اعزام ۸۴ مددجوی کمیته امداد رامسر به اردوی زیارتی مشهد مقدس

چاپ

به گزارش نیمه پُر رامسر، پرویز سرایی در گفتگویی اظهار کرد: کمیته امداد به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیرین و نیکوکاران در تلاش است زمینه اعزام مددجویانی را که تاکنون به حرم امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند را فراهم سازد.

وی از اجرای طرح شوق زیارت و اعزام مددجویان به اماکن زیارتی در کمیته امداد شهرستان توسط خیرین و نیکوکاران نیز در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رامسر با اشاره به اعزام ۸۴ مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) به اردوی زیارتی مشهد مقدس، بیان کرد: برگزاری اردوهای خانوادگی می‌تواند به عنوان یکی از موثرترین روشهای تاثیرگذار آموزشی باشد.

وی ادامه داد: تجمیع اعضای خانواده در محیط اردوهای زیارتی فرصت مناسبی را جهت همدلی کاهش شکاف نسلی بین والدین و فرزندان و افزایش اثربخشی در آموزشها را فراهم می‌آورد.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۴، ۴۳ نفر به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند که از این میان ۲۲ سالمند برای نخستین بار به این سفر اعزام شدند.

سرایی تصریح کرد: جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی هموطنان ‏خیر، علاوه بر فراهم آوردن امکان زیارت اماکن مقدسه برای نیازمندان جامعه، زمینه مشارکت نیکوکاران و مردم ‏نوع دوست را برای مشارکت در این طرح و بهره مندی از رحمت و شفاعت اهل بیت(ع) هموار می سازد.

وی تقویت بنیه اعتقادی خانواده ها، زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج، افزایش امید به زندگی و آینده، تقویت روحیه نشاط و بالندگی، شرکت در برنامه های فرهنگی و بالا بردن سازگاری جمعی دانشجویان با یکدیگر را از مهم ترین اهداف فرهنگی، تربیتی این اردوی زیارتی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۸۵ یتیم و ۲۲۲ محسنین از حمایت‌های کمیته امـداد رامسر بهره‌مند هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: ۱۷۸۶ نفر از خیران با عنوان حامیان اکرام حمایت مادی و معنوی از ایتام را بر عهده دارند و رسیدگی به امور نیازمندان، ایتام و مدیریت بر هزینه و درآمد خانواده‌ها برای توانمنـد سازی برای خوداتکایی را از مهم‌ترین وظایف حوزه اکرام ایتام کمیته امداد است.

سرایی در پایان  با اشاره به اینکه در رامسر ۲۷۱۴ نفر در این شهرستان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، از همه مردم نیکوکار وحامیان خیّر خواست تا با این نهاد جهت توانمند سازی محرومان ونیازمندان همکاری کنند.