پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11745
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳ مرداد, ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در رامسر

    ورود ۵ میلیون و دویست هزار گردشگر خارجی به کشور در سال ۹۴

    معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در سال ۹۴ ۵ میلیون و دویست هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند که در قبال سال قبل تر ۳ درصد رشد داشته و این بیانگر ظرفیت و علاقه ای است که در کشورهای همسایه برای دیدار از ایران وجود دارد.

    به گزارش نیمه پُر رامسر رحمانی موحد در مراسم اختتامیه جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری اظهار کرد: این جشنواره با هدف شناساندن ظرفیتهای سفره خوراک محلی ایرانی ملی در کشور برگزار شد تا  به صورت کاربردی تعریف صنعت گردشگری را نهادینه کرده و گردشگران داخلی و خارجی شناسانده شده و جاذبه و تاثیرگذاری برای حضور آنان در کشور ما با توجه به ظرفیتهای بالای میراث فرهنگی و تاریخی و گردشگری و غذا و سفره که از جمله نیازهای گردشگران در سفر است روشن شده و شاهد توسعه گردشگری در کشور ما باشیم.

    وی افزود: در سال ۹۴  ۵ میلیون و دویست هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند که در قبال سال قبل تر ۳ درصد رشد داشته و این بیانگر ظرفیت و علاقه ای است که در کشورهای همسایه برای دیدار از ایران وجود دارد.

    معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خاطر نشان کرد: با توسعه زیر ساختها و همگرایی بیشتر بین همه دستگاهها در خدمت به سیاستهای کلان کشور در توسعه گردشگری و با توجه به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه ششم بند ۵۰ که فرمودند گردشگری ایران باید چندین برابر شود باید بتوانیم با تلاش به این اهداف دست پیدا کنیم.

    وی تصریح کرد: استان مازندران با ساحل، جنگل، طبیعت زیبا، مردم، غذاها و دیگر جاذبه هایش باید با مدیریت مناسب در کنار هم استفاه شود و به توسعه برسد و دفاتر ما به خوبی آنها را برای گردشگران تعریف کنند.

    وی تاکید کرد: حضور گردشگران در مازندران باید هدفمند بوده تا عبوری و تفریحی نباشد و با غذا و جاذبه ها این امر میسر شود.

     گفتنی است رحمانی موحد از برگزاری دومین جشنواره سفره ایرانی از ۱۳ الی ۱۵ مرداد ماه در تبریز با شرکت استانهای آذربایجان شرقی غربی اردبیل و زنجان خبر داد.

    برچسب ها :