پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 117
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ آبان, ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    رئیس اداره محیط‌‌‌‌‌زیست رامسر:

    توقف یا ادامه اجرای عملیات کنارگذر رامسر مشخص نیست

    رئیس اداره محیط‌‌زیست رامسر گفت: توقف یا ادامه اجرای عملیات کنارگذر رامسر مشخص نیست. به گزارش نیمه پر به نقل از فارس/ محمدرضا نیاستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر درباره پروژه کنارگذر رامسر، اظهار داشت: هنوز توقف یا عدم توقف این پروژه مشخص نیست. وی افزود: این پروژه در حد تجهیز […]

    رئیس اداره محیط‌‌زیست رامسر گفت: توقف یا ادامه اجرای عملیات کنارگذر رامسر مشخص نیست.

    به گزارش نیمه پر به نقل از فارس/ محمدرضا نیاستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر درباره پروژه کنارگذر رامسر، اظهار داشت: هنوز توقف یا عدم توقف این پروژه مشخص نیست.

    وی افزود: این پروژه در حد تجهیز محل کارگاهی خود پیشرفت داشته که در صورت توقف عملیات، تمهیداتی باید صورت گیرد که از تبعات منفی پروژه جلوگیری به عمل آید.

    این مسئول  با بیان اینکه سواحل جزو حساس‎ترین اکوسیستم است، اذعان داشت: رامسر که ساختاری شکننده زیست‌محیطی داشته و عواملی چون آب‌های زیرزمینی و حضور حداکثری گردشگران در منطقه تاثیرات متفاوتی را بر سواحل می‌گذارد.

    نیاستی اضافه کرد: عدم مدیریت فعلی بر محل کارگاه‌های گنارگذر، صید صیادی غیرمجاز، تاثیرات منفی ممکنه بر اکوسیستم خزر، وارد شدن مصالح معدنی در دریا، تغییر مسیر رودخانه سادات شهر رامسر و … تاثیرات منفی تجهیز کارگاه کنارگذر تاکنون بوده است.

    وی با اشاره به مدیریت اداره محیط‌زیست بر پایانه کار ساختمان‌ها، گفت: باید با کمک شهرداری و سازمان نظام مهندسی و دستگاه‌های متولی صدور پروانه ساختمانی بحث مدیریت سیپتینگ تانک را به نحو احسن پیگیری کرد.

    رئیس اداره محیط‌زیست رامسر خاطرنشان کرد: افزایش فاضلاب به علت حضور گردشگران و حضور چاه‌های فاضلاب جذبی که از قدیم‌الایام در رامسر فعال است و به‌علت نزدیکی ساختمان‌ها با سواحل تاثیرات منفی سریع‌تری بر سواحل دریا مانند ساحل باغ ملی، ساحل طلایی و ساحل لیدو رامسر گذاشته است.

    نیاستی در پایان با اعلام اینکه بیشتر شکارچیان منطقه شکارچی پرنده هستند، تاکید کرد: این شکارچیان می‌توانند در پایین‌دست، گونه‌های بومی و غیربومی و پرندگان غیر حمایت شده را تحت مراقبت ویژه محیط‌بانان محیط‌زیست شکار کنند.