۲۰۴ طرح اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت رامسر اجرا شد

چاپ

به گزارش نیمه پُر رامسر، پرویز سرایی با بیان اینکه هزینه اجرای این طرحهای اشتغال به ارزش ۲۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون و۷۱۰هزارریال بوده است، گفت: سال گذشته از مجموع طرح ها ۳۴ طرح به به ارزش ۴ میلیارد و ۶۰میلیون ریال از منابع صندوق اشتغال نیازمندان، ۱۶۷ طرح ۲۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال از اعتبارات قرض الحسنه بانکی و ۳ طرح نیز ۷۱۰میلیون ریال بصورت تلفیقی ازمحل تسهیلات بانکی و اعتبارات صندوق اشتغال نیز به مددجویان پرداخت شده است.

وی یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد را توانمند سازی مددجویان دانست و افزود: طرح های اجراشده به تفکیک نوع طرح کارانگیزی ،توان افزایی ،خودکفایی در زمینه های دامداری،کشاورزی و باغداری ،صنایع دستی ،صنفی و صنعتی و حمل و نقل بوده است.

مدیر کمیته امداد رامسر با بیان اینکه امسال نیز همچون سالهای گذشته برنامه‌های مختلفی در شهرستان درهفته دولت اجرا شداز افتتاح سه طرح اشتغال در این شهرستان خبر دادو گفت: هزینه طرح ها به ارزش ۶۰۰میلیون ریال بوده است.

وی گفت: طرح‌ها در زمینه های خدمات،دامداری،پرورش گل و گیاه بوده و قبل از اجرا نیز دوره‌های آموزشی بلند مدت برای مددجویان برگزار شده است.

سرایی با اشاره به تاثیرات مثبت اشتغال‌زایی برای مددجویان اظهارکرد: اجرای این طرح‌ها سبب ارتقای عزت نفس مددجویان شده و زمینه لازم برای حضور آنان را در اجتماع فراهم می‌کند.

وی خودکفایی و توانمندسازی مددجویان را از تاثیرات مثبت اجرای طرح‌های اشتغال عنوان کرد و گفت: تاکنون بسیاری از مددجویان تحت حمایت با اجرای این طرح‌ها خودکفا شده و توانایی اداره زندگی خود را به صورت مستقل به بدست آورده‌اند.

مدیر کمیته امداد رامسر به ارائه آموزشهای فنی وحرفه ای به ۴۸نفر ازمددجویان تحت حمایت این نهاد دراین شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد وگفت:ارائه آموزش های مهارتی به مددجویان زمینه اشتغال آنان فراهم می کند.

وی آموزشهای ارائه شده را شامل مهارتهای کسب وکار، پرورش گل وگیاه، قالی بافی، صنایع دستی، خیاطی برشمرد و اظهار کرد: تعدای از دانش آموزان دبیرستانی نیز در رشته حسابداری از آموزشهای فنی وحرفه ای بهره مند شدند و برای ۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در این شهرستان کاریابی فصلی انجام شد.