پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 12271
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۹ آبان, ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    نماینده ولی فقیه سپاه کربلا مازندران در رامسر گفت:

    کار نفوذ حساسیت زدایی در جامعه است/ در کربلا نفوذ باعث شد خواص به وظیفه خود عمل نکنند

    نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران گفت: کار نفوذ حساسیت زدایی در جامعه است و در کربلا نیز نفوذ اثر خود را گذاشت و کاری کرد که خواص به وظیفه خود عمل نکنند.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت الاسلام والمسلمین غلامی در شب پایانی مراسم پنج شب عزاداری دهه سوم محرم هیات رزمندگان اسلام رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: کار نفوذ حساسیت زدایی در جامعه است و در کربلا نیز نفوذ اثر خود را گذاشت و کاری کرد که خواص به وظیفه خود عمل نکنند.

    وی افزود: پیرامون مسئله عاشورا دو نکته و مسئله مهم وجود دارد که مسئله اول “چگونگی” آن و دیگری “چرایی” آن است؛ چگونگی به شهادت رسیدن حضرت امام حسین(ع) مسئله مهمی است، چرا که رمز پیروزی عاشورا از این سخن کربلا به دست می آید ولی سخن مهمتری که وجود دارد و در مداحی ها و سخنرانی ها کمتر به آن پرداخته شده، چرایی کشته شدن حضرت اباعبدلله است.

    نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا بیان کرد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خرداد ماه سال هفتاد و پنج در جمع لشکریان سپاه محمد رسول الله (ص) تحت عنوان عبرت های عاشورا و پرداختن پیرامون بحث خواص، کمک بیشتری به شناخت چرایی ایجاد حادثه عاشورا می کند.

    وی تصریح کرد: مسئله قابل توجه این است آنهایی که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند، یهود و نصارا نبودند بلکه مسلمانانی بودند که احکام اسلامی را انجام می دادند و حافظ و مفسر قرآن بودند اما شخصی را به شهادت رساندند که پسر پیغمبر(ص) بود و باید این پرسش مطرح شود چه اتفاقی رخ داد که بعد از گذشت پنجاه سال از وفات حضرت رسول اکرم چنین حادثه ای پیش آمد.

    وی یادآور شد: خواندن زیارت عاشورا ثواب زیادی دارد اما باید به زیارت عاشورا با نگاه دیگری هم بنگریم و آن دشمن شناسی است که مقصران حادثه کربلا را به ما معرفی می کند.

    حجت الاسلام غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: انسان با دو بال پرواز می کند و آن اصل تبری و تولی است که به نوعی همان دوستی و دشمنی است.

    وی اضافه کرد: برخی گمان می کنند که اسلام یکپارچه دین محبت است و حتی اسم اسلام را در معامله با دنیای جنایتکار و خون آشام، اسلام رحمانی گذاشتند! در حالی که اسلام رحمانی در مقابل دشمنان نیست بلکه در برابر خودمان است.

    وی با اشاره به اینکه اسلام می گوید اشدا علی الکفار رحما بینهم گفت: مهربانی اسلام با خودی هاست نه با کسانی که با ما در حال جنگ هستند و دنیای اسلام را به خاک و خون کشیده اند.

    نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا استان مازندران اظهار کرد: یکی از دلایل وضعیت پیش آمده در صدر اسلام که کار مسلمانان به کربلا رسید، مسئله نفوذ بود اینکه رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر بر بحث نفوذ اصرار دارند و هشدار می دهند به دلیل خطری است که وجود دارد.

    وی ادامه داد: بحث نفوذ از اول انقلاب بوده ولی در زمان حال شکل آن فرق کرده است. در گذشته جریان نفوذ برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تلاش می کرد ولی اکنون برای به دست گرفتن انقلاب در حال فعالیت است.

    وی تصریح کرد: دشمن در صدد است که رییس، وکیل و وزیر را در داخل نظام در اختیار خود داشته باشد؛ چیزی که در صدر اسلام اتفاق افتاد و مسلمانان را به کربلا کشاند و دست امت پیغمبر(ص) را به خون پسرش آغشته کرد.

    حجت الاسلام غلامی یادآور شد: در کربلا نفوذ اثر خود را گذاشت و کاری کرد که خواص طرفدار جبهه حق در مدینه و دیگر شهرها به وظیفه خود عمل نکنند.

    وی افزود: عنصر نفوذی یک وقت نشانه دار و یک وقت بی نشان است؛ یک وقت با سابقه و یک وقت بی سابقه؛ و اینطور نیست که حتما می بایست ضد انقلاب باشد.

    وی تاکید کرد: شریح قاضی به عنوان یک روحانی موجه برای کشتن امام حسین (ع) فتوا داد؛ باید مراقب باشیم که برای شکستن انقلاب اسلامی هم همین برنامه را دارند.

    نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا خاطر نشان کرد: یک تئوریسین آمریکایی در سال پنجاه و هشت در بیروت سخنرانی کرد و گفت ما انقلاب ایران را نمی توانیم شکست دهیم، چون رهبر آن یک فرد مذهبی است و مذهب ریشه در مردم این کشور دارد؛ مگر آنکه برای امام جامعه یک بدیل درست کنیم و از روحانیون برای زمین زدن انقلاب اسلامی استفاده کنیم لذا می بینیم در قائله تبریز یک مرجع تقلید به نام شریعت مداری در مقابل امام (ره) می ایستند و یا منتظری تا سر حد قائم مقامی رهبری در برابر امام (ره) قرار می گیرد و یا در فتنه۸۸ روحانیون در راس فتنه قرار می گیرند.

    وی اضافه کرد: اگر نفوذی ها به مناصب قدرت دست پیدا کنند حتی حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) هم نمی توانند کاری کنند و بدانیم اگر تعلل کنیم کربلا قابلیت تکرار دارد.

    وی تصریح کرد: از مصادیق حساسیت زدایی این بود زمانی در کشور ما واژه مستضعف ارزش بود ولی بعد از دفاع مقدس به جای آن کلمه اقشار آسیب پذیر را گذاشتند و یا اوایل انقلاب واژه استکبار مطرح بود ولی اکنون به جز رهبر معظم انقلاب کسی از این واژه استفاده چندانی نمی کند و به جای آن، کلمه قدرت های بزرگ را جاگذاری کردند.

    حجت الاسلام غلامی بیان کرد: نتیجه این جابه جایی ها این می شود که بدون قدرت های بزرگ نمی شود زندگی کرد و حتی برای آب آشامیدنی مردم هم باید کدخدا را ببینیم!

    وی در پایان گفت: چرا ما را با استکبار به تعاملی رساندند که امروز دشمن انتظار دارد تا برجام های دیگری را به ما تحمیل کند و چرا آنچه در سبد قدرت نظام اسلامی بود را یکجا هزینه کردند که امروز دشمن به توان نظامی ما چشم طمع دوخته است؟