پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 12870
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ آذر, ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    در گفتگو با یک مربی سواد آموز مطرح شد:

    وعده تو خالی مسئولان در پرداخت حق الزحمه مربیان نهضت سوادآموزی رامسر

    مربیان نهضت سواد آموزی در رامسر علارغم اعلام اسامی قبول شدگان سوادآموزان تا به امروز وعده های تو خالی شنیده اند و با عدم پرداخت حقوق از سوی وزارت خانه در تهران و عدم پیگیری مسئولین در مرکز استان مواجه هستند.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، با نزدیک شدن به روز تاریخی فرمان امام خمینی (ره) جهت تاسیس نهضت سواد آموزی در کشور بر آن شدیم گفتگوی کوتاهی با برخی از مربیان نهضت سوادآموزی داشته باشیم.

    از این رو با بکی از مربیان سواد آموزی شهرستان رامسر به گفتگو نشستیم.

    وی که نخواست نامش عنوان شود در این گفتگوی کوتاه گفت: بنده و همکارانم معلمان نهضت سواد اموزی رامسر هستیم که هر کدام با سابقه کار چند ساله در زمینه ی ریشه کن کردن بی سوادی در سطح شهرستان فعالیت می کنیم.

    وی افزود: فعالیت در این زمینه با مشقت ها و رنج های زیادی همراه است، از جمله مقاومت در مقابل سواد آموزی از طرف بی سوادان روستایی، شهری و گاها بی احترامی از سوی این عزیزان که از روی نا اگاهی ابن کار را انجام می دهند.

    این مربی سواد آموزی رامسر در ادامه بیان کرد: با تمام این سختی ها ثبت نام انجام و کلاس ها در مهر ماه تشکیل می شوند و نتیجه ی تلاش های ما در خرداد ماه با امتحان پایانی مشخص می شود.

    وی تصریح کرد: در صورت قبولی هر سواد آموز به گفته ی جناب تقی پور ریاست نهضت سواد آموزی کل استان مازندران ۹۰۰ هزار تومان به معلمان تعلق می گیرد که بدلیل حق بیمه و دلایل نامعلوم از این مبلغ ۳۰۰ الی۴۰۰ تومان کسر می شود.

    وی ادامه داد: اما مشکل اصلی آموزش دهندگان این نیست، بلکه عدم پرداخت حقوق از سوی وزارت خانه در تهران و عدم پیگیری مسولین در مرکز استان است.

    مربی سواد آموز رامسری یادآور شد: از خرداد سال گذشته که اسامی قبول شدگان را اعلام کردیم تا به امروز وعده های تو خالی داده شده است و حقوق ما را پرداخت نکرده اند.

    وی در پایان گفت: امیدوارم مسولان گرامی از این طریق صدای ما را بشنوند و پاسخی منطقی در برابر این موضوع که “چرا باید حقوقمان را با تاخیر چندین ماهه آنهم با عجز و ناله دریافت کنیم؟” بدهند.