سردار حجتی نیا: مسئولین نگذارند که یک بار دیگر تاریخ تکرار شود!

چاپ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر، سردار حجتی نیا سخنران این مراسم در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطرده شهدا و امام شهدا گفت: انقلاب اسلامی ایران منشاء تحولات درونی در جامعه و مردم ما شد و اتفاقاتی پیش آمد که امروز شیعیان جهان شاهد انتشار نهضت انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی افزود: طبق فرمایش رهبر انقلاب هنوز انقلاب ما در اول راه است و آن تصویری از جامعه اسلامی که در ذهن ماست فاصله ای زیادی با آن داریم، ما توانستیم حصاری را برای این این حرکت مقدس بشکنیم و دنبال دولت اسلامی، جامعه اسلامی و دنیای اسلامی هستیم.

وی اظهار داشت: تحول درونی که در سال ۵۷ در مردم ما با تلاش ها و نصایح امام امت به وجود آمد باعث شد که اتفاقی که در ذهن مردم باور پذیر نبود بیافتد و شاهی که حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی را داشت فرار کند و این تحول همان نقطه عطف در پیروزی انقلاب اسلامی است.

حجتی نیا در ادامه بیان کرد: شهدا مایه افتخار ما هستند و همین شهدای گمنام با رشادت های خودشان در مناطق جنگی درس بزرگی به دشمنان ما دادند و همان تحولات درونی و ایمانی این شهدای جوان باعث شده است که امروز اگر بعد از سی سال شهید گمنامی در شهر می آید هزاران نفر برای تشییع حضور پیدا می کنند و این همان قدرت معنویت و خلوص در این شهدا است.

وی در گوشه ای از سخنان خود با اشاره به صحبت ها و گله سردار باقر زاده در روز تشییع شهدای گمنام در زمینه منع تدفین شهدا در باغ ۳۳ هکتاری در سال گذشته، تصریح کرد: این گله از مسئولین باعث شد یاد خاطراتی در سال ۶۰ بیافتم که اتفاقی در آن روز های افتاد که باعث شد آبروی شهر رامسر در کل کشور برود.

وی ادامه داد: تیپ المهدی چالوس با یک گردانی برای اعزام به جبهه می رفت و در هر شهری که می رسید پیاده می شدند و مردم آن شهر از رزمندگان اسلام استقبال می کردند.

سردار حجتی نیا اضافه کرد: با برنامه ریزهایی که منافقین چه در داخل شهر و خارج از شهر انجام داده بودند در مراسم استقبال رزمندگان اسلام را زدند و سرهاشان را با سنگ شکستند و وقتی این رزمندگان به رشت رفتند با استقبال گرم مردم رشت مواجه شدند که در آن جا پیرمرد رزمنده ای گفت در شهر رامسر ما را سنگ باران کردند و مطالب روزنامه های آن روز شاهد این ماجرا هستند.

وی بیان داشت: ربیعی فرمانده سپاه رشت و شهید کریمی دادستا گیلان محضر امام رفتند و از امام مجوز گرفتند و با انقلابیون شهر رامسر بلایی بر سر آن منافقین آوردند که هنوز هم جرآت بیرون آمدن را ندارند.

این یادگار دوران دفاع مقدس تاکید کرد: بردران غفلت نکنند، ما شرممان می آید که مقامات کشوری بگویند مسئولان غافل شهرستان اجازه دفن شهدای گمنام را در ملک دولت نداند و نگذارید که یک بار دیگر این تاریخ تکرار شود.

وی ابراز داشت: هنوز رزمندگان جنگ نمردند و ما هنوز زنده ایم و تابع ولایت هستیم و به قوانین این نظام احترام می گذاریم و حرف های بعضی از جلسات درونی بعضی آقایان را می دانیم و اگر نیاز باشد هنوز شهید کریمی ها هستند و هنوز ربیعی ها هستند و این را بی تعارف می گویم که ما وارث این شهدا هستیم.

وی با انتقاد از برخی صحبت ها که بعضی ها می گویند که آیا می خواهند آنجا را قبرستان درست کنند گفت: شرم باد بر شما، آیا شهید را در جایی دفن کنند آنجا قبرستان می شود، مقام شهید بالاتر از این است و شهید را مرده ندانیم که بگوییم آنجا قبرستان می شود بلکه شهدا زنده اند و نزد خدا روزی می خورند.

حجتی نیا افزود: آیا حافظیه شیراز قبرستان است؟! آیا آرامگاه سعدی قبرستان است؟! آیا این مکان ها افتخار آن استان ها نیست؟!

وی اظهار داشت: در همین باغ ۳۳ هکتاری بعد از انقلاب وقتی مجسمه های طاغوت را می گرفتند بنده آنجا بودم و می گویم که این باغ در آن زمان بسیار زیباتر بود تا الان، شما مسئولین همان زببایی ها را که هم نگه نداشتید! حالا همین که محلی برای تدفین شهدا در نظر گرفته شد می گویید قبرستان می شود؟!

وی در پایان سخنان خود گفت: صندلی های ریاست بر خون های این شهیدان سوار است و بنشینید درست فکر کنید و مردم این شهر را از یک کار فرهنگی دراز مدت که یک میراث ماندگار است محروم نکنید.