افزایش ۶۱ درصدی خرید برگ سبز چای در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴

چاپ

به گزارش نیمه پُر رامسر، اردلان بالابندیان اظهار کرد: میزان خرید تضمینی برگ سبز چای که از نیمه اول اردیبهشت آغاز و تا ۳۰ مهر پایان یافته ۹۸۲ هزار و ۳۸۰ کیلوگرم به ارزش ریالی ۱۷۴ میلیارد ریال بوده که تا کنون ۹۱ درصد این مبلغ به حساب چایکاران رامسر منظور و مابقی در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در سال جاری با توجه به حمایت دولت و بارش های خوب باران در منطقه خرید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: به منظور حمایت و ایجاد انگیزه در بین چایکاران و جوان سازی باغات چای تسهیلات بدون بهره و مدت دار به آن دسته از چایکاران که عملیات به زراعی شامل هرس کف بر و کمر بر را انجام دهند پرداخت می شود.

بالابندیان افزود: از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور تسهیلاتی در خصوص خرید نهاده های کشاورزی به چایکاران پرداخت و از تمامی چایکاران دعوت می شود با مراجعه به این اداره از تسهیلات مذکور برخوردار شوند‌.

رئیس اداره چای رامسر در پایان گفت: اعطای تسهیلات آبیاری تحت فشار در قالب تسهیلات یارانه ای و بلا عوض به منظور مرمت و تجهیز شبکه آبیاری باغات چای به متقاضیان چایکار پرداخت می شود.