پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 12188
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳ آبان, ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    رئیس ستاد اقامه نماز در رامسر:

    هر چیزی که موجب حساسیت دشمن شود را نباید مطرح کرد

    رئیس ستاد اقامه نماز گفت: هر چیزی که موجب حساسیت دشمن شود، همانند موضوعات کتاب‌های ثبتی، عتیقه‌ها، داشتن تجهیزات جنگی و کشتی‌ها را نباید مطرح کرد.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، حجت‌الاسلام محسن قرائتی امشب در محفل درس‌هایی از قرآن که در آمفی تئاتر هتل رامسر برگزار شد با اشاره به اینکه روابط بین فرزندان و والدین به گونه‌ای باشد که هر دو احساس راحتی کنند و مشکلات و مسائل خود را به راحتی بگویند و برای هم وقت بگذارند، اظهار کرد: قرآن بر این تاکید دارد که رویاها و خواب خود را برای اینکه علیه شما نقشه می‌کشند برای کسی تعریف نکنید در صورتی که امروزه ما تمام زندگی و جزئیات آن را برای همه مطرح می‌کنیم و این باعث می‌شود که سوژه به دست دشمن دهیم.

    وی با بیان اینکه این موضوع درس زندگی است و نباید ساده گرفته شود، افزود: هر چیزی که موجب حساسیت دشمن شود را نباید مطرح کرد، همانند موضوعات کتاب‌های ثبتی، افراد نابغه، عتیقه‌ها، داشتن تجهیزات جنگی و کشتی‌ها است.

    قرائتی با اشاره به اینکه تمام قرآن سبک زندگی است، خاطرنشان کرد: همه آیات قرآن را می‌توان در زندگی به کار برد و کارهای ما باید برای خدا و با نیت باشد تا خدا در آن کار به ما منفعت دهد.

    رئیس ستاد اقامه نماز به آیه ۳۵ سوره نسا اشاره کرد و تصریح کرد: قرآن در این آیه بیان کرده که در زندگی اشخاص قبل از ایجاد مشکل، سرکشی نکنید و در صورتی که از روابط زناشویی احساس خطر و جدایی کردید شخصی را به عنوان حکم و داور انتخاب کنید که از اقوام و بی‌طرف باشد به این دلیل که میانجیگری فامیل باعث سرعت، دقت می‌شود و همچنین از اخلاقیات یکدیگر مطلع هستند و بر این اساس مشکل زودتر و راحت‌تر حل می‌شود.

    وی تاکید کرد: در سخنرانی‌ها و جلسات به جای بیان تاریخ و صحبت‌های بی‌نتیجه خوب است که قرآن را معنا کنیم و بعد به صحبت‌های خود برسیم و همچنین به جای وابسته بودن به دیگران و کلاس‌ها و… خودتان مطالعه کنید و منتظر حوزه و دانشگاه نباشید که در این صورت عمر خود را فنا خواهیم کرد در صورتی که قرآن دارای نکات بسیار بسیار زیادی است و از این موهبت خود را محروم کرده و به عوامل دیگر می‌پردازیم.

    قرائتی با بیان اینکه خاک دانشگاه را باید عوض کرد، گفت: هر مرد و زن باید مهارتی را بیاموزند تا دولت نگران شغل آنها نباشد.