پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 13067
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ دی, ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > سیاسی > ویژه ها
  •   

    امام جمعه رامسر

    حصر سران فتنه رأفت و هوشمندی انقلاب اسلامی را نشان داد/ حکم اقدام علیه امنیت ملی و مردم یک کشور اعدام است

    امام جمعه رامسر گفت: حکم اقدام علیه امنیت ملی و مردم یک کشور اعدام است و حصر سران فتنه با رأفت و هوشمندی انقلاب اسلامی انجام شد تا دشمنان خارجی و داخلی نتوانند بهانه برای اقدام مجدد و فتنه انگیزی داشته باشند.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت الاسلام سید جعفر رضایی در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: هفتم دی ماهی که گذشت سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) بود که این نهضت توانست در طول سالهای متمادی با سعی و تلاشش در گستره وسیع کشور بسیاری از بی سوادان را سواددار کند.

    وی افزود: نهضت سواد آموزی در رامسر هم زحمات زیادی را متحمل شدند و ضمن خدا قوت به این عزیزان باید گفت که هیچ وقت برای آموختن دیر نیست.

    امام جمعه رامسر با اشاره به حماسه ۹ دی بیان کرد: هفت سال از روز پرافتخار ۹ دی می گذرد که براساس آمار بیش از ۴۰ میلیون نفر در آن شرکت کردند و این حضور حماسی در خیابان ها در حمایت از انقلاب اسلامی جز در اوایل انقلاب سابقه ای دیگری نداشت.

    وی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی پس از سالها تحمل جنگ، ترور، تحریم و بی وفایی برخی مسئولین در دنیا زدگی و اشرافیت مجدداً در انتخابات شرکت کردند و بعد از فتنه ۸۸ نیز دیگر اشک رهبر و توهین به عاشورا و دینشان را تحمل نکردند و به میدان آمدند.

    وی تاکید کرد: از زمانی که تفکر تکنوکراتی بعد از جنگ در کشور حاکم شد به جای مستضعفین قشر آسیب پذیر را جایگزین کردند اما این در حالی بود که انقلاب مردم محروم بدنه جامعه را مستضعف نامید تا بتواند عدالت را بگستراند.

    حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه امروز برخی ها سعی دارند کلماتی همچون فتنه را جایگزین حادثه کنند تا بار معنایی و مفهومی آن را از بین ببرند خاطر نشان کرد: روز ۹ دی روز مبارزه و تجلی فریاد محرومین بر علیه اشرافیت و دنیازدگی است.

    وی یادآور شد: بعد از دوران دفاع مقدس کسانی سعی کردند ارزش های معنوی و انقلابی مردم را حذف کنند اما ۹ دی نشان داد که هنوز مردم این ارزش ها را پاس می دارند.

    وی تصریح کرد: امام که بنیانگذار انقلاب بود هیچ گاه به هیچ قدرتی جز خدا و مردم تکیه نکرد و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب همواره با تکیه بر خدا و مردم این راه را پیش می برند اما عده ای خواستند با روش های گوناگون ارزش های ماندگار انقلابی و اسلامی را تغییر دهند.

    امام جمعه رامسر  ۹ دی را روز در هم پیچیدن نطفه فتنه طراحی شده در خارج و داخل کشور دانست و اظهار کرد: در انتخابات سال ۸۸ مردم با حضور ۴۰ میلیونی خود ثابت کردند که پای نظام ایستاده اند و بعد از فتنه ۸۸ نیزدر روز ۹ دیحصر  با همان تعداد و حتی بالاتر به حمایت از انقلاب و رهبر معظم انقلاب برخواستند.

    وی اضافه کرد: امروز برخی ها می گویند که چرا باید سران فتنه در حصر باشند در جواب اینها باید گفت سران فتنه بر علیه امنیت ملی کشور و انقلاب شورش و فتنه کردند، آیا جرم کوچکی است اگر نظام با رأفت برخورد نمی کرد می بایست سران فتنه اعدام می شدند و اکنون نیز انقلاب و نظام اسلامی با بهترین و هوشمندانه ترین رفتار اینها را در حصر دارد زیرا اگر این قائله ادامه دار شود مجدداً برخی دشمنان خارجی و داخلی اقدامات فتنه انگیز می کنند.

    وی در همین زمینه با بیان اینکه حکم اقدام علیه امنیت ملی کشور و مردم اعدام است ادامه داد: مسئله حصر سران فتنه را برخی شبکه ها در فضای مجازی مطرح می کنند اما آیا کسانی که تهیج مردم را دنبال می کنند و دستور به شورش علیه املاک مردم و دولتی می دهند اقدام بر علیه امنیت ملی نیست.

    حجت الاسلام رضایی اذعان کرد: مگر در ایام انتخابات در هواپیمای یکی از همین سران فتنه بمب نگذاشتند تا آتش شورش و فتنه را در کشور بیشتر کنند، اگر روزی همین سران فتنه آزاد شوند مطمئن باشید فتنه انگیزی و شورش آغاز می شود و آرامش مردم و انقلاب دچار خدشه می شود.

    وی افزود: باید بدانیم که در انقلاب اسلامی با وجود دشمنان خارجی و داخلی همواره فتنه است و فتنه انگیزان طراحی می کنند و باید تحلیل درستی از فتنه ها داشته باشیم.

    وی در پایان گفت: اگر کسی احساس می کند در غبار فتنه ها قدرت تحلیل ندارد باید از جایگاه امام استفاده کند و تحلیل را از زبان او بشنود.