پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 12941
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ دی, ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > سیاسی > ویژه ها
  •   

    تجلی بصیرت دانشجویان در 9دی

    دانشجویان در ۹ دی نشان دادند که همچنان دل‌بسته انقلاب هستند

    دانشجویان در ۹ دی ماه سال ۸۸ با حضور به موقع و پرشور خود، نشان دادند که قشر جوان دانشجو علیرغم گذشته بیش از ۳ دهه از انقلاب، هنوز هم دلبسته آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی است.

    به گزارش نیمه پُر رامسر به نقل از بلاغ،  دی ماه سال ۸۸، را نه تنها باید در یک نگاه عمیق و تحلیلی همچون ۲۲ بهمن سال ۵۷ از مهم ترین روزها و مناسبت‌های انقلاب و نظام اسلامی ایران به شمار آورد، بلکه در یک نگاه عمیق تر باید اذعان کرد که اهمیت، جایگاه و ظرافت این روز نسبت به ۲۲ بهمن، بزرگتر و سرنوشت سازتر است.

    دلیل این آمر آن است که ۲۲ بهمن ۵۷ تنها، ظرفیت یک واقعه – هرچند بسیار بزرگ مانند پیروزی انقلاب را داشت. اما از آنجا که حفظ یک پیروزی همواره سخت تر از خود آن است، ما همواره به روزهایی همچون ۲۳ تیر ۷۸ و خصوصا ۹ دی سال ۸۸ لحظه به لحظه و قدم به قدم نیازمندیم؛ زیر دشمنان جهانی ما هر روز و در هر مناسبت در پی توطئه و فتنه جدید هستند.

    ۹دی، ظرفیتی برای همیشه انقلاب اسلامی
    به تعبیر دیگر، یوم الله ۹ دی، انرژی و ظرفیتی بسیار عظیم، گرانقدر و کارساز برای حفظ آینده نظام در خود نهفته دارد و در عین حال حافظ یوم الله بزرگی همچون ۲۲ بهمن ۵۷ نیز هست.

    بنابراین، بزرگی و اهمیت آن گستره ای به تمامی تاریخ انقلاب را دربر می گیرد و این، ظرفیتی بی بدیل و سرنوشت ساز برای جمهوری اسلامی ایران است.

    ۹ دی، در حقیقت تجلی اقتدار و حضور مردم در دفاع از حاکمیت اسلام به صورت مستمر و لحظه به لحظه است و نیرویی متراکم و ذخیره ای رو به فزونی و اعتلا به شمار می رود. در یک تمثیل شاید بتوان آن را پشتوانه سرمایه معنوی این نظام (همچون پشتوانه ثروت و پول در بعد مادی) دانست.

    در یک مثال دیگر، اگر فرض کنیم توان و تکنولوژی موشکی ما تاثیر بزرگی در قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی دارد، باید مطمئن بود که قدرت مردمی و شکوه روزهایی همچون ۹ نیز همین گونه است، بلکه بسیار برتر از آن است. زیرا در ۹ دی ۸۸ مردم چنان اقتدار و هیمنه ای از خود نشان دادند که از هیچ موشک و سلاح دیگری ساخته نبود.

    ۹ دی نقطه عطف تاریخ ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی بود
    محمدعلی کتابچی در این خصوص با بیان اینکه ۹ دی ماه سال ۸۸ نقطه عطفی در تاریخ ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: حماسه‌ ۹ دی پاسخی محکم  به تمام توطئه‌های داخلی وخارجی دشمنان جمهوری اسلامی ایران بوِیژه به فتنه گران ۸۸ بود.

    مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه فتنه گران در سال ۸۸ به خیابان‌ها ریختند و قانون را زیرپا گذاشتند و دشمنان را علیه نظام شوراندند، افزود: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی تحت زعامت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری با حضور پرشور و حماسی خود در ۹ دی ۸۸ نقشه‌های معاندان و مغرضان نظام را نقش بر آب کردند.

    وی در ادامه با بیان اینکه دشمن هرگز از دشمنی با ملت ایران دست برنخواد داشت، خاطرنشان کرد: لذا زنده نگه داشتن حماسه ۹ دی موجب می شود تا بصیرت در میان نسل‌های بعدی انقلاب زنده بماند و دشمن جرات تکرار فتنه ۸۸ را به خود ندهد.

    کتابچی در پایان با هشدار به سران فتنه تاکید کرد: اگر آنها مجدد بخواهند علیه کشور فتنه گری کنند، ما مجددا تا آخرین نفس در مقابلشان می ایستیم و ۹دی دیگری می آفرینیم.

