پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 12191
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳ آبان, ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فرماندار رامسر:

    لزوم ورود بخش خصوصی و نهادهای عمومی در جهت توسعه صحیح سواحل

    فرماندار رامسر گفت: بخش‌های خصوصی و نهادهای عمومی باید با گرفتن اخذ مجوزهای قانونی از سازمان بنادر اقدام کنند تا شاهد گسترش و توسعه صحیح سواحل باشیم.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، حسین سروری در جلسه ساماندهی سواحل که با حضور مهندس سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران برگزار شد، گفت: سواحل مازندران به ویژه شهرستان رامسر از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است و از این رو حفاظت از دریا نباید مورد غفلت قرار گیرد.

    وی افزود: یکی از مهم ترین مزیت های شمال کشور سواحل زیبا و کم نظیر رامسر است که حدود ۲۰ کیلومتر ساحل در این بخش وجود دارد.

    فرماندار رامسر بابیان اینکه نگهداری و سازماندهی سواحل امری ضروری است بیان کرد: نگه داری سواحل باید به صورت جدی بررسی شود و براساس دستورالعمل‌ها و قوانین برای سازماندهی سواحل و حفاظت از حریم دریا و همچنین پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز که به عنوان آسیبی جدی برای سواحل محسوب می‌شوند اقدام کنیم و با رعایت ضوابط قانونی برای بهره‌گیری از سواحل اقدامات خوبی داشته باشیم.

    وی تصریح کرد: این ظرفیت در کشور وجود دارد که در کنار فرودگاه از اسکله چند منظوره در جهت توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی جدید بهره مند شویم و از سویی نگهداری و ساماندهی سواحل به عنوان تکلیف قانونی و شرعی محسوب می شود.

    وی با اشاره به تجاوزهای دریایی در سواحل خاطر نشان کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری‌ها و بخشداری‌ها باید تلاش شود تا شاهد تجاوزات نباشیم و بخش‌های خصوصی و نهادهای عمومی باید با گرفتن اخذ مجوزهای قانونی از سازمان بنادر اقدام کنند تا شاهد گسترش و توسعه صحیح سواحل باشیم که با آموزش، فرهنگ‌سازی و اعمال روش‌های قانونی مانع از دست‌اندازی به سواحل می شود.