فریاد های هنرمند رامسری از نداشتن فرهگسرا در رامسر به جشنواره فیلم یاس رسید

چاپ

به گزارش نیمه پُر رامسر، مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم یاس شب گذشته با حضور کارگردانان، بازیگرران، هنرمندان مطرح کشوری و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن همایش های مجموعه تله کابین رامسر برگزار شد.

ساعتی از اجرای این مراسم و معرفی برترین های این جشنواره نرسیده بود که ناگهان فریادهای یکی از هنرمندان تئاتر و شعر در رامسر نگاه ها را متوجه خود ساخت.

فرشید مسگران کریمی که بسیاری از هنرمندان بومی او را با تابو شکستن هایش در اکثر همایش ها و جلسات با فریاد های بلند می شناسند این بار نیز از نداشتن فرهنگسرا در شهر رامسر انتقاد کرد.

وی درحالی که در یک دستش قرآن مجید بود فریاد زد من در مورد فرهنگسرا حرف دارم، اجازه بدهیدحرف بزنم.

مجری برنامه هم علارغم ایکه از این رفتار متعجب شده بود با مدیریت کلامی از وی خواست تا آرامش خود را حفظ کند و مشکلش را با مسئولین در میان بگذارد.

بسیاری از هنرمندان رامسری که از کار فرشید مسگران کریمی و این حرکت وی در جمع بازیگران و هنرمندان کشوری نیز ناراحت شده بودند وی را به آرامش و خودداری از فریادهایش و به حاشیه بردن جشنواره توصیه کردند.

در این بین نیز برخی ها در گوشه و کنار با صوت و کف زدن میل به ادامه این روند داشتند که اقدامشان به جایی نکشید.

البته باید گفته شود که مشکل نداشتن فرهنگسرا درد چندین و چند ساله هنرمندان رامسر است و همه آنان نسبت به این موضوع اتفاق نظر دارند و از کوتاهی  ها در روند ساخت فرهنگسرا انتقاد دارند اما روش های این چنینی شایسته شهر و فرهنگ رامسری نیست.

ناگفته نماند شاید این چنین رفتارهایی تذکری هم برای مسئولین استانی و شهرستانی همچون استاندار، فرماندار رامسر، مدیر کل ارشاد استان مازندران و رئیس اداره ارشاد و فرهنگی اسلامی شهرستان باشد که اقدامات و پیگیری های خود را هر چه سریعتر به سرانجام برسانند و بیش از این هنرمندان رامسر را نارحت نکنند.

لازم به ذکر است که وجود همه این مشکلات و توقف ساخت فرهنگسرا از جایی شروع شد که مهر میراث فرهنگی بودن بر زمین و باغ مجموعه فرهنگسرا زده شد و مدت ده سال است که روند ساخت آن متوقف مانده است، میراثی که دل بسیاری از اصحاب هنر و رسانه رامسر را سالهاست خون کرده است.

حال باید گفت آیا انتقادی به حق با روشی نادرست شایسته فرهنگ و هنر شهر رامسر است؟

رامسر با این قابلیت بالا و میزبانی چنین جشنواره های بزرگی جزء معدود نقاط مازندران است که فاقد فرهنگ سرا است.