پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Tuesday 23 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 12521
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۹ آذر, ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۵
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر:

    اگربه بهانه مذاکره مبارزه با استکبار تعطیل شود بدانیم که ارزش ها از بین می رود

    نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر گفت: اگر مبارزه با استکبار تعطیل شود و به بهانه مذاکره، معامله صورت پذیرد، بدانید که ارزش ها از بین می رود.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت الاسلام حسن تسخیری در مراسم یادواره شهدای منطقه لپاسر رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: زمانی که پیامبر اسلام اعلام نبوت کردند، کسانی که با ایشان مخالفت می کردند افراد نا آشنایی نبودند بلکه خواص آن روز و حتی از فامیل های ایشان بودند که این کار را سخت می کند.

    وی افزود: برای پیشرفت اسلام، جنگ های سختی مانند بدر، احد، خیبر و تبوک شکل گرفت تا اسلام شکل بگیرد و دشمنان، پیامبر اکرم(ص) را در تنگنای اقتصادی قرار دادند ولی در این شرایط پیامبر دست از اسلام برنداشتند و در برابر همه مشکلات اقتصادی و سیاسی مقاومت کردند.

    نماینده ولی فقیه در یپاه رامسر بیان کرد: مقاومت پیغمبر اسلام سبب شد که دایره و جغرافیای حکومت اسلامی به نقاط مختلف جهان برسد که نتیجه آن صدور اسلام به ایران، روم، آفریقا و دیگر مناطق شد.

    وی تصریح کرد: اگر این مقاومت ها نبود، قطعا پیامبر اسلام باید معامله و بده و بستان می کردند ولی ایشان فرمودند که اگر خورشید را در دست راست و ماه را در دست چپ من قرار دهند، هرگز در مقابل کفار سر تسلیم فرود نمی آورم که معنای این، مقاومت در برابر ظلم است.

    وی اظهار کرد: اسلام مقتدر و با صلابت زمانی ضربه پذیر می شود که افرادی بتوانند در مقابل رهبر آن جامعه ی اسلامی ایستادگی کنند و نگذارند سیره نبوی در جامعه جاری شود.

    حجت الاسلام تسخیری در ادامه بیان کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) علت از بین رفتن حکومت های اسلامی را چهار دلیل عنوان می کنند که اولین دلیل آن، کنار گذاشتن ارزش ها و اصول است و اگر اصول تضییع شود حتی حکومتی هم که پیامبر تشکیل داده است از بین می رود.

    وی افزود: پیامبر اکرم (ص) برای اسلام اصیل ارزش هایی را معرفی کردند که این ارزش ها عبارت اند از اخلاق، دین مداری، جهاد فی سبیل الله، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد و مبارزه با ظلم و استکبار که اینها اصول یک حکومت اسلامی است.

    وی یادآور شد: اگر مبارزه با استکبار تعطیل شود و به بهانه مذاکره، معامله صورت پذیرد، بدانید که ارزش ها از بین می رود.

    نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر گفت: اگر اطراف حرم اهل بیت (ع)، جایگاه کنسرت موسیقی شود و اینکه گفته شود اگر امام رضا (ع) هم باشد در کنسرت های موسیقی شرکت می کرد، بدانیم اینها از علائم تضییع اصول است.

    وی ادامه داد: اگر “جهاد” که از مبانی علمی ما است کنار گذاشته شود و امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود و اگر به جای ولایت، وکالت قرار بگیرد یقین بدانیم که ارزش ها ضایع می شود.

    وی در همین رابطه اضافه کرد: اگر روزی شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر داده شود و شهدا فراموش شوند، باز هم بدانیم که ارزش ها از بین می روند.

    مسئول هیأت رزمندگان اسلام رامسر تصریح کرد: در دوره ای عده ای بیان می کردند که دوران امام تمام شده است و باید امام را به موزه تاریخ بفرستیم که این ها نشانه ی تضییع اصول بود.

    وی اظهار کرد: دومین دلیل در از بین رفتن حکومت ها، غرور و قدرت طلبی است که برای به دست آوردن منصب و رسیدن به قدرت، ارزش ها کنار زده شود و افراد برای رسیدن به مناصب، مسابقه بگذارند و میلیون ها تومان هزینه کنند که به وجود آمدن حقوق های نجومی یکی از نشانه های قدرت طلبی است.

    وی بیان کرد: مقام معظم رهبری مجددا انتقاد خود را نسبت به کم کاری در برخورد با حقوق های نجومی ابراز داشتند.

    حجت الاسلام تسخیری خاطر نشان کرد: سومین دلیل انحطاط دولت های اسلامی، افتادن قدرت به دست انسان های غرب گرا و فاسد است. انسان هایی مانند زبیر و طلحه و معاویه و یزید که به دنبال منافع شخصی بودند و راس حکومت اسلامی را در دست گرفته بودند؛ آن وقت چیزی از اسلام باقی نمی ماند.

    وی افزود: چهارمین دلیل در از بین رفتن دولت اسلامی به فرموده حضرت علی (ع)، کنار گذاشتن انسان های شایسته و دلسوز به اسلام و انقلاب است.
    اگر مردم دقت لازم را نداشته باشند ممکن است حوادث ناگواری رخ بدهد که به قول مقام معظم رهبری اگر بصیرت نباشد، سیلی محکمی خواهیم خورد.

    وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی فرمودند که در مذاکرات هسته ای بحث های فراوانی راجع به تحریم ها شد اما اکنون در کنگره آمریکا مسئله تمدید تحریم ها را مطرح می کنند که بروز این مشکل ناشی از عجله در انجام کار است و زمانی که در کار عجله داریم از جزییات غفلت می کنیم و گاهی غفلت از یک امر جزیی، موجب ایجاد رخنه در آن کار می شود.

    نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر در پایان گفت: آمریکا دشمن ما است و امکان ندارد بین اسلام و کفر آشتی صورت گیرد و اگر دیدیم آمریکایی ها به سمت ما آمدند، بدانیم که کار ما دارای اشکال است.