    بصیرت بالای دانشجویان باعث حضور به موقع آنها در برابر فتنه شد
    مرتضی منتظری دانشجوی دکتری و استاد دانشگاه پیام نور مازندران، نیز با اشاره به نقش و بصیرت دانشجویان در حادثه ۹ دی، گفت: نقش دانشجویان در حماسه ۹ دی ماه بسیار بارز بود و به تعبیر رهبری همین جوانان بودند که این حماسه را به وجود آوردند.

    وی با بیان اینکه بصیرت و بینش بالای دانشجویان سبب شد تا یکی از محورهای حادثه ۹ دی دانشجویان باشند، افزود: بصیرت و آگاهی دانشجو نقش بسزایی در خنثی کردن فتنه داشت، اما متأسفانه عده ای به دنبال این هستند که این بصیرت را کمرنگ نشان دهند و بستری را مهیا کنند که بحث فتنه به فراموشی سپرده شود.

    منتظری تاکید کرد: این مسئله بیش از پیش اهمیت افزایش بینش و بصیرت دانشجویان را به ما یادآور می شود، بنابراین دانشگاه‌ها باید با اجرای برنامه های بصیرتی و گفتمانی و تبیینی، این بصیرت را در دانشجویان فعلی زنده نگه دارند و دانشجویان نسل بعد را هم با بصیرت کنند.

    دانشجویان در ۹ دی نشان دادند که پس از سه دهه همچنان دلبسته انقلابند
    محمد امین شهسواری دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این رابطه گفت: وقایع سال ۸۸ حاصل شعله کشیدن آتش های زیر خاکستری بود که پس از شکست سنگین اصلاحات در سال ۸۴ و البته شکست پروژه های جریان رادیکال آن ها در ۸ سال دولت اصلاحات به وجود آمده بود.

    وی افزود: سرمایه گذاری بیش از حد جریان چپ بر روی میرحسین موسوی و ایجاد توهم پیروزی که برخی عامدانه و با اهداف براندازانه آن را ایجاد کرده بودند، وضعیتی حیثیتی برای آنها ایجاد کرده بود که در این فضا و با توجه به شتاب بالای اتفاقات، اوضاع بسیار پیچیده ای بر کشور حاکم شده بود و فضای افکار عمومی مملو از اخبار نادرست و اتهامات گسترده ای بود که منجر به درهم آمخیتگی شدید حق و باطل شده بود.

    مردم ایران متنفر از دروغ و نرد عشق باختن با دشمنان اسلام اند
    شهسواری ادامه داد: در چنین فضایی که گستره دروغ و اتهامات بسیار زیاد است، شفاف سازی و بصیرت افزایی در جامعه کار بسیار دشواری است و همین است که باید واقعه ۹دی را حاصل یک فرآیند چند ماهه دانست که طی آن در نهایت و با توهین آشکار جنبش سبز به مقدساتی که همواره برای مردم ایران اهمیت ویژه ای داشته، واقعه ای حماسی و مردمی را رقم زد.

    دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: در این میان دانشجویانی که خود را مدافعان انقلاب می دانستند همواره سعی داشتند تا در خط مقدم این نبرد اعتقادی و فکری از مبانی انقلاب و اسلام دفاع کنند و هرجا هم که نیاز بود در صحنه حاضر شوند، با حضور به موقع و پرشور خود، نشان دادند که قشر جوان دانشجو علیرغم گذشته بیش از ۳ دهه از انقلاب، هنوز هم دلبسته آرمان های امام و انقلاب اسلامی است.

    وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه همواره یکی از سنگرهای دشمن بوده و غالباً حساب ویژه ای روی آن باز می کند، نقش دانشجویان انقلابی در مبارزه با جریان برانداز و ایجاد بستری که منجر به حماسه ۹دی شد یقیناً غیرقابل انکار است.

    پیام ۹دی، مایوسی همیشگی دشمنان از نبرد با انقلاب اسلامی است
    در پایان باید گفت، حماسه ۹ دی، پیام هایی برای دشمنان داشت. آنان بدانند- اگر قدرت تحلیل و فهم داشته باشند- که مردم ما مسلمانند و هرگز دست از اسلام برنخواهند داشت و ۳۸ سال است این حقیقت را با خون و جان و مال و هستی خود اثبات کرده اند.

    آنان انقلاب را مظهر و تجلی گاه اسلام می دانند و رهبر خود را جانشین امام زمان و نماینده پیامبر و اسلام عزیز تلقی می کنند و با درسی که از سالار شهیدان حسین بن علی (ع) آموخته اند، هرگز اجازه نخواهند داد دشمن مکار و بی ارزش و پستی چون آمریکا و رژیم وحشی و اشغالگر قدس، به اسلام آنان ضربه وارد کنند.