پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 1230
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ آذر, ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فرمانده کمیته تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح:

    باغ ۳۳ هکتاری رامسر محلی مناسب برای تدفین شهدای گمنام است

    فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در رامسر نیز باغ سی و سه هکتاری محل مناسبی برای تدفین شهداست که تاکنون برخی از مسئولان شهری رامسر درباره این موضوع، تصمیم مناسب را نگرفته و جواب مناسبی نداده‌اند.

    به گزارش نیمه پر، سردار محمد باقرزاده بعد از ظهر امروز در مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد واحد رامسر با اشاره به اینکه احترام شهدا را باید حفظ کنیم، اظهار داشت: این عزیزان را با نام پاره‌های استخوان نام نبرید که خود شهیدان هم ناراضی هستند.

    وی با اشاره به محل خاکسپاری شهیدان در دانشگاه آزاد رامسر، بیان داشت: اینجا سنگر دین و دانش است و شهیدان خود معلمان بزرگ تاریخ هستند و دانشجویان از حضور این عزیزان متنعم می‌شوند.

    باقرزاده تصریح کرد: شهیدان به مولایشان امام حسین(ع) اقتدا کردند و هر کدام از آرامگاه‌های شهدا تکه‌ای از کربلا است.

    این مسئول اذعان داشت: خاطرات شهدا تمام شدنی نیست ما در جوار این گل‌ها درس‌ها آموختیم و هنوز هم درس‌های بزرگی را به ما می‌آموزند.

    فرمانده کمیته تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: پس از بررسی‌های متعدد مکان مناسبی را در داخل شهرها برای آرامگاه شهدا تعیین می‌شود که هم‌اکنون بسیاری از شهرهای ایران در داخل شهر مکانی را به مدفن اختصاص داده و یا خاکسپاری در شهر انجام شده است.

    وی با بیان اینکه شهرهای زیادی در صف انتظار برای حضور شهدای گمنام در شهرهایشان هستند، تصریح کرد: در رامسر نیز باغ سی و سه هکتاری محل مناسبی برای تدفین شهداست که تاکنون برخی از مسئولان شهری رامسر درباره این موضوع، تصمیم مناسب را نگرفته و جواب مناسبی نداده‌اند.

    این مسئول با اشاره به خیل عظیم مردم عزادار حسینی در اربعین سالار شهیدان، بیان کرد: حضور گسترده مردم رامسر شگفتی آفریده است و حیف است که این مردم در شهر، از حضور شهدا بی‌بهره باشند.

    باقرزاده در پایان گفت: شهدا خاک ایران را معطر و گلگون کرده‌اند و تمام تلاش ما این است که تا جای ممکن شهدا را به خانواده‌های چشم انتظارشان برسانیم.

    فارس/