سپاه نیرویی سازنده و خلاق در همه زمینه ها است/ مردم در برنامه های روز ۹ دی روز میثاق با ولایت شرکت داشته باشند

چاپ

به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت الاسلام سید جعفر رضایی در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: تن چپروری و تنبلی یکی از مواردی است که در دین و شریعت به بسیار نکوهش شده است و در عوض آن تلاش و پشتکار در امور کاری بسیار پسندیده است.

وی افزود: در فرهنگ اسلامی قرض دادن مخصوصا قرضی که اشتغالی را ایجاد کند بسیار با اهمیت است اما روی دیگر این مسئله این است که دین قرض گرفتن را نکوهش کرده است و مومنین را به تلاش و کار توصیه کرده است.

امام جمعه رامسر بیان کرد: اگر در اسلام کمک کردن به دیگران اهمیت دارد کمک گرفتن هم کار مناسبی تلقی نشده است و آبروی انسان را خدشه دار می کند پس چه بهتر است که با تلاش و برنامه ریزی همیشه بتوانیم در جهت رزق و روی خود آبرو کسب کنیم.

وی حضور در نماز جمعه را بسیار پسندیده و با برکت دانست و تصریح کرد: اجتماع مومنین در نماز جمعه قطعاً تحت عنایت خدا است و آثار برکات زیادی را به همراه دارد.

وی یادآور شد: تبلیغ و تشویق دعوت جوانان را نسبت به حضور در نماز جمعه افزایش دهید که آنها نیز در این برکات و آثار حسنه شرکت داشته باشند.

حجت الاسلام رضایی در ادامه بیان کرد: روز سوم دی ماه روز ثبت احوال است و ضمن تبریک به کارمندان این اداره در شهرستان رامسر تقاضا می کنم از مردم که در ثبت احوال شخصی خودشان دقت کنند و آمار درست را به ثبت برسانند.

وی با اشاره به ولادت با سعادت حضرت عیسی مسیح (ع) خاطر نشان کرد: که خدای متعال در این رابطه در آیه ۴۵ سوره آل عمران می فرماید که ای مریم به توبشارت می دهیم به نام مسیح که در دنیا و اخرت آبرومند است و جز مقربین درگاه حق است.

وی اضافه کرد: حضرت عیسی از ان پیامبرانی است که به عنوان الگوی برتر در بندگی خدا است و ما باید از ایشان درس بگیریم.

امام جمعه رامسر اظهار کرد: مناسبت مبارکی را در این هفته داریم که در تقویم رسمی کمتر می بینم که ثبت شده باشد اما ۵ دی ماه مصادف است با تاسیس مجموعه حفاظت هواپیمایی سپاه پاسدارن که بچه های مومن و پاسدار در این مجموعه در ترمینال ها، فرودگاه ها و پراوز های داخلی و خارجی امنیت هوایی را برای هموطنانمان تامین می کنند.

وی با تبریک و تقدیر این روز به پاسدارن حفاظت و امنیت فرودگاه رامسر بیان کرد: بعضی ها فکر می کنند سپاه پاسدارن را در باید معنای نظامی گری خلاصه کرد، به خاطر اینکه بعد از ایجاد سپاه جنگ اتفاق افتاد و مدیریت بی کفایتی بنی صدر که اختلاف شدیدی بین ارتش و سپاه را به وجود آورد موجب شد سپاه پاسدارن مدیریت جنگ را بر عهده بگیرد و به نحو احسن این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: نظامی گری بخش کوچکی از سپاه و توان و ظریفیت این نیرو است و اگر بخواهیم سپاه را در نظامی گری خلاصه کنیم درست نیست زیرا ما نیروی های دریایی، زمینی و هوایی ارتش را با قدرت هر چه تمام تر داریم بلکه باید بدانیم که سپاه پاسدارن وظیفه پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی و مردم کشور را دارد.

خطیب نماز جمعه شهرستان رامسر تصریح کرد: بعضی ها می گویند سپاه نباید وارد فضای سیاسی شود و امام هم اینگونه گفت، اینها درست، اما این یعنی اینکه وارد حزبی نشود و جناحی نشود، نه اینکه در جریان های مهم و حساس  کشور ورود نکند بلکه باید باشد چون جامعه ما جامعه سیاسی است.

وی بیان کرد: سپاه یک نیروی سازنده و خلاق است و در همه زمینه ها که نظام به آن  احتیاج دارد به آن ورود می کند و این وظیفه سپاه است که همان پاسداری از انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: بدانید امام جمله ای ماندگار فرمود که انگار در کنش و واکنش هاس سیاسی فراموش شد که اگر سپاه نبود کشور هم نبود و اگر در بسیاری از موارد حساس حضور پیدا نمی کرد ما کشور را از دست داده بودیم.

حجت لاسلام رضایی در پایان گفت: روز نهم دی ماه را در پیش رو داریم که مطالبی را در هفته آینده خواهم گفت و در این زمینه هم برنامه های مختلفی به مناسبت روز میثاق با ولایت ددر سطح شهرستان تدارک دیده شده است که از مردم انقلابی شهرستان می خواهیم که در برنامه های این روز حضوری پر شور داشته باشند که این روز بیعت مجدد با انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و امام خامنه ای است.