پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11737
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۱ تیر, ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    رییس جهاد کشاورزی رامسر خبر داد:

    اجرای طرح احداث باغ در اراضی شیبدار بمنظور حفاظت از آب و خاک و کسب درآمد پایدار

    رییس جهاد کشاورزی رامسر گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال اقدام و عمل اجرای طرح احداث باغ در اراضی شیبدار بمنظور حفاظت از آب و خاک و بهره گیری و کسب درآمد از اراضی کم بازده یکی از بهترین گزینه ها می باشد که با حمایت و هدایت وزارت جهاد کشاورزی در حال پیاده شدن است.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، فرزاد نواییان در گفت گویی با خبرنگار ما اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال اقدام و عمل اجرای طرح احداث باغ در اراضی شیبدار بمنظور حفاظت از آب و خاک و بهره گیری و کسب درآمد از اراضی کم بازده یکی از بهترین گزینه ها می باشد که با حمایت و هدایت وزارت جهاد کشاورزی در حال پیاده شدن است.

    وی مهمترین اهداف اجرای این طرح را افزایش بهره وری و تولید در واحد سطح حفظ و نگهداری خاک سطحی – هدایت و کنترل هرز آبهای سطحی و از همه مهمتر افزایش درآمد و ایجاد اشتغال برای خانوار روستانشین نام برد و افزود: در شهرستان رامسر در سال ۹۴ و ۹۳  ۲۳ هکتار و در سال ۹۵ و ۹۴  ۲۲هکتار از اراضی منطقه جنت رودبار و اشکور مستعد ایجاد باغات شناسایی و به بهره برداران نسبت به احداث باغ مساعدت لازم انجام شد.

    رییس جهاد کشاورزی رامسر مراحل احداث باغ را به اشکال مختلف نام برد و گفت: انتخاب اراضی، آزمایش خاک، تهیه نقشه کاشت با درنظر گرفتن نوع محصول، فاصله کاشت و تعداد درخت در هکتار، چاله کنی، تهیه نهال، کاشت نهال، آبیاری و سایر عملیات مورد نیاز می باشد که با برگزاری کلاسهای ترویجی نسبت به انتقال یافته های تحقیقاتی و ارائه دانش روز بخش کشاورزی به بهره برداران فعال و پرتلاش اقدام موثر در دستور کار است.

    وی افزود: محصولاتی همچون سیب پایه مالینگ، سیب بذری، آلبالو، گیلاس، فندق، گلابی در این طرح مورد بهره برداری قرار گرفته است.

    نواییان در پایان یادآور شد: در سال جدید نیز سطح ۵/۳۳ هکتار از اراضی آمار برداری و شناسایی سطوح بیشتر با کمک شوراهای محترم اسلامی و دهیاری ها جهت اجرای این طرح درحال انجام می باشد که امید می رود با امکانات و تسهیلات این طرح و فعالیت کشاورزان منطقه همانند سالهای قبل نتایج مطلوبی حاصل شود.