پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11731
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ تیر, ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    نماینده مردم تنکابن رامسر و عباس آباد عنوان کرد

    بانک ها برای پرداخت وام به کشاورزان فقط نگاه به سود بیشتر دارند/ دولت برای فروش محصولات کشاورزی در داخل و خارج توجه ویژه داشته باشد

    به گزارش نیمه پُر رامسر، شمس الله شریعت نژاد در گفت و گویی با خبرنگار ما اظهار کرد: مجلس در راستای امنیت قضایی به  محصولات استراتژیک مانند گندم، جو، سویا، چغندر و جمعا ۸ محصول کشاورزی حمایت ویژه یارانه ای می کند و در سایر موارد انتظارات از دولت این است که بدین منظور تسهیلات […]

    به گزارش نیمه پُر رامسر، شمس الله شریعت نژاد در گفت و گویی با خبرنگار ما اظهار کرد: مجلس در راستای امنیت قضایی به  محصولات استراتژیک مانند گندم، جو، سویا، چغندر و جمعا ۸ محصول کشاورزی حمایت ویژه یارانه ای می کند و در سایر موارد انتظارات از دولت این است که بدین منظور تسهیلات ویژه در نظر بگیرد و در جهت افزایش صنایع تبدیلی و بازاریابی برای محصولات کشاورزی فضای بازار خارجی را تامین کند.

    وی افزود: در زمینه محصولات باغی در کشور با مشکل مواجه هستیم و باید صنایع تبدیلی در مناطق تولیدی تقویت شده و بازار متناسب برای فروش محصولات در داخل و خارج از کشور در حوزه صادرات فراهم شود.

    نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در ادامه بیان کرد: عمده محصولات کشاورزی در منطقه ما مرکبات،کیوی و گل و گیاه است که در هر ۳ مورد مشکل بازار داریم که باید دولت این شرایط را تغییر دهد و امکان صادرات این محصولات فراهم کند تا انگیزه کشاورزان برای تولید بیشتر شود.

    وی تصریح کرد: افزایش بهره وری در معرفی فعالیتهای جدید در بخشهای تحقیقاتی باید عملی شده و افزایش محصولات را باید در واحد صدر داشته باشیم.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: در تولید گلخانه ای باید نگاه ویژه داشته باشیم زیرا شرایط آن در شمال کشور مناسب و کم هزینه تر از سایر نقاط کشور است که در همین جهت سایر کشورها محتاج گل و گیاه ما هستند و در همین راستا دولت می بایست امکان صادرات محصولات و بازار مناسب پایدار را فراهم کند تا امکان حفظ اراضی کشاورزی زراعی و باغی مناطق ما ممکن باشد و اگر دولت در زمینه اقتصادی کردن فعالیتهای کشاورزی تلاش نکند امکان این که یک کشاورز بالاجبار کشاورزی کند از بین رفته و این یک نوع بیگاری است که امروزه هیچ کشاورزی بیگاری نمی کند.

    شریعت نژاد با اشاره به مشکلات کشاورزی در غرب مازندران گفت: کوچک بودن سطح اراضی و واحدهای تولید باعث بالا رفتن هزینه تولید شده و با توجه به تعدد کشاورزان و مساحت حوزه فعالیت کم کشاورزان به شکل سنتی نمیتوان انتظار داشت اقتصادی پایدار شکل گیرد و باید با کشت متمرکز و گلخانه فعالیت کشاورزی را بیشتر کنیم.

    وی در مورد حمایت دولت از کشاورزان افزود: انتظار می رود دولت برای کشاورزان یارانه پرداخت کند که در همین راستا مجلس برای وام کشاورزان مصوباتی دارد ولی متاسفانه کشاورزان در نقدینگی بانکها با مشکل مواجه هستند.

    وی ادامه داد: بانکها دنبال فعالیتهایی برای پرداخت وام به کشاورزان و دیگر امور هستندو در این امر کوتاهی می کنند که سوددهی بیشتری برایشان داشته باشد و عنایتی که دولت و مجلس به بحث کشاورزی دارند این رویکرد را بانکها ندارند که باید بررسی کرد کدامیک از اینها به صلاح کشور است که در همین زمینه باید گفت بانکها فقط نگاه به سود بیشتر دارند.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: کشاورزان زیادی داریم و هر دوره بر تعدادشان بیشتر می شود ولی واحد سطح اقتصادی کشاورزی کوچکتر است و اگر این روش ادامه پیدا کند کشاورزی کمتر اقتصادی خواهد شد و دولت برای جبران باید کشت متمرکز و گلخانه ای و تسهیلات کم تراکم و با تسهیلات کم بهره برای کشاورزان فراهم کند تا کشاورزی برای کشاورز بصرفه شود و اگر عملی نشود باغات ما تبدیل به ساختمان و ویلا می شوند.