آیت الله معلمی

چاپ

حضرت آیت الله علی معلمی در همایش مدیران و شورای فرهنگی اجتماعی سپاه های استانی در رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: فرهنگ مبتنی بر باورهاست و باید این باورها را از معیارهای الهی که توسط پیامبران و امامان تبلیغ شد، دریافت کتیم.

وی افزود: خدا در انسان گرایش هایی را قرار داده است که اگر این گرایش ها تقویت شود شخصیت اساسی و بنیانی انسان بروز پیدا می کند و این نقطه همان جایی است که انسان پرورش یافته مکتب الهی می شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: در میانن همه مواهب در وجود انسان عقل از همه بالاتر است و از طرفی وظیفه و تکلیفش نیز سنگین تر است و با داشتن این نعمت است که باید راه ون بی راهه را بر مبنای معیار الهی تشخیص دهیم.

وی تصریح کرد: در جامعه اهل کتاب اختلاف منش، روش و رفتار اتفاق می افتد و این امر سندی است بر این که کتاب تنها برای دریافت باور کفایت نمی کند بلکه تمسک به کتاب و عترت اگر با هم باشد هیچ وقت انحراف به وجود نمی آید و اگر هر یک از این ها جدا باشد آن فرد به بی راهه خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه ولایت مداری و رهرو امام زمان خود بودن انسان را به مقامات و درجات الهی بالا می رساند، خاطر نشان کرد: باید گفت که اگر حضرت معصومه در میان دختران دیگر امام موسی ابن جعفر (ع) دارای احترام و بارگاهی است نکته ای دارد که آن نکته ای این است که خلیفه عباسی امام رضا را به خراسان فراخوانده بود تا تحت نظر باشد و در این بین در میان اهل مدینه و فرزندان موسی ابن جعفر کسی پیش قدم نشد تا در طلب امام زمان خود حرکت کند که در این میان حضرت فاطمه معصومه بود که به سمت امام رضا (ع) حرکت کرد و در بین مسیر رحلت کرد تا امروز بارگاهش محلی باشد برای تربیت عالمان و مروجان دین اسلام که از سراسر دنیا در آنجا مشغول تحصیل دینی هستند.

آیت الله معلمی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی ایران زمانی جوانان و مردم این کشور ایثارها و رشادت های فراوانی در اطاعت از ولایت فقیه خود انجام دادند یادآور شد: آن روزهای دفاع مقدس نفس امام خمینی (ره) انقلاب در دل جوانان این مرز و بوم ایجاد کرده بود که شاهد فداکاری هایی بودیم که بسیاری از امامان اگر چنین یارانی داشتند هرگز در مظلومیت قرار نمی گرفتند.

وی اضافه کرد: امروز عزیزانی را می بینیم که به عنوان مدافع حرم حرکت می کنند و به جهاد می روند و در صف اول سربازان اسلام هستند.

وی تاکید کرد: این نظام برپایه ایثارها و فداکارهای جوانان تقویت شد و امروز نیز بر همین اساس با ایثار و رشادت رزمندگان مخلص همه عرصه ها مقتدر است اما مع الاسف و متاسفانه مدیران اجرایی کشور نه تنها اکنون بلکه از زمان حیات نورانی امام راحل همراه نبودند و نه با امام و نه با ملت  به درستی همراهی کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آن ایام که نخست وزیر داشتیم، نخست وزیر زمان امام در شرایط حساس انقلاب بدون مشورت با امام استعفا می کند که امام راحل عصبانی می شود و آن تعبیر که «اگر خدمتت نبود، به مردم می گفتم که چه خیانتی کردید» را مطرح می کنند.

وی تصریح کرد: ما می گوییم که هرد کسی که گرفتار نفسانیت باشد دوگانگی پیش آروده است و کشور در سایه دوگانگی رشد نمی کند بلکه در سایه تمرکز و هماهنگی بین مسئولان و مردم رشد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عزت دولت و عزت ملت در سایه بی چون جرای ولایت و امامت است خاطر نشان کرد: ابعضی ها در زمان امام دلشان قنج می زد برای ارتباط داشتن با آمریکا و همچنان هم فشار می آورند برای این ارتباط اما رهبر معظم انقلاب بر مواضع انقلاب استوار هستند و تا به امروز با اقتدار ایستادگی کردند.

وی یادآور شد: سال گذشته در مراس سالگرد امام خمینی رهبر معظم انقلاب سخن از تحریف امام کردند که این باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله معلمی گفت: وارونه جلوه دادن مواضع امام در حالی که امام در وصیت نامه اش، در صحیفه نورش و تمام وجودش ضد استکباری بود.

وی اضافه کرد: علم مقاومت و استادگی در برابر استکبار را امام و نهضت امام بر افراشت ولی دست هایی در همسویی با استکبار در کار است تا جبهه مقاومت تضعیف شود.

وی تصریح کرد: اگر توجه کنیم رهبر انقلاب شرایط سختی دارند و ناچار هستند تحمل کنند، به زبان نیاورند برخی چیزها را، برای اینکه دشمن شاد نشود و برای اینکه عوامل دشمن در درون پرروتر نشوند.

پدر شهیدان معلمی در ادامه بیان کرد: دولت مردان این همه پیگیری کردند برای حقوق های و فیش های نجومی و آمارهای مختلفی از نهادهای گوناگون ارائه داده شده است اما باید این را پرسید که آیا با یک نفر برخورد درستی از طرف دولت شده است.

وی اظهار کرد: جهت دولت اگر جهت اشرافی باشد معنایش این است که در برابر این فیش های حقوقی نجومی برخوردی نکند اما اگر جهت دولت جهت انقلابی، مقاومتی، بسیجی و جهتی جهادی باشد باید نشانه های دیگر بروز پیدا کند و نه این نشانه ها که حکایت از اشرافی گری می کند.

وی تاکید کرد: اصلاً مناسب حکومت جمهوری اسلامی این شرایط فعلی نیست کهکارگر زحمت کش باید زیر یک میلیون بگیرد اما کسی به بهانه اینکه یک مدیر است هفتاد میلیون و بالاتر در ماه حقوق دریافت کند زیرا این به فرموده رهبر معظم انقلاب یعنی پایمال کردن ارزش های انقلاب، خیانت و ظلم به مردم است.

آیت الله معلمی با اشاره به تعابیر رهبری در زمینه فیش های نجومی از جمله خیانت، تهاجم به ارزش ها، ظلم بیان کرد: اگر دولتی در برابر این تشرو تعابیر  رهبری اعلام سقوط می کرد و استعفا می داد خیلی ناروا نبود برای اینکه توقع این نبود و بنا بر شایسته سالاری باید گذاشته می شد.

وی در پایان گفت: دولت را نمی خواهیم تضعیف کنیم بلکه از این شرایط رنج می بریم اگر درست عمل کنند دستشان را می بوسیم