با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی بیش از ۹۰ درصد دارایی هایش را در راه انقلاب و مبارزه هزینه کرد و همه ملامت ها و همه تهمت ها را به جان خرید اظهار داشت: چقدر در جلسات مختلف افراد منتصب ما، سرمایه دار بودن هاشمی را متهم می کردیم، اما وصیت نامه اش وقتی در می آید در آن نوشته که ریالی به دارایی های قبل از انقلابم نیفزودم.

    وی اضافه کرد: هاشمی از مال پدری خود در اوایل نهضت برای طلبه ها خانه می ساخت و با همان مالش به خانواده های زندانی نهضت اسلامی کمک می کرد و اگر ایمان محکم و مخلصانه او نبود هرگز این اتفاق نمی افتاد.

    حجت الاسلام رضایی بیان داشت: امروز حاشیه روی ها نسبت به مسئولین وجود دارد و خیلی ها امروز متن انقلاب و رهبری را کنار زدند و به حاشیه می پردازند.

    وی گفت: آیت الله هاشمی به عنوان یک الگو و اسطوره و کسی که از جان و مال خود مایه گذاشت معروف است و باید این شخصیت ایشان باقی بماند.

    امام جمعه رامسر با بیان اینکه در وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی همه احزاب و سلایق عزادار شدند گفت: این یعنی ظرفیت هاشمی ظرفیت بالایی است که همانند انقلاب تمام سلایق را در بر می گیرد.

    امام جمعه رامسر افزود: رهبر انقلاب هاشمی را تکیه گاهی قوی معرفی کردند.

    این مسئول با اشاره به اینکه هاشمی شخصیتی جناحی نیست و انسان جامعی است که در بستر انقلاب بروز و ظهور پیدا کرده گفت: باید از زندگی هاشمی صبر و متانت را درس بگیریم.

    رضایی گفت: نباید کاری کنیم که دشمنان قسم خورده که در کمین ضربه زدن به انقلاب هستند برای نظام هزینه درست کنند.

    وی بیان کرد: اگر اصلاح طلب و یا اگر اصولگرا روی کار بیاید دشمن همان دشمن است و همیشه منتظر نشسته تا به انقلاب ضربه بزند.

    وی در پایان گفت: باید این راه را با اخلاص و محکم ادامه دهیم و بدور از دعواها و بداخلاقی ها در کنار هم این انقلاب را به دست صاحبش برسانیم.