پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 12292
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۲ آبان, ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    یادداشت/ اسماعیل اخوان

    ۱۳ آبان ۹۵ را باید انقلابی نوشت تا خفتگان بیدار شوند و ننگ را حق نپندارند

    باید بارها ۱۳ آبان ۵۷ را در ذهن خود مرور کنیم و با تلنگری به خود در راهپیمایی ۱۳ آبان ۹۵ با حضور خود، این روز را انقلابی نقش ببندیم تا خفتگان بیدار شوند و ننگ را حق نپندارند.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، تقویم را ورق می زنیم، سال ۹۵ به پاییز رسیده است و پاییز به نیمه ی راه خود یعنی آبان ماه، آبان ماهی که در دل روزهای خود هویت و آرمان های انقلاب اسلامی را جای داده است.

    سری به تاریخ می زنیم  ۱۳ آبان۱۳۵۷ دانشجویان به لانه ی جاسوسی امریکا هجوم بردند و پرده از چهره ی واقعی شیطان بر داشتند و به دنیا نشان دادند انقلاب اسلامی مانند انقلاب فرانسه تنها یک شعار نیست بلکه یک فرهنگ و آرمان جهانی است که در میان آریایی ها در حال شکفتن است.

    شاید بتوان آغاز جنگ تحمیلی و تحریم ها و فشارهای اقتصادی را دلیل ترس مستکبران از تکرار ۱۳ آبان دیگر و گسترش انقلاب اسلامی در جوامع جهانی دانست.

    شاید بتوان از طریق واقعه ی ۱۳ آبان دلیل تروریسم خواندن ایران توسط بانیان دو جنگ جهانی و جلادان تاریخ را به راحتی فهمید.

    اما حال از آن ۱۳ آبان ۳۸ سال می گذرد، انقلاب اسلامی راه زیادی را پیموده است و از طوفان های بسیاری جان سالم به در برده است، از جنگ با عراق یا بهتر بگوییم

    جنگ با مستکبران جهان تا فتنه ی ۷۸ و ۸۸ و تحریم ها و جنگ های منطقه ای را پشت سر گذاشته است.

    اما امروز اوضاع فرق کرده است امروزه برخی استکبار را  قدرت های بزرگ جهانی می نامند و دست کمک به سوی آن بلند می کنند تا شاید با باز کردن درهای اقتصادی  چند روزی بیشتر بر مسند قدرت تکیه زنند.

    امروز برخی سیاست را به موی سفید و تجربه چند صد ساله،  موروثی می دانند و یادشان رفته است خود در ابتدای انقلاب جوان و بی تجربه بودند و این مردم بودند که انقلاب کردند و انقلاب را به آنها سپردند تا از آن پاسداری کنند نه اینکه آن را موروثی و حق خود بدانند.

    قطعا  اگر بخواهیم ۱۳ آبان ۹۵ با ۱۳ آبان ۵۷ را باهم مقایسه کنیم شاهد تغییرات بسیاری خواهیم بود.

    تغییراتی که به طور کم یا زیاد در مردم، دانشجویان، دانش آموزان و به طور ویژه در دولت و حال آنگونه که مسئولان می گویند در استکبار یا همان قدرت های بزرگ می توان جستجو کرد.

    البته باید گفته شود که این تغییرات در بدنه مردم و جامعه انقلابی میهن اسلامی تغییر در همسو بودن با آرمان های انقلاب نبوده و نیست، اما با توجه به شرایط حال حاضر می توان اینطور گفت که تغییراتی بر اساس شرایط اقتصادی و اجتماعی رخ داده است که در برخی اوقات به نفع انقلاب اسلامی نیز است.

    اما باید بارها ۱۳ آبان ۵۷ را در ذهن خود مرور کنیم بارها به خود تلنگر بزنیم، بصیرت یابیم و بفهمیم قدرت بزرگ کدام و استکبار کدام است.

    باید بصیرت یابیم و جای قدرت بزرگ خواندن استکبار راه شهیدان را پی گیریم و ۱۳ آبان را بار دیگر در کشور تکرار کنیم.

    ۱۳ آبان ۹۵ را باید انقلابی نوشت؛تا خفتگان بیدار شوند و ننگ را حق نپندارند.

    ۱۳ شاید عددی نحس برای خیلی ها باشد ولی برای انقلاب اسلامی عددی فراموش نشدنی و به راستی که ۱۳ آبان ستون انقلاب اسلامی است.