در جریان حقوق های نجومی برخی افراد مرتکب خیانت شدند/ باید مسئولینی را به ارکان نظام بفرستیم که دغدغه دین داشته باشند، نه دغدغه جیب

چاپ

به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت الاسلام والمسلمین عسکری با بیان اینکه پروردگار عالم در آیات متعددی از قرآن می فرماید اگر انسان تسبیح و تقدیس را کنار بگذارد و به دنیا تکیه کند و به غنای نفس و مالی خود فکر کند، این انسان طغیانگر می شود، گفت: این انسان با ابلیس فرقی ندارد که پیامبر اکرم (ص) هم در رابطه با مسائل مالی اشاره فرمودند “فقر من فخر من است”.

وی افزود: کسانی که در مقابل امیرالمومنین ایستادند، همان افرادی هستند که برای جمع کردن مال، کیسه دوخته بودند و همان افراد، جنگ های جمل و صفین و نهروان را به راه انداختند و حضرت علی(ع) را آنقدر در تنگنا قرار دادند تا اینکه ایشان را در محراب عبادت به شهادت رساندند و همین جریان تاریخی همچنان ادامه دارد.

این استاد حوزه ادامه داد: در گذشته زمانی که فردی قصد کاندیداتوری در ریاست جمهوری و مجلس را داشت، مردم اگر او را مثل خودشان و در حد فرد عادی می دیدند به او رای می دادند اما متاسفانه در حال حاضر برخی افراد به کسانی رای می دهند که پول بیشتری خرج می کنند؛ غافل از اینکه آن فرد کاندیدا با آن هزینه ها، به دنبال حقوق های نجومی است.

وی با اشاره به اینکه در جریان حقوق های نجومی برخی افراد مرتکب خیانت شدند، افزود: سقف بیست میلیون حقوق در زمان دولتی که برخی مردم لنگ دویست هزار تومان هستند، چه وجهی دارد و کجای آن برگرفته از فرامین رهبر عزیز انقلاب است؟

وی ادامه داد: در جریان نماینده ای که آن نماینده حتی خود را پاسخگو به مردم و رهبری نمی داند و تیشه به ریشه اسلام زده است، رییس جمهور مملکت در شرایط نابسامان اقتصادی، به دو وزیر نامه می زند که چرا سخنرانی فلان نماینده لغو شد.

این استاد حوزه تصریح کرد: رییس جمهور وظیفه دارد به وضعیت معیشت مردم توجه کند و نه لغو سخنرانی شخصی که تیشه به ریشه اسلام و رهبری می زند.

وی با اشاره به اینکه اگر رهبر معظم انقلاب مسئله حقوق های نجومی را به میان نمی آوردند، این مسئله به فراموشی می رفت تاکید کرد: در این بین برخی تلاش کردند به بهانه های مختلف نظیر برگزاری کنسرت، مسئله حقوق های نجومی را به حاشیه ببرند.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و اینکه برخی از مسئولین شعار اقتصاد مقاومتی می دهند ولی ماشین های خارجی سوار می شوند افزود: باید مسئولینی را به ارکان نظام بفرستیم که دغدغه دین داشته باشند و نه دغدغه جیب.

حجت الاسلام عسکری در پایان گفت: چرا ما انسان های مخلص و پاکی که کاندیدا می شوند را انتخاب نمی کنیم تا نتیجه مناسبی را از انتخاب های خود بگیریم